2025-03-17, 18:55
Medlem
afraidofmatss avatar
Har ni ändrat er?

Berätta gärna.

Håll gärna en trevlig ton.
Citera
2025-03-17, 18:58
Medlem
tjorven20s avatar
varför skulle man ändra sig?
Citera
2025-03-17, 19:00
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
varför skulle man ändra sig?

Grönland, vattenreservoar...
Citera
2025-03-17, 19:03
Medlem
tjorven20s avatar
en trumpsupporter skulle nog offra mycket minst inte 50k indianer på grönland för att se judeo globalist klägget blöda
Citera
2025-03-17, 19:10
Medlem
TUKs avatar
Tycker han lever upp till förväntningarna, även om det varit en minst sagt turbulent start på ämbetsperioden. Jag gillar att han engagerar sig för att få slut på Ukrainakriget, men han är dock lite för pro-Putin enligt mig.
Citera
2025-03-17, 19:11
Medlem
Fördrar Trump framför senila Biden lol.
Citera
2025-03-17, 19:12
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Han får ju saker gjorda, snabbt, till skillnad från förra presidenten. Trump är nu även populärare än någonsin.

Lyckas han även stoppa blodbadet i Ukraina så är det såklart mycket imponerande.

Trump är president för USA, inte Sverige eller Europa.
Citera
2025-03-17, 19:15
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Har ni ändrat er?

Berätta gärna.

Han kryper fortfarande för Israel. Men Israel är the final boss i globalistordningen så det är inte så oväntat.

I övrigt så vill jag se fler rejäla åtgärder. Massutvisningar på riktigt.

Men på det hela så är han såklart hundra gånger bättre än Kamala och hela det gänget.
Citera
2025-03-17, 19:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Trump är nu även populärare än någonsin.

smörja

https://www.realclearpolling.com/pol...pproval-rating

https://www.realclearpolling.com/pol...ating-1st-term (så ja generellt mer än 1st term men inte mer än i början av denna)
Senast redigerad av IRME 2025-03-17 kl. 19:20.
Citera
2025-03-17, 19:20
Medlem
Jag är svensk medborgare och har därför inte röstat i det amerikanska valet men det finns några saker jag gillar med Trumps politik hittills:
1. Skrotar gröna agendan
2. DOGE och utrensningen inom staten (skulle behövas i Sverige med)
3. Stoppade folkmordet i Gaza
4. Förhandlar om fred i Ukraina.

Grönland skiter jag i så länge eskimåerna får något att säga till om. Varför ska Danmark ha en koloni utanför den amerikanska kusten öht?
Skyddstullarna är inte så bra för oss men å andra sidan utgör den svenska exporten till USA enbart 10 procent av totalen. 67 procent går till EU/EES
Kravet på Nato om 5 procent är orealistiskt.
Bidenadm sänkte också ekonomin i EU på olika sätt (sanktionerna, kriget, Nordstream, Inflation Reduction Act)USA är inte vår vän i vassen - det var mycket längesen det var så.
Citera
2025-03-17, 19:34
Medlem
Citat:
Har ni ändrat er?

Berätta gärna.

Det är ju en gigantisk skillnad på att säga en sak och sen IRL faktiskt göra något helt annat.
Det verkar ingen som är emot Trump ha insett än, trots att han varit offentlig sen typ -80-talet.
Extremt märkligt i mina ögon.

Jag hoppas, verkligen hoppas att han lyckas sätta stopp på kriget i Ukraina, då de enda som tjänar på kriget är Ryssland ifall de vinner, och sen försvarsindustri-branschen för stunden.

Han ska betraktas som en hund som skäller extremt högt och mycket, men som (hittills) är snäll när man kommer nära.

Om han lyckas stoppa kriget i Ukraina, så kommer han ändå vara ”USA’s sämsta president” enligt vänstern, trots att de allra flesta (USA) faktiskt får det lite bättre.

Sen är ju det stora hotet för både världen/USA Kina, och inte EU,Ryssland,Kanada,Mexico.
Det trodde jag oxå att alla hade fattat vid er här laget.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-03-17 kl. 19:39.
Citera
2025-03-17, 19:38
Medlem
Citat:
Har ni ändrat er?

Berätta gärna.

Tycker av allt han säger så är 80% rätt och bra fortfarande men resterande 20% och den delen är tyvärr för tung för att väga upp just nu för övriga 80%.

Så kortfattat: Hans konservativa syn är bra. Han som figur är dålig, han är värdelös som politiker och statsman. Hans protektionistiska syn är värdelös. Han borde vara mer Väst och EU vänlig. I övrigt är han perfekt. Det är den dos av konservatism som västvärlden behöver egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in