• 4
  • 5
2025-04-03, 16:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Nej, jag försöker inte finna argument.

Ingen i tråden har angett argument för att behålla personliga skyltarna, det kanske talar för att det finns ett korn av sanning i det jag säger.

Man kan göra reklam för sitt företag, det är ett hållbart argument för att behålla de personliga skyltarna. Kanske det enda. Men då kan man lika gärna göra det kostnadsfritt med emblem eller tryck på fordonet istället.

Personliga skyltar har funnits sedan 1988. Skulle det införas idag? Högst troligtvis inte med tanke på hur samhällsutvecklingen sett ut de senaste 15-20 åren.

Det behövs inte ges några argument för att behålla dom, då dina egna argument är rent personliga.

Jag går inte över till grannen och frågar om vilka kalsonger jag skall ha, eller när min fruga skall knullas heller.
Det skall du skita i fullständigt nämligen.
Citera
2025-04-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Transportstyrelsen går igenom alla ansökningar och sållar bort alla olämpliga. Det är många varje år som får sina ansökningar underkända.

Och vid varje förnyelse, tex när 10år har gått, så görs det en ny bedömning om skylten ska godkännas.

Det var tex en som fick sin skylt med BITCH nekad vid en förnyelse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Citera
2025-04-03, 23:02
Medlem
Mysquos avatar
Så länge det inte dyker upp uppenbart provokativa skyltar så tycker jag det utmärkt att låta folk som så vill få lov att betala in extra mycket pengar till statskassan. Det gagnar oss andra som håller lite hårdare i våra surt förvärvade slantar.
Citera
2025-04-04, 03:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Så länge det inte dyker upp uppenbart provokativa skyltar så tycker jag det utmärkt att låta folk som så vill få lov att betala in extra mycket pengar till statskassan. Det gagnar oss andra som håller lite hårdare i våra surt förvärvade slantar.

Va, en svensk som inte uppvisar varken avundsjuka ELLER helt opåkallat anser att man skall ha en åsikt om andras göromål.

Grattis, du är ovanlig.
Citera
2025-04-04, 04:53
Medlem
Citat:
* Om personliga skyltar ska tillåtas ska det i så fall kontrolleras i brottsregistret om innehavaren kan anses lämplig. Det kanske Transportstyrelsen gör i dagsläget men har svårt att tro det.

Ja, vad tycker ni?
Brottstegistret för en jävla skylt? Ja du bara i töntsverige
Jag ogillar alla privata skyltar men jag bryr mig inte om en sån skitsak. Vissa skyltar kan vara roliga men jag skulle själv aldrig ha en.
LOL OIL har jag sett
KIRKUK
Citera
2025-04-04, 05:00
Medlem
Citat:
Det handlar inte om irritation i stunden utan mer en irritation över att kriminella faktiskt kan utnyttja systemet. När jag kör bil fokuserar jag på trafiken och inget annat.
Vem bryr sig? O varför bry sig alls?
Systemet förtjänar fö att utnyttjas, I allmänhet.
Inte bara av kriminella

Systemet skadar vanliga medborgare dagligen
Citera
2025-04-04, 10:02
Medlem
SolarPowereds avatar
Hade köpt en om inte avläsningssystemet hos OKQ8 tvättabonnemang kräver normala skyltar.

Jag tycker en hel och ren bil är tuffare än en otvättad oavsett skylt. Däremot bra att man får ha amerikaformat på skyltar, de japanska bilarna är designade för det egentligen.

Edit: skulle aldrig skjutsa min fru i en smutsig bli. 300 spänn i månaden är inte så mycket för att se anständig ut.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-04 kl. 10:07.
Citera
2025-04-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Hade köpt en om inte avläsningssystemet hos OKQ8 tvättabonnemang kräver normala skyltar.

Jag tycker en hel och ren bil är tuffare än en otvättad oavsett skylt. Däremot bra att man får ha amerikaformat på skyltar, de japanska bilarna är designade för det egentligen.

Edit: skulle aldrig skjutsa min fru i en smutsig bli. 300 spänn i månaden är inte så mycket för att se anständig ut.

Ren bil är trevligt, men kostar mer än 300kr. Det tråkiga är ju att när man väljer tvättabonnemang så väljer man ju en typ av tvätt som man sedan har hela månden. T.ex. kanske jag vill kunna ha näst bästa tvätten när bilen är skitig som fan, men för efterföljande tvättar vill jag kanske ha en billigare, men det går inte, så fick pynta 550 kr för en månad för näst bästa tvätten hos Circle K.
Citera
2025-04-04, 11:00
Medlem
SolarPowereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ren bil är trevligt, men kostar mer än 300kr. Det tråkiga är ju att när man väljer tvättabonnemang så väljer man ju en typ av tvätt som man sedan har hela månden. T.ex. kanske jag vill kunna ha näst bästa tvätten när bilen är skitig som fan, men för efterföljande tvättar vill jag kanske ha en billigare, men det går inte, så fick pynta 550 kr för en månad för näst bästa tvätten hos Circle K.

Ja det går att uppgradera på OKQ8 med men då åker jag hellre till gör själv för då har jag grisat och vill bilböga minst en halvtimme.

Men de pallar inte personliga skyltar i automatavläsningen, ontopic.

edit: jag gillar att smeka min bil. Ni som inte tycker det är normalt är Hitler eller Stalin. Nån med mustasch.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-04 kl. 11:03.
Citera
2025-04-04, 11:24
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Jobbar med fordonsfrågor och blir allt mer irriterad på personliga skyltar. Av en rad olika anledningar, de främsta torde vara:

* Det är ibland helt ologiska saker man får skriva. Ett exempel jag sett är att man anger tre identiska bokstäver, följt av en annan bokstav som sedan följs av de tre bokstäverna som nämndes först - på nytt.

* Ibland skriver fordonsägare i personliga skyltar registreringsnummer som liknar vanliga. T. ex om de har reg. nr XXX 123 beställer de registreringsnumret YYY 456 som personlig skylt. Detta kan exempelvis gängkriminella utnyttja om de har personliga reg. skyltar som efterliknar vanliga, traditionella regskyltar. Inget fel med det egentligen - förutom att då dessa sex tecken är ihopklämda som sig bör i en personlig skyt vilket kan göra förbipasserande förvirrande om det är en svensk eller utländsk skylt. Ett annat exempel är t. ex att göra personliga skyltarna så förvirrande som möjligt t. ex ha Fxdhfsh eller liknande som också kan förhindra eller i vart fall försvåra angivelse till myndigheter.

* Man använder personliga skyltar för att flasha om de tillgångar man har. Ett bra exempel är en bil som i sin personliga skylt angav en gata i innerstan följt av ett nummer. Tar bort fokus från trafiken.

* Det används till rent larv. Ja, okej jag kan vidhålla att det finns roliga personliga skyltar men jag anser att nackdelarna överväger fördelarna i dagens samhälle.

* Om personliga skyltar ska tillåtas ska det i så fall kontrolleras i brottsregistret om innehavaren kan anses lämplig. Det kanske Transportstyrelsen gör i dagsläget men har svårt att tro det.

Ja, vad tycker ni?

Personliga skyltar har ingen som helst negativ inverkan på personer som inte är svårt efterblivna, feminiserade mähän som är oroliga över sin könsidentitet. För oss övriga är en skylt en skylt och inget mer.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in