2025-03-20, 07:21
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
57% av Ungerns välutbildade och unga vill lämna landet.

Ja och den europeiska medelklassen har slutat att resa till Budapest utan väljer att spendera sina pengar i andra länder..
Citera
2025-03-20, 07:23
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Att förbjuda bögar från att manifestera, demonstrera och yttra sig offentligt är bara ett steg på vägen för att göra samma inskränkningar för alla andra.

Vilka andra är det som kräver sexparad på stan?
Citera
2025-03-20, 07:30
Medlem
Det Ungern gör i detta fallet är ju helt korrekt. Vad vuxna gör sinsemellan inom lagens råmärken är deras sak, men att göra det offentligt och på denna basis kräva positioner i samhället är politiskt.

Återkommande är deras intresse av att förgripa sig på barn. Att försöka normalisera sitt beteende inför offentligheten. HBQT borde tvingas hålla sina tillställningar på enskild plats, t.ex. Folkparker eller annan liknande plats, inte dra genom staden med sina mest sinnessjuka individer.
Citera
2025-03-20, 07:32
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
https://x.com/PM_ViktorOrban/status/1902014390083133875

Håller ni med om att barnens rätt till en hälsosam uppväxtmiljö både mentalt såväl som fysiskt borde trumpa bögars rätt att smutsa ner deras sinnen genom att dansa halvnakna på gatorna med uppblåsbara penisar och bara rövar?

Orbans cirkus är bara en marint teater från Kreml, där orban ser möjligheterna till egen makt under lång tid genom stöd från Putin.
Obildade Ungrare på landsbygden köper populismen med hull och hår samtidigt som det sker en massiv brain darin.

Detta är jämförbart med Polen men med skillnaden att polackerna tack vare Ukraina genomskådade att ryssarna höll på att rövknulla dem utan glid. Ungarna å sin sida verkar gilla att bli rövknullade utan glid då de genom historien gladeligen låtit sig göra så av Habsburgarna, Ryssarna, Turkar och Nazister.

Angående trygg miljö för barn, om orban verkligen menar vad han säger borde han i linje med beslutet om att förbjuda pride även fötbjuda den Katolska kyrkan.
Citera
2025-03-20, 07:37
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Vilka andra är det som kräver sexparad på stan?

Är ett exempel på att "koka groda" genom att Putin (genom Orban) sakta tar bort olika rättigheter exempel pridparader, abort, organisationsfrihet mm så kan man sedan i allt snabbare tackt montera ner civilsamhället och skapa ett väldigt snävt samhälle likt det i Ryssland.

Ta förbudet av memorial i Ryssland, det hade inte varit möjligt att göra utan att först förbjuda massa annat.
Citera
2025-03-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Är ett exempel på att "koka groda" genom att Putin (genom Orban) sakta tar bort olika rättigheter exempel pridparader, abort

Skulle bögarna bli upprörda om aborten tas bort eller vad menar du?
Citera
2025-03-20, 07:55
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Är du go i huvudet eller? Menar du att folk runtom i världen och genom historien inte tyckt att det är anmärkningsvärt när folk är gays? Vardan alla förbud, straff och stigman kring det då?

Nja historiskt har det inte varit någon stor grej. Tänk bara på Alex och Hephaestion, kejsare Heliogabalus mfl

Anledningen till att vi har en lite fucked up inställning till det här med bögeri är att Abrahitiska regioner har en rätt up fuckad inställning till sex och att det är en synd som enbart ska bedrivas för barnaalstring och inte nöje. sekter har ju även en tendens att hitta saker i samhället de kan fördöma och ta avstånd från, exempelvis därför katolska präster ska leva i celibat.
Citera
2025-03-20, 08:01
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Skulle bögarna bli upprörda om aborten tas bort eller vad menar du?

Att ska man förstaval och passificera ett folk behöver man göra det i små steg. Exempelvis först ta bort rättigheter för bögar, sedan begränsa för förståndshandikappade, begränsa rättigheter för kvinnor, förbjuda abort och sedan begränsa medier Exempelvis förbjuda flashback om det varit Sverige, och steg för steg begränsa friheten för människan samtidigt som härskaren makt stärks.

Titta bara på Trumps förslag för att förebygga röstfusk där namnet på den röstande ska stämma överens med namnet på födelsebeviset. Låter ju bra men de fakto kommer det begränsa rösträtten för gifta kvinnor. (Där Trump har svagare stöd)
Citera
2025-03-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Att ska man förstaval och passificera ett folk behöver man göra det i små steg. Exempelvis först ta bort rättigheter för bögar, sedan begränsa för förståndshandikappade, begränsa rättigheter för kvinnor, förbjuda abort och sedan begränsa medier Exempelvis förbjuda flashback om det varit Sverige, och steg för steg begränsa friheten för människan samtidigt som härskaren makt stärks.

Titta bara på Trumps förslag för att förebygga röstfusk där namnet på den röstande ska stämma överens med namnet på födelsebeviset. Låter ju bra men de fakto kommer det begränsa rösträtten för gifta kvinnor. (Där Trump har svagare stöd)

Är det inte bra att bögar inte längre får visa fitta och kuk mitt på ljusa dagen?

Om jag går ner på Sergels Torg och blottar mig nu hamnar jag säkerligen i trubbel men om jag väntar till Pride så är det lugnt.
Citera
2025-03-20, 08:07
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Pride bör framför allt översättas till högmod.

Det får betraktas som en ytterst märklig slump att just högmodet är den svåraste av dödssynderna.

Stolthet leder visserligen till högmod, men bögarna vill ju känna stolthet för sin sexuella läggning, det är vad det främst handlar om.
Citera
2025-03-20, 08:13
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisovans
Det är mer eller mindre klart att det är eller blir så även om Viktor och Ungern kanske inte är medvetna om det själva. Socialkonservatism är ett förstadie till fascism. En ledare, ett land, ett folk, en kultur, en religion, ett språk, en ras, en ideologi. En Fuhrer som i förlängningen alla ska gilla vare sig man tycker som honom eller inte.
Det blir ingen utveckling i ett sånt land på längre sikt. Alla som kan gömma sig i konforma samhällen kommer att göra det och därmed inte bidra. Det är egentligen samma sak som muslimska länder där ingen behöver utvecklas pga av att alla går gömda bakom en och samma lära och ett skynke.

Du verkar missat att de har röstat om saken, och en massiv majoritet ville ha bort skiten. Jag misstänker att det hade blivit samma resultat här om vi hade tillåtits rösta, istället för att de mutade fascisterna i toppen skall bestämma att släppa bögarna lösa i det offentliga rummet mot majoritetens vilja.
Citera
2025-03-20, 08:16
Medlem
Citat:
Är det inte bra att bögar inte längre får visa fitta och kuk mitt på ljusa dagen?

Om jag går ner på Sergels Torg och blottar mig nu hamnar jag säkerligen i trubbel men om jag väntar till Pride så är det lugnt.
Inte sett sådant i prideparaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in