2025-03-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Gallup, ja, och undersökningen kanske genomfördes i Castro, San Francisco.

Vad fick dig att missa det jag klistrade in, från samma wikipedia-artikel?
Då handlar det inte om random opinionsundersökning utan data baserade på seriösa studier.
Du verkar inte bara ha problem med din läggning, utan också med läsförståelsen.

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBTQ_..._United_States

Jag missade det inte. Jag kommenterade det och sa att olika studier ger olika resultat men att det oavsett handlar om en betydande del av befolkningen. Att strypa demonstrationsrätten för de är totalt sinnessjukt och ett uppenbart steg till att ta bort samma rätt för resten av befolkningen.

Hur ser demonstrations- och yttrandefriheten ut i övrigt i de länder som punktmarkerar bögarna? Inte så bra. Bögarna används alltid som ett svepskäl till att inskränka allas rättigheter.
Citera
2025-03-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Jag gillar verkligen Orban och hans politik. Vem trodde att rasist som jag är skulle gilla Ungern? Inte jag i alla fall. Men så är det.

ALLA andra.
Citera
2025-03-23, 03:07
Medlem
heliotrops avatar
Pride kan få finnas men det ska bekostas privat. Det är ju mer som ett stort party. Ett cirkuståg som kommer till sta"n. Att politiker vidar upp sig i tåget o att företag ska visa sig pk och gå med är däremot extremt löjligt.

Men jag anser inte att bögar som har fjäderboa och skakar loss till Gloria Gaynor är skadligt för barn. Att förbjuda det är jävligt skitnödigt
Citera
2025-03-23, 04:37
Medlem
Kan du strypa demonstrations- och yttrandefriheten för en grupp så kan du strypa den för vilken annan grupp som helst.
Citera
2025-03-23, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Barnens bästa går före att vuxna ska gå omkring och äckla sig offentligt. Ungern är ett föredöme.

Kom det inte nyligen en dokumentär om ungerns gatubarn? Helt okej att de stoppar bögparaden enl mig men nu ska vi inte kalla dem föredömen
Citera
2025-03-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Jag gillar verkligen Orban och hans politik. Vem trodde att rasist som jag är skulle gilla Ungern? Inte jag i alla fall. Men så är det.
Är själv inte förvånad. Du och din sekt dras till medeltida länder.
Citera
2025-04-14, 11:32
Medlem
SpontanEjakulations avatar
On topic, källa:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/u...uda-prideparad

Svenskar förstår inte att republiken Ungern har ett folkvalt parlament.

Uret är Fem i Tolv, när den all diskurs dominerande vänstern vill att demokrati och yttrandefrihet bara ska omfatta deras egna åsikter.

Om majoriteten i ett folkvalt parlament vill besluta om en begränsning av politiska gatumanifestationer för att dessa utbrott ses som mindre bra för folkets väl, då är det principiellt samma sak som när Sveriges riksdag beslutar att olika uttryck och handlingar är klandervärda och därför brottsliga. Typfall: Kriminaliseringen av begreppet ets mot folkgrupp. Förbud mot bara vissa symboler. Numer framlidne Kulturmannen Mr. Lemmy Kilmister hade inte offentligt kunnat visa sina Hugo Boss-samlarpaltor från WWII, men Hammaren & Skäran är inte bara OK, men därtill hipster-symbol på designer-tishan.

Varje suverän nation, inför själv sina egna b-gränsningar av den totala friheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in