• 5
  • 6
2025-04-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Du ska fan lyssna och sluta med dina impulsiva drag.

Familj = släkt, mamma pappa osv inte bara barn och man.

Du säger att vården är seg? Berätta tydligt för dom om dina smärtor.

Vart har du ont ens?

Ska du ta livet av dig för att du har ont? Alla har ont speciellt vi äldre, men vi kämpar på. Tro mig 10/10 vas har du inte då hade du inte hängt på fb, ta det från en som känt smärta på riktigt.

Du är 30, livet har knappt börjat sluta nu med dina fega tankar och ta tag i livet.

Det finns människor utan mamma pappa osv. Jag är själv en av dem.
2025-04-12, 23:36
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Har extrem kronisk migrän. Nu har all ork gått ur mig och jag vill bara lämna allt detta hemska.Önskar jag var ett djur som kan avlivas på humant sätt. Vården bara säger ja vi ska testa denna medicinen och så får man vänta i månader, sen samma sak och vänta i månader igen. Så har det hållit på i två år nu och inget har hjälpt. Planen att ta min ihopfällbara träpall och åka till en hög bro i STHLM. Ställa mig på pallen för att komma över skyddsräcket och kravla mig över. När det är mörkt ute så ingen ser.

Testa en stor dos av DMT eller Svamp, har hört att det kan radera migrän, men gör det på egen risk och i rätt omgivning.

Själv har man slussats runt i vården i snart 12 år, inte samma sjukdomsfall som dig men jag har stått utan riktig hjälp och bara fått en massa olika mediciner kastade på mig även fast dom inte diagnostiserat sjukdomsbilden korrekt... mycket tragiskt vad Sverige är idag, de flesta instanser har blivit hemska att ha att göra med, särskilt när man är sjuk osv.
Senast redigerad av SegPanda 2025-04-12 kl. 23:39.
2025-04-12, 23:40
Medlem
Citat:
Har extrem kronisk migrän. Nu har all ork gått ur mig och jag vill bara lämna allt detta hemska.Önskar jag var ett djur som kan avlivas på humant sätt. Vården bara säger ja vi ska testa denna medicinen och så får man vänta i månader, sen samma sak och vänta i månader igen. Så har det hållit på i två år nu och inget har hjälpt. Planen att ta min ihopfällbara träpall och åka till en hög bro i STHLM. Ställa mig på pallen för att komma över skyddsräcket och kravla mig över. När det är mörkt ute så ingen ser.

Säg att dom ska skriva ut medicin mot epilepsi! Den ska du ta med migrän medicin. Jag har en vän som har migrän liknade huvudvärk som aldrig slutade. Men redan efter 1 v på epilepsi tabletterna började det ge med sig. Personen hade då gått med huvudvärk från helvetet i ett år, så det låter som du har nått liknande.

Du är för ung för att avsluta ditt liv vi ska alla dö en dag men prova det här först innan du funderar mer på föregående tankar.

Skriv till mig om du behöver veta mer och om jag kan hjälpa dig, om jag så ska följa med dig till läkaren så gör jag det.
2025-04-12, 23:42
Medlem
Citat:
Jag är en normal kvinna i övre 30-årsåldern, singel, utan barn, har trivts ok med livet som ju naturligt går upp och ned. Men nu har något nytt hänt. Jag har haft kronisk helt outhärdlig smärta i 2 år och nu orkar jag inte mer. Allt i mitt liv är lidande. För vems skull undrar jag? Jag orkar inte kämpa mer. Pga smärtan ligger jag och bara lider och har inget liv. Vården går så otroligt segt och är så opersonligt och fyrkantigt utformad att det fått mig att helt tappa allt hopp om att ens få smärtan lindrad. Jag har bestämt mig för att så snart jag orkar, ska jag hoppa från en bro ner i vatten. Först av den tanken kan jag känna lite hopp. Förut blev jag ledsen av den, men nu är den mer som en lättnad.
Tala om för vården hur du känner.

Du ska få smärtlindring eller bot.

Det finns glädje och hopp, även om du blivit helt förblindad just nu av smärtan. Håll ut!
2025-04-12, 23:55
Medlem
Timoteuss avatar
Hej ts,
Det låter helt fruktansvärt.

Om du redan har testat antidepressiva mot smärta och det inte har funkat så ska du kunna få den där nya sortens spruta som man tar en gång i månaden.

Har de någonsin föreslagit botox? Det verkar fungera för somliga iaf.

Jag fattar om det inte är lätt att orka slå näven i bordet hos vården när man har så ont. Men tyvärr kan det vara det som behövs.
2025-04-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Det låter helt fruktansvärt.

Om du redan har testat antidepressiva mot smärta och det inte har funkat så ska du kunna få den där nya sortens spruta som man tar en gång i månaden.

Har de någonsin föreslagit botox? Det verkar fungera för somliga iaf.

Jag fattar om det inte är lätt att orka slå näven i bordet hos vården när man har så ont. Men tyvärr kan det vara det som behövs.

Antidepressiva mot psykisk smärta, eller vilken typ av smärta talar om?
2025-04-13, 00:05
Medlem
Jesus144s avatar
Gud är din räddning. Jag ber att du söker Honom helhjärtat. Han kommer inte svika.

Begå absolut inte självmord. Smärtan du känner nu är paradis jämfört med vart man hamnar som död utan Gud.

Tro mig, du har det väldigt gott senaste 2 åren jämfört med miljardtals evigheter...........
2025-04-13, 00:07
Medlem
Jesus144s avatar
Medicinsk cannabis är inte en dum idé...

Men för din egna skull, ta inte självmord!
2025-04-13, 00:39
Medlem
biljardballes avatar
Varför leva när man själv inte vill?
Om man lever för andra så blir det bara jobbigt i längden när man tyngs av alla måsten och alla ansvar.

Ska man behöva jobba 8-17 varje dag samtidigt som man mår skitdåligt - bara för att andra vill att man kämpar och lever för dom?
Nej, livet är inte värt att leva då.
Bättre att få sinnesro då i evighetens tomrum.
2025-04-13, 00:47
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Migrän säger du, i 2 år, vilka andra förändringar kom för 2 år sedan in i din vardag?

Har du hela tänder?
En inflammation i en tandrot kan ge huvudvärk som migrän.
Dricker du tillräckligt med vatten?
Oupptäckt hjärntumör?
Pressar du tänderna mot varandra omedvetet när du är irriterad?
Äter du regelbundet och bra mat?
Sover du bra? Använder du narkotika? Äter du för mycket syrebildande mat och för lite bas? Dricker du alkohol eller läsk? Röker eller snusar du?
Är du ibland i närheten av starka kemikalier med ångor från något? Intar du psykofarmaka? Vilka sorter? Och i så fall varför? Har du läst alla biverkningarna? Vissa har huvudvärk som biverkning. Men också hjärnsvullnad som biverkning.

Vilka piller får du utskrivna?

Jag är övertygad om att din migrän kommer från din psykofarmaka eller tandrotsinflammationer.

Jag hoppas din smärta minskar och du orkar stanna kvar på jorden. 💙
Bra och relevanta frågor. Helt omöjligt att komma med något konkret och vettig till en okänd mänska, utan att få svar på dessa frågor.
2025-04-13, 00:57
Medlem
Citat:
Jag är en normal kvinna i övre 30-årsåldern, singel, utan barn, har trivts ok med livet som ju naturligt går upp och ned. Men nu har något nytt hänt. Jag har haft kronisk helt outhärdlig smärta i 2 år och nu orkar jag inte mer. Allt i mitt liv är lidande. För vems skull undrar jag? Jag orkar inte kämpa mer. Pga smärtan ligger jag och bara lider och har inget liv. Vården går så otroligt segt och är så opersonligt och fyrkantigt utformad att det fått mig att helt tappa allt hopp om att ens få smärtan lindrad. Jag har bestämt mig för att så snart jag orkar, ska jag hoppa från en bro ner i vatten. Först av den tanken kan jag känna lite hopp. Förut blev jag ledsen av den, men nu är den mer som en lättnad.

Jag såg för länge sedan ett tv-program där man försökte hjälpa brännskadepatienter att klara av smärtan i samband med behandling. Jag mins inte exakt hur det gick till men jag tror det gick till så att de spelade dataspel, dataspelet utspelades i en elektronisk apparat de hade för ögonen (kanske lite som kikarglasögon) så de inte såg något annat än datspelsvärlden, det gjorde att de fokuserade på spelet och brännskadebehandlingen gjorde inte så ont. Kanske kunde du se om du kunde få en dylik behandling, jag hoppas min beskrivning inte blev för luddig, det var som sagt länge sedan jag såg detta.

Krya på dig !
2025-04-13, 01:38
Moderator
Maviels avatar
självmordstrådar är inte tillåtna i delforumet. Därav låses denna tråd. TS får gärna starta en ny tråd om sitt mående i delforumet.

/Moderator
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in