• 1
  • 2
2025-03-30, 13:40
Medlem
Craiggs avatar
På bostadsforumet diskuteras det hur man inte vill bo bland "packet". I filmforumet hyser många anti-woke åsikter. I relationsforumet talas det om olika etniciteter och hur de är. Finns ett helt delforum för nazister. Varför är så många på Flashback rasister?
Citera
2025-03-30, 13:50
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
På bostadsforumet diskuteras det hur man inte vill bo bland "packet". I filmforumet hyser många anti-woke åsikter. I relationsforumet talas det om olika etniciteter och hur de är. Finns ett helt delforum för nazister. Varför är så många på Flashback rasister?
Edgelords som inte vågar tycka sådant offentligt men låter det komma fram under Flashbacks anonymitetsfilt.
Citera
2025-03-30, 13:54
Medlem
Någonstans måste vi ju förvara dem.
Citera
2025-03-30, 14:01
Medlem
Citat:

Du förväxlar rasism med fakta.

Såg du Leif GW Persson utbrott på Veckans Brott?

Ingen rasism utan bara fakta.
Citera
2025-03-30, 14:08
Avstängd
Damen101s avatar
De e kul att rassa ibland. Man behöver nödvändigtvis inte se ner på muslimer eller icke svenskar. Man kan tracka på svenskar också det är inget perfekt folk och den vita rasen e känd för sin pedofili.

Hade svenskar slutat vara så konflikt rädda som små bögar så hade nog många svenskar inte varit rasister.
Citera
2025-03-30, 14:08
Medlem
Landsbygdens avatar
Beror på definitionen och var man drar gränsen.
Annars beror det väl på att allt som inte är olagligt och håller sig som reglerna, får utrymme här.
Citera
2025-03-30, 14:09
Medlem
peterZiipens avatar
Att vara anti-woke är väl ändå inte samma sak som att vara rasist?
Citera
2025-03-30, 14:25
Medlem
Citat:
Packet kan ju vara ett samlingsnamn för alla klientel man inte vill bo med. Behöver ju inte vara människor från andra länder.

Filmforum med anti Woke... Har ju ingenting med rasism att göra. Denna sjuka ideologi är ju vår tids cancer i samhället, skolan, företag, politiken med flera ställen. Inte rasism alls.

Relationer- självklart diskuteras fritt hur olika etniciteter, olika människor generellt, män kvinnor... alla är vi ju olika och det diskuteras på olika nivåer förstås. Ej rasism.

Det kanske är du som söker detta i alla lägen? Kanske har du gått denna kritisk rasteori i skola? Det är vår tids gift i samhället, dessa galna ideologier som borde grävas ner och aldrig tas upp igen.
Citera
2025-03-30, 14:32
Medlem
Citat:

kan det ha att göra med att man har olika sätt att se på allt?

Ljud, respekt, lukter, kö till tvättstugan, soprum, mm

Det är ju MYcket lättare att bo brevid nån som inte behöver hävda sig hela tiden och agera hotfullt och kaxigt från morgon till kväll.

Tillägg:
När jag fick min första arabgranne var första ggn en granne inte hälsar tbx när jag sa Hej när vi kriockade i trappan. Dom som alltid säger att svensken är stel. Lol
Dom hatar oss så mkt att dom vill inte ens besvara ett hej.
Varför ska man vara sugen att bo bredid er då
Senast redigerad av -Pippi- 2025-03-30 kl. 14:35.
Citera
2025-03-30, 14:34
Medlem
MrFishboys avatar
Lite begreppsanalys skulle behövas här. Vad menas med ”rasist”? Menas den gruppen av etniskt svenska personer som tröttnat på koloniseringen/befolkningsutbytet? Eller menas de pk-grupper som ser vita människor som ”ondska”? För bägge grupperna är representerade på forumet, antar att Ts tillhör den sistnämnda, för den förstnämnda gruppen är svaret enklare, för att det är endast här som det existerar yttrandefrihet. Det är gruppen som inte gynnats av vad Noam Chomsky kallar propagandamaskinen.
Citera
2025-03-30, 14:37
Medlem
Europes avatar
Citat:

Så om man inte är woke-rasist, det vill säga antivit rasist, eftersom man inte är rasist, så är man rasist? Kan du utveckla det?
Citera
2025-03-30, 14:44
Medlem
Människor ogillar naturligt allt som är annorlunda, även om det bara är lite. Det är en del av människans natur. Jag ogillar också starkt personer som har en annan politisk åsikt än jag, även om vi tillhör samma ras. Om jag måste välja mellan en svart person med samma politiska åsikt som jag och en vit person med en annan politisk åsikt, skulle jag välja den svarta personen. Men en flashback forum är ändå ganska rimlig. Jag gillar inte den västerländska civilisationen, men i det här forumet försöker jag ändå lösa frågor genom diskussion.
Senast redigerad av borrow 2025-03-30 kl. 14:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in