2025-03-14, 11:00
Medlem
LojtnantWerners avatar
Allt handlar om ideologi, är det en kvinnlig vd, en styrelse av bara kvinnor eller majoriteten av kvinnor så är det inget problem, det är ett problem om det inte finns kvinnor, och är det ett mansdominerat yrke särskilt med höga löner så "behövs det kvinnor" det man egentligen säger är det behövs kvinnor i styrelsen eller på en högre post, inte på det tunga skitjobbet som hon inte orkar.

Sett det på många ställen, genom utbildningar och genom erfarenhet, bara ett problem när det är män som är i majoritet, på utbildningarna säger vi män inte ifrån för vi vill inte bli avstängda, på arbetsplatser likaså.

Könsterror!!!
Citera
2025-04-03, 01:56
Medlem
Såvitt jag förstår råder det brist på människor som är bra på matematik och fysik och dessutom är intresserade av tech. Ja, alltså inte anemiskska bebys som älskar att sitta hemma hos mamma och pappa och spela spel tills de är 45 och föräldrarna antingen dör eller vill resa upp sina besparingar.

Nu ska de ersättas av en annan massa av individer, dvs de duktiga flickorna som presterar bättre i studierna.

Jag vet inte om det är en så bra ide helt ärligt. Vänder mig emot att försöka forcera in människor i ett fält de kanske inte är intresserade av...

Låt dem välja själva.
Citera
2025-04-03, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
alldeles för få flickor och kvinnor väljer denna bransch. Varför just detta skulle vara ett bekymmer broderar man inte ut vidare. Vi får dock en fingervisning om att det har att göra med rekrytering. Så tolkar jag åtminstone texten.

När feminster använder orden kvinna/flicka så menar de den politiskt motiverade individen som är övertalad feminist och redo att springa feminismens ärenden, krossa patriakratet. Med patrikratet menas den rådande samhällsordningen, dvs revolution.

Det är brist på radikalfeminister som kan leka politisk kommissarie på dessa arbetsplatser som kan leda revolutionen mot samhället som 2030 ska resultera i att du inget äger och är lycklig... Det var nån som påpekade att även detta är kod för du ska dö utarmad innan 2030.
Citera
2025-04-03, 03:36
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Det är väldigt märkligt att det alltid är jätteviktigt att få in kvinnor i mansdominerade "högstatus" yrken, där man inte använder kroppen samt kan tjäna en del pengar, men aldrig tvärtom. Det är alltid skrik om att de ska vara 50 procent kvinnliga VD:s, läkare, advokater blablabla men aldrig 50 procent kvinnor inom bygg, industri, ställningsbyggare och så vidare haha. Hyckleriet är uppenbart.

Vi behöver fler kvinnor som skyttesoldater vid fronten. Kanonmaten är extremt överrepresenterad av män. Likaså nere i gruvorna behövs det mängder med fruntimmer. Låt kärringarna jobba grovt.

I techvärlden sitter många män ensamma framför datorn och knackar kod. Dom kan behöva en kvinna som avlastar trycket lite.
Citera
2025-04-03, 14:12
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Vi behöver fler kvinnor som skyttesoldater vid fronten. Kanonmaten är extremt överrepresenterad av män. Likaså nere i gruvorna behövs det mängder med fruntimmer. Låt kärringarna jobba grovt.

I techvärlden sitter många män ensamma framför datorn och knackar kod. Dom kan behöva en kvinna som avlastar trycket lite.

Ja jag håller med. Blir det ett tredje världskrig så tycker jag alla svenska soldater som skickas till fronten ska vara kvinnor. De är antagligen bättre på alla sätt och vis än oss män på att kriga. Jag menar så det blir jämställt med tanke på hur många män som dött i fronten genom århundradena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in