• 1
  • 2
Idag, 13:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Trumps Team har enligt Politico nu varit i kontakt med Radan i Kiev för att se om man kan snarast få till ett nyval i Ukraina. De ska även ha talat med oppositionsledaren i Radan, Yulia Tymoshenko, vars presidentkandidat Poroshenko just nu befinner sig utomlands.

Citat:
Four senior members of Donald Trump’s entourage have held secret discussions with some of Kyiv’s top political opponents to Volodymyr Zelenskyy, just as Washington aligns with Moscow in seeking to lever the Ukrainian president out of his job.

The senior Trump allies held talks with Ukrainian opposition leader Yulia Tymoshenko, a remorselessly ambitious former prime minister, and senior members of the party of Petro Poroshenko, Zelenskyy’s immediate predecessor as president, according to three Ukrainian parliamentarians and a U.S. Republican foreign policy expert.

The discussions centered on whether Ukraine could hold quick presidential elections. These are being delayed in line with the country’s constitution because Ukraine remains under martial law. Critics of holding elections say they could be chaotic and play into Russia’s hands, with so many potential voters serving on the front lines or living abroad as refugees.

https://www.politico.eu/article/dona...ro-poroshenko/

Kommer USA att kunna få till ett snabbt val i Ukraina?
Citera
Idag, 13:41
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Trumps Team har enligt Politico nu varit i kontakt med Radan i Kiev för att se om man kan snarast få till ett nyval i Ukraina. De ska även ha talat med oppositionsledaren i Radan, Yulia Tymoshenko, vars presidentkandidat Poroshenko just nu befinner sig utomlands.

https://www.politico.eu/article/dona...ro-poroshenko/

Finns det ett fredsavtal mellan Ryssland och Ukraina än? Det är så mycket surr om Donalds utspel.

Eller föreställer man sig att en ny ledning skall skriva fredsavtal med ryssland?
Citera
Idag, 13:43
Medlem
stilichos avatar
Citat:

Det skulle gå snabbare om de kunde få ut de ryska trupperna först. Det är lite svårt att hålla val när en femtedel av landet är ockuperat av illegala invandrare.
Citera
Idag, 13:44
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Finns det ett fredsavtal mellan Ryssland och Ukraina än? Det är så mycket surr om Donalds utspel.

Eller föreställer man sig att en ny ledning skall skriva fredsavtal med ryssland?

Zelinsky vill inte ha fred. Därför anser Washington att han måste bytas ut.
Citera
Idag, 13:46
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Exakt, ala kokain zelensky måste bort från politiken. Han kan återgå till sitt skådespeleri och knarka på hel tid.
Citera
Idag, 13:50
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:

Om fred betyder att man låter ryssen ta över kontrollen av landet vill majoriteten inte ha fred. Washington är full med skit nuförtiden.
Citera
Idag, 13:55
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Om fred betyder att man låter ryssen ta över kontrollen av landet vill majoriteten inte ha fred. Washington är full med skit nuförtiden.

Jo, majoriteten vill nog ha fred även om Ryssen tar hela Ukraina.
Citera
Idag, 13:59
Medlem
supremanics avatar
Trump är nog väldigt grinig mot Zelensky för att han inte ville vara behjälplig att exponera Bidens Burisma korruption och det är den största anledningen att han vill jävlas med honom.
Citera
Idag, 14:00
Medlem
Arcanes avatar
Poroshenko avvisar val under krigstid,
https://www.reuters.com/world/europe...on-2025-03-06/

Trump kommer nog få svårt att hitta någon Quisling som han kan tillsätta...
Citera
Idag, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det skulle gå snabbare om de kunde få ut de ryska trupperna först. Det är lite svårt att hålla val när en femtedel av landet är ockuperat av illegala invandrare.
Östra och södra Ukraina är inte känt för att rösta pro-Kiev. Jag hade inte oroat mig för röster i de förlorade områdena om jag var er.

Citat:
"It's a shit sandwich," a Trump administration official agreed. "But Ukraine is going to have to eat it because [Trump] has made clear this is no longer our problem."
https://www.rawstory.com/trump-2671194525/
Citera
Idag, 14:07
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Östra och södra Ukraina är inte känt för att rösta pro-Kiev. Jag hade inte oroat mig för röster i de förlorade områdena om jag var er.

Jag är inte särskilt oroad. Men Zelensky är nog. Det var ju östra och södra Ukraina som röstade fram honom till presidentposten.
Citera
Idag, 14:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag är inte särskilt oroad. Men Zelensky är nog. Det var ju östra och södra Ukraina som röstade fram honom till presidentposten.
Det var bara i Lviv som Zelensky inte fick majoritetsstöd så det där är en halvsanning som bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in