• 1
  • 2
Igår, 21:15
Medlem
Kvinnan som gav bananfobin ett ansikte vill att polisen ska få grooma gangsters i brottsprovokation:

"För att få stopp på gängledarna vill Liberalerna att polisen ska få låtsas vara barn på sociala medier.

Den nya brottsprovokationen ska stoppa beställningsmorden.

– Det är ett sätt att lura in gängtopparna i fällor, säger L-toppen Paulina Brandberg."

Är det här någonting ni tror på som metod?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-barn-pa-natet
Citera
Igår, 21:18
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tror inte dom kommer åt gängtopparna, men kanske några springisar
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Men tror du på metoden?
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Onanikrems avatar
Funkar ju uppenbarligen för Dumpen så varför inte? I vanligt tal kallas det honungsfällor och det har kriminella kört med i minst 50 år, så varför inte polisen?
Citera
Igår, 21:20
Medlem
2023-01-01s avatar
Haha boomers, dom tror att kurdiska bögen sitter med en smartphone med signal på och skriver med barn

Facit: Om ni inte avkriminaliserar cannabis, så kommer människor som pappa Mikael eller polis Andreas att fortsätta mördas hänsynslöst. Spärrar ni in 1 mördare så tillkommer 2 nya. Spärrar ni in 10 superhögt uppsatta gängledare så tillkommer 20 nya. Ni har förlorat, men fortsätt gärna att dö, losers.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Funkar ju uppenbarligen för Dumpen så varför inte? I vanligt tal kallas det honungsfällor och det har kriminella kört med i minst 50 år, så varför inte polisen?
Ja, att det kan funka är en sak, men är det rimligt att göra? Nästa steg skulle kunna vara att polisen går full Dumpen menar jag och anställer fiskare.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Haha boomers, dom tror att kurdiska bögen sitter med en smartphone med signal på och skriver med barn

Facit: Om ni inte avkriminaliserar cannabis, så kommer människor som pappa Mikael eller polis Andreas att fortsätta mördas hänsynslöst. Spärrar ni in 1 mördare så tillkommer 2 nya. Spärrar ni in 10 superhögt uppsatta gängledare så tillkommer 20 nya. Ni har förlorat, men fortsätt gärna att dö, losers.

Ni tycker samma.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Men tror du på metoden?

Ja som sagt, inte för att ta fast gängtappar men dom tar säkert fast några springisar och kan låsa in dom för förberedelse för mord, vapenbrott eller allmänfarlig ödeläggelse. Och mindre springisar betyder mindre brott. Många brott idag planeras tydligen i chattar så varför inte.
Citera
Igår, 21:25
Medlem
Citat:
Ja som sagt, inte för att ta fast gängtappar men dom tar säkert fast några springisar och kan låsa in dom för förberedelse för mord, vapenbrott eller allmänfarlig ödeläggelse. Och mindre springisar betyder mindre brott. Många brott idag planeras tydligen i chattar så varför inte.

Vet inte, tycker det verkar sjukt på något vis. Men man måste väl hitta nya metoder för att möta upp efterfrågan på barnsoldater. Ett intresse vägs mot ett annat.
Citera
Igår, 21:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ja, att det kan funka är en sak, men är det rimligt att göra? Nästa steg skulle kunna vara att polisen går full Dumpen menar jag och anställer fiskare.
Finns redan i andra länder. Sverige ligger klart efter i brottsbekämpning. Precis som att fiska sätter man ett bete och väntar, spelar ingen roll om det är pedofiler eller gängkriminella. När de nosar på betet rycker man och drar upp dem.

Eftersom brottsligheten ändrats över tid måste polisen och lagen följa efter. Det är inte 1970 längre, inte ens i Sverige.
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns redan i andra länder. Sverige ligger klart efter i brottsbekämpning. Precis som att fiska sätter man ett bete och väntar, spelar ingen roll om det är pedofiler eller gängkriminella. När de nosar på betet rycker man och drar upp dem.

Eftersom brottsligheten ändrats över tid måste polisen och lagen följa efter. Det är inte 1970 längre, inte ens i Sverige.

Ja. Jag ska vara öppen och säga att detta är inte mitt kunskapsområde. Det är därför jag frågar. Om du har exempel på andra länder får du hemskt gärna länka till källor om det, eller bara säga några länder så att jag kan hitta det själv.

Det kanske är en no brainer enligt andra länder men ibland kommer det ju med oönskade resultat också.
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Onanikrems avatar
Antingen väntar ett livstidsstraff utan chans till benådning eller så golar de och får 10 år.
Rimligt enligt mig, relativt många skulle gola efter ett par år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in