Citat:
Ursprungligen postat av
Cetnici2.0
Jag fattar hur du tänker. Det finns forskning som visar att medier kan vinkla rapporteringen beroende på vem som är förövaren. När en invandrare begår ett brott lyfts ofta bakgrund och härkomst fram, medan det inte alltid görs när en svensk gör samma sak. Det skapar en skev bild av verkligheten.
Om vi ser på kriminalstatistik så begår människor brott oavsett etnicitet. Däremot kan socioekonomiska faktorer som fattigdom, utanförskap och utbildning spela en större roll än var någon är född. Media och politik påverkar hur vi uppfattar brottslighet, vilket kan förstärka stereotyper. Så det är viktigt att alltid granska siffror och statistik istället för att bara gå på känslor och mediebilder.
Ja alltså om man följer prime crime så det en hel del vita människor som begär enligt mitt tycke e mycket värre brott ön vad en invandrare gör, dom dödar sin egna. Men en vit kan liksom som det i Örebro eller annat som finns på prime crime vara mycket värre. Så jag förstår inte varför den vita etniciteten skulle vara svagare eller i förtryck mot invandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cetnici2.0
Jesus var troligen inte vit i den mening vi ofta ser i västerländska avbildningar. Han var född i Mellanöstern i dagens Israel och hade troligen en hudton som var olivfärgad eller brun typisk för judar i den regionen vid den tiden.
Säkert men e inte jude och vit samma gen?
Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Vad yrar du om? Den religion vi hade uppfunnit här uppe norden försvann, efter att en våg av invasiv psykos och våld från Mellanöstern svepte över oss för typ 1000 år sedan.
Moses var knappast en blåögd missionär från Birka.
Men kristendomen accepterades ju av de vita så det måste ju finns en härkomst av en liknelse till sin egen tro?