Citat:
Ursprungligen postat av
CuteTwink-I-was
Här om dagen sprang jag på en gammal klasskompis från mellanstadiet. Inget större fel på honom men i gen jag har något gemensamt med, då vi är olika de flesta sätt metalltråd kommit bra överens (utan att vara vänner) både som barn och när vi passerar förbi i varandras liv.
Det som satte myror i huvudet på mig vsr att han hade med sig en ung tjej. Han presenterade henne som sin nya sambo, hon verkade rätt blåst det lilla hon öppnade munnen, hade stripigt hår och velour sparkdräkt. När vi sagt hej kollade jag upp tjejen och hon är mer än hälften så gammal som oss. Vi har alltså gamla klasskompisar från mellanstadiet som har döttrar äldre än hans nya sambo.
Som bög har har jag stött på relationer med större skillnader i ålder, men då har jag alltid uppfattat det som att relationer är mer informerade och alla parter är med på spelreglerna (under en begränsad tid ha kul tillsammans, den äldre ser till att inte vara för sliten och betala, den yngre är kåt och ser till att fixa bra fester och umgänge och båda ser varandra som utbyttbara spelkort)
I mötet med min gamla klasskompis så saknade jag dock spelet mellan honom och hans nya tjej. Han verkade genuint kär, hon med. Samtidigt verkade de inte ha något gemensamt än varandra.
Han är i mitt tycke inte den vassaste kniven i lådan, hon gav intrycket av att vara mer korkad än ett korkflytte.
Så ni hetros förklar för mig, hur tänker heterosexuella i sådana här fall. Vad är den långsiktiga behållningen för båda parter?
Jag tror det din bögighet som spökar här. Jag känner rätt många bögar, och de flesta verkar beskriva sina förhållanden som att de typ bara ligger med kompisar. Så funkar det inte för ett heterosexuellt par. Man kan vara väldigt tajt i en heterosexuell parrealtion också, men man är
olika. Det är två väsenskilda individer som lever sida vid sida. De åtrår varandra, men de förstår inte varandra. Främlingsskapet är del av attraktionen. Det män älskar med kvinnor, är till stor del saker de inte förstår, vilket inkluderar hennes sexualitet. Därför kan jag mycket väl förstå din vän, om han blir alldeles till sig av en ung lite udda tjej som dras till honom. Han får säkert ta mycket skit för det också.
Känner igen det där du skriver om äldre bögar med deras pojkälskare. Så fort man nämner det, så är det någon PK-tjej vid bordet som "säger ifrån" och går hem. De lever ofta i föreställningen att bög- och HBTQ-världen är jämställd och moraliskt oklanderlig!