• 1
  • 2
Idag, 15:27
Medlem
Roidberts avatar
Jag har i dagslget 10GB abonnemang p 2st mobiltelefoner. Pratade precis med Comviqs kundtjnst och de sger att mina abonnemang kommer att uppgraderas eftersom 10GB abonnemanget kommer att frsvinna.

Kan de uppgradera mina abonnemang utan mitt samtycke? Kan jag krva att behlla mitt nuvarande abonnemang fr samma pris? Vill helst undvika att betala 40-50kr extra i ondan.
Citera
Idag, 15:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag har i dagslget 10GB abonnemang p 2st mobiltelefoner. Pratade precis med Comviqs kundtjnst och de sger att mina abonnemang kommer att uppgraderas eftersom 10GB abonnemanget kommer att frsvinna.

Kan de uppgradera mina abonnemang utan mitt samtycke? Kan jag krva att behlla mitt nuvarande abonnemang fr samma pris? Vill helst undvika att betala 40-50kr extra i ondan.

Vad str om att villkor kan ndras i det avtal du har med dom?
Citera
Idag, 15:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Felia gjorde precis samma mot mig nr jag vill ha en nytt simkort (micro pga ny telefon). De nmnde aldrig att de ndrade avtalet frrn jag fick mitt nya microkort. Supporten slngde p luren i rat p mig tv gnger. Anmlde till allmnna reklamationsnmnden men hrde aldrig ngot drifrn.

Drefter avslutade jag allt som hade med Telia och kommer hdanefter aldrig att ha med dem att gra igen!
Citera
Idag, 15:33
Medlem
Citat:

Det beror p vad som str i avtalet.
Du kommer alltid ha rtt att avsluta istllet fr att g med p nya avtalet, men det r inte skert att du har rtt att behlla det gamla avtalet.

I brjan av mobiltelefon-eran s gjorde fretagen en del missar i sina avtal dr de inte tnkte p framtida ndringar som lste bolagen till avtal som var extremt frmnliga fr kunden.
De senaste 10ren eller s tror jag dock inte ngot fretag missar att ha klausuler fr ndringar av abonnemangen.

Men som sagt, det beror p vad det str i ditt avtal.
Citera
Idag, 15:34
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad str om att villkor kan ndras i det avtal du har med dom?

Jag kollade upp det sjlv precis efter att jag startade trden och det verkar som att Comviq har agerat korrekt. Kollade igenom min e-post och sg att de varnade mig en mnad i frvg.

https://www.konsumentverket.se/varor...-telekomavtal/
Citera
Idag, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Felia gjorde precis samma mot mig nr jag vill ha en nytt simkort (micro pga ny telefon). De nmnde aldrig att de ndrade avtalet frrn jag fick mitt nya microkort. Supporten slngde p luren i rat p mig tv gnger. Anmlde till allmnna reklamationsnmnden men hrde aldrig ngot drifrn.

Drefter avslutade jag allt som hade med Telia och kommer hdanefter aldrig att ha med dem att gra igen!

Tyvrr spelar det ingen roll vilket bolag du vljer, alla mobiloperatrer har med i sina avtal att vissa villkor kan komma att ndras.
Citera
Idag, 15:37
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Jag kollade upp det sjlv precis efter att jag startade trden och det verkar som att Comviq har agerat korrekt. Kollade igenom min e-post och sg att de varnade mig en mnad i frvg.

https://www.konsumentverket.se/varor...-telekomavtal/
D finns inget du kan gra.

Frga: Varfr har du Comviq och inte typ Vimla?
Citera
Idag, 15:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Tyvrr spelar det ingen roll vilket bolag du vljer, alla mobiloperatrer har med i sina avtal att vissa villkor kan komma att ndras.
Frmodligen, men jag tyckte det var lite mrkligt de ndrade dem bara fr jag behvde ett mindre simkort utan att meddela detta, hade jag vetat det hade jag kpt en simkortsklippare.
Citera
Idag, 15:39
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Eftersom vi sllan fattar vad de egentligen hller p med s kan techbolagen av olika slag gra vad de vill. Det r bara att bja sig och betala.
Citera
Idag, 15:39
Medlem
Strychnos avatar
Det brukar st att dom kan gra s i verenskommelsen du "skrev p" nr du godknde och tackade ja nr du teknade abbonemanget.

De brukar st en klausul som i princip betyder "Vi kan gra precis vad fan vi vill och du kan inte gra ngot t det, det r bara att betala och hlla kften!".
Citera
Idag, 15:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Eftersom vi sllan fattar vad de egentligen hller p med s kan techbolagen av olika slag gra vad de vill. Det r bara att bja sig och betala.
Eller s byter man bolag.. Ifs. r de vl alla lika jvliga, men vissa r billigare n Telia i alla fall.
I min vrld hade de talat om att de skulle uppgradera mitt abonnemang nr jag ringde och ville f ett nytt simkort. Isf. hade jag ju skitit i nytt simkort. Gr att klippa med en stanser.
Citera
Idag, 15:45
Medlem
Du har rtt att sga upp om du inte njd med det men nej du kan inte behlla ditt gamla abonnemang fr att du sjlv vill det men det vanligt att man kan f ha kvar gamla avtal ett tag och du fr ha det s lnge du har bindningstid kvar om de inte lter dig uppgradera med samma prisplan du har nu under din eventuella kvarvarande bindningstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in