Idag, 15:54
Medlem
Det r ett stndigt tjat om Bromma flygplats som ena veckan ska lggas ner fr att nsta vecka vara kvar s politikerna kan flyga till Arlanda.
Jag har aldrig varit p BF men jag frutstter att de har ett flygledartorn och nu misstnker jag att ni frstr vart jag vill komma.
Flygplatsen r trots allt olnsam och det finns ingen anledning att ha en flygplats i ttbebyggt omrde.
Vad man dremot kan ha r en Nationalarena fr motorsport. Frdelen om man har internationella evenemang r att man d kan landa flygplan p arenan.
Frgan r varfr det Svenska motorsportfrbundet inte jobbar p den frgan?
Citera
Idag, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z007
Det r ett stndigt tjat om Bromma flygplats som ena veckan ska lggas ner fr att nsta vecka vara kvar s politikerna kan flyga till Arlanda.
Jag har aldrig varit p BF men jag frutstter att de har ett flygledartorn och nu misstnker jag att ni frstr vart jag vill komma.
Flygplatsen r trots allt olnsam och det finns ingen anledning att ha en flygplats i ttbebyggt omrde.
Vad man dremot kan ha r en Nationalarena fr motorsport. Frdelen om man har internationella evenemang r att man d kan landa flygplan p arenan.

Well. Jag googlade t dig: https://www.fastighetsvarlden.se/not...-000-bostader/
"Kommunfullmktige i Stockholm har beslutat att sga upp stadens avtal med statliga Swedavia om Bromma flygplats, skriver det rdgrna styret i ett pressmeddelande. Planen r att skapa Bromma Parkstad med 16.000 bostder."
Citera
Idag, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Well. Jag googlade t dig: https://www.fastighetsvarlden.se/not...-000-bostader/
"Kommunfullmktige i Stockholm har beslutat att sga upp stadens avtal med statliga Swedavia om Bromma flygplats, skriver det rdgrna styret i ett pressmeddelande. Planen r att skapa Bromma Parkstad med 16.000 bostder."
Jo, jag har hrt det dr om bostder. De kan bygga p annan plats och gra ngot bra av BF i stllet.
Citera
Idag, 16:05
Medlem
Citat:
Jo, jag har hrt det dr om bostder. De kan bygga p annan plats och gra ngot bra av BF i stllet.

"Kommunfullmktige i Stockholm" r nyckelordet. Engagera dig dr, ty beslutet verkar ligga dr...

Frvrigt, r det s vettigt med motorsportbana i tttbebyggt omrde? Tnk p parkerings-problemen.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
"Kommunfullmktige i Stockholm" r nyckelordet. Engagera dig dr, ty beslutet verkar ligga dr...

Frvrigt, r det s vettigt med motorsportbana i tttbebyggt omrde? Tnk p parkerings-problemen.
P Rsunda har man lst det med parkering under ett kpcenter. Finns det inte sprbunden trafik till BF kan man lsa transporter fr publik med att bygga en pendelstation.
Det r just det som r frdelen med att ha en arena centralt. Publiken behver inte bil.
Citera
Idag, 16:40
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Eller flygplansrace (lite skmt)
Citera
Idag, 16:44
Medlem
Motorsport i rd/grna Stockholm?
Det lr snudd p anses som vrre n en flygplats, glm det.
"I vissa fall, framfr allt inom motorsporten, har freningar till och med tvingats att lgga ner sin verksamhet. Sveriges motorbanor har de tuffaste myndighetskraven i EU och Norden gllande ljud/buller och det r betydligare tuffare krav fr motorbanor n vad det r fr exempelvis industrier samt vg- och flygtrafik."
Citera
Idag, 17:06
Medlem
Jordgubbes avatar
Kunde man inte gra det p Solvalla? Eller om du nu vill gra det p fd Bromma flygflt: se om du kan anvnda dig av "antal tvlingsdagar per r", "antal beskare om ret", "biljettpris", samt "vad arrangrer och tvlande skall ha i ersttning" (frsk hitta det) och rkna p det fr din tanke om bilar p Bromma. rsavgiften fr Bromma r 7 men diskuteras bli 57 miljoner om ret. Marken vrderas till 30 miljarder. Antalet boende tror jag man diskuterat bli 16 000. S det r vl frmst skattekronor frn dem du skall tvla, och se vilket biljettpris du br stta.
Citera
Idag, 19:35
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kunde man inte gra det p Solvalla? Eller om du nu vill gra det p fd Bromma flygflt: se om du kan anvnda dig av "antal tvlingsdagar per r", "antal beskare om ret", "biljettpris", samt "vad arrangrer och tvlande skall ha i ersttning" (frsk hitta det) och rkna p det fr din tanke om bilar p Bromma. rsavgiften fr Bromma r 7 men diskuteras bli 57 miljoner om ret. Marken vrderas till 30 miljarder. Antalet boende tror jag man diskuterat bli 16 000. S det r vl frmst skattekronor frn dem du skall tvla, och se vilket biljettpris du br stta.

Det ju mycket snack om milj och bostadspolitik osv. Men det r ocks knidvattnet som rinner frn politikernas munngipor.

I stllet fr en tomtrtt kan man nu f ett gng BRFer som varje ska betala 1 miljon om ret fr sin pltt. 57 miljoner lter nd hgt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in