Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
En av de universella skolupplevelserna var vl pennvssaren som alltid var placerad lngst fram och som en del nyttjade fr att ta ett break och speja ut ver klassrummet.
Ja, hehe. Men det fortsatte vl genom skolan och ven p gymnasiet under hela 80-talet? ven senare troligen. n idag anvnds nog en pennvssare placerad p katedern ibland...
Det svra som fljer alla pennvssare r att grnsen mellan mycket vass spets eller bruten sdan r mycket flytande. Fast brukade mest bara vara att st och veva och sen blev det oftast bra...
Citat:
Fr oss som vxte upp lantligt tog man ppelkart och fste p smala vassa pinnar och skt dessa som projektiler. ven rtrr var stort ett tag.
Det frsta minns jag inte men bde rtrr och rtbssor eller snarare pistoler var stort. Detta har jag inget minne av att vi hll p med under skoltid dock...
Citat:
Jojo'ns intg, Game&Watchhysterin, rubiks kub och drmmen om minirknarklockan.
Nr r du fdd p ett ungefr? Jojons popularitet kom och gick i vgor. Rubiks kub var stort ett tag och man kunde ven "fuska" om man visste hur man skulle ta isr den...
Klockor ja... Digitalur var inne innan game&watch. Det var coolt att ha ett sdant alls men med alarm nnu coolare. Coolaste var med melodi-alarm som vl inte fanns frrn ngot senare. Fast ju fler funktioner ett digitalur hade desto coolare var det... Fanns annonser i vanliga tidningar om det och antal funktioner var ett sljargument.
Minirknare klocka kpte jag nog kanske -82 eller -83. Inte helt sker men den sg snitsig ut i chromad plast, hade en del funktioner och kunde spela melodi-alarm.
Den ultimata minirknar-klockan hade dock touchscreen och var inte billig. Inte ens stor s kanske lite fre sin tid. Idag ett samlarobjekt...
Citat:
Blddrandet i kataloger dr det sldes allskns smrja, bl a x-raybrillor 🤣
Detta kommer bli en listtrd och korgad tyvrr.
Inget jag hade men visst lste man kataloger och funderade p att bestlla coola grejor...
Synd om denna trd inte fr fortstta fr det finns en id och en filosofisk bakgrund. Fast svrt att diskutera utan att ta upp vissa saker som fanns under vissa tidsperioder...