• 1
  • 2
2025-04-01, 11:11
Medlem
Skrev och träffade en tjej i ca 2 månader, varav första månaden vi skrev och andra vi träffades (2 gånger). En dag hade vi en argumentation som vi löste ganska snabbt, men efteråt frågade jag henne något i stil med "skriver du med andra grabbar?" och fick som svar "spelar det någon roll?". Blev väldigt upprörd och skrev att de andra kunde få henne samt "jag vill inte ha nåt seriöst med dig nu".

Hon blev också upprörd och sa att jag antog saker och att jag inte är den hon trodde jag var, så nu snackar vi inte längre.

Hur borde jag skött situationen?
Citera
2025-04-01, 11:21
Medlem
sebastian66s avatar
Hur ska vi kunna avgöra sådana saker. Det beror ju på situationen vad ni söker.
Söker du bara en sexpartner så är det ju bara gilla läget.
Om du söker en relation så kan det vara helt okej att fråga. Man vill inte blanda sig med flera.
Då får man ha lite regler och kunna ha möjligheter att fråga. Om man reagerar på sättet som hon gör ska man bara gå vidare.
Man kan inte börja att förhållande med en massa diskussioner och problem. Då måste det vara bättre att gå vidare till steg nummer två om du tänker på ett förhållande.
Ska du bara knulla runt så får du gilla läget och acceptera.
Citera
Medlem
One2Manys avatar
"2 månader" "träffats två ggr" "förhållande"

Är du månne efterbliven?

Du hade en kort fling med en totalt random brud och det var inte seriöst på någon nivå. Gå vidare i ditt liv din prepubertala fjant.
Citera
Medlem
Ja du gjorde ju bort dig. Och nu kontrollerar du din svartsjuka framöver. Denna dam går du inte heller tillbaka till. För ditt eget och hennes bästa. Gå vidare....
Citera
2025-04-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakke77
Skitbra, ni passar inte ihop så nu slipper ni båda slösa er tid.
Citera
2025-04-01, 11:31
Medlem
Om du är ute efter ett seriöst förhållande och ni har pratat ett tag så tycker jag absolut det kan vara OK att fråga om hon "håller på" med flera och vad hon är ute efter.

Men seriöst hur gamla är ni? Ni verkar båda rätt omogna...
Citera
2025-04-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettnykonto
Om du är ute efter ett seriöst förhållande och ni har pratat ett tag så tycker jag absolut det kan vara OK att fråga om hon "håller på" med flera och vad hon är ute efter.

Men seriöst hur gamla är ni? Ni verkar båda rätt omogna...
Vi båda är 24
Citera
2025-04-01, 11:36
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Skrev och träffade en tjej i ca 2 månader, varav första månaden vi skrev och andra vi träffades (2 gånger). En dag hade vi en argumentation som vi löste ganska snabbt, men efteråt frågade jag henne något i stil med "skriver du med andra grabbar?" och fick som svar "spelar det någon roll?". Blev väldigt upprörd och skrev att de andra kunde få henne samt "jag vill inte ha nåt seriöst med dig nu".

Hon blev också upprörd och sa att jag antog saker och att jag inte är den hon trodde jag var, så nu snackar vi inte längre.

Men varför skulle hon inte få skriva med andra? Du hade kunnat sagt du inte uppskattar det och ta avstånd utifrån det om hon ändå gjorde det.
Citera
2025-04-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Men varför skulle hon inte få skriva med andra? Du hade kunnat sagt du inte uppskattar det och ta avstånd utifrån det om hon ändå gjorde det.
För att vi skrev varje dag, hon skrev också godmorgon-texter varje dag så antog hon bara skulle skriva med mig.
Citera
2025-04-01, 11:41
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
För att vi skrev varje dag, hon skrev också godmorgon-texter varje dag så antog hon bara skulle skriva med mig.
Men om hon skriver med fler och det stör dig kan du ju säga det till henne på ett snyggt sätt. Du blir ju förbannad istället.

Vet du om hon skrev med andra och var i så fall
Citera
2025-04-01, 11:44
Avstängd
Citat:

Du gjorde helt rätt - du vill ju inte ha tjejer som skriver med andra
Citera
2025-04-01, 11:44
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Livet funkar inte så. Speciellt inte utifrån hur jag tolkar er situation.

Du gjorde klart för henne vad du tyckte, bra så!

Men utifrån sett, ni hade inget förhållande. Ni hade ett flirtigt vänskapligt förhållande.

Tidiga tecken på obefogad svartsjuka är en gigantisk red flag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in