• 1
  • 2
2025-04-12, 20:41
Medlem
Jag är en normal kvinna i övre 30-årsåldern, singel, utan barn, har trivts ok med livet som ju naturligt går upp och ned. Men nu har något nytt hänt. Jag har haft kronisk helt outhärdlig smärta i 2 år och nu orkar jag inte mer. Allt i mitt liv är lidande. För vems skull undrar jag? Jag orkar inte kämpa mer. Pga smärtan ligger jag och bara lider och har inget liv. Vården går så otroligt segt och är så opersonligt och fyrkantigt utformad att det fått mig att helt tappa allt hopp om att ens få smärtan lindrad. Jag har bestämt mig för att så snart jag orkar, ska jag hoppa från en bro ner i vatten. Först av den tanken kan jag känna lite hopp. Förut blev jag ledsen av den, men nu är den mer som en lättnad.
2025-04-12, 20:43
Medlem
67arigGubbes avatar
Sluta bete dig som en nolla, du har din familj. Prata med dom, be om hjälp och uppsök vården för dina smärtor. Skärp dig förhelvete, folk har det värre än du men står ut ändå!
2025-04-12, 20:47
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Jag är en normal kvinna i övre 30-årsåldern, singel, utan barn, har trivts ok med livet som ju naturligt går upp och ned. Men nu har något nytt hänt. Jag har haft kronisk helt outhärdlig smärta i 2 år och nu orkar jag inte mer. Allt i mitt liv är lidande. För vems skull undrar jag? Jag orkar inte kämpa mer. Pga smärtan ligger jag och bara lider och har inget liv. Vården går så otroligt segt och är så opersonligt och fyrkantigt utformad att det fått mig att helt tappa allt hopp om att ens få smärtan lindrad. Jag har bestämt mig för att så snart jag orkar, ska jag hoppa från en bro ner i vatten. Först av den tanken kan jag känna lite hopp. Förut blev jag ledsen av den, men nu är den mer som en lättnad.

Hej
2025-04-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Sluta bete dig som en nolla, du har din familj. Prata med dom, be om hjälp och uppsök vården för dina smärtor. Skärp dig förhelvete, folk har det värre än du men står ut ändå!
Jag har ingen familj, som jag skrev har jag slussats runt i vården i 2 år. Att vakna nästan varje dag med VAS 10/10 är LIDANDE. Läs åtminstone inlägget innan du skriver helt ogenomtänkta idiotiska kommentarer.
2025-04-12, 20:52
Medlem
Citat:

Snälla har du en Bibel?
Slå isåfall upp Romarbrevet 10:9 och bekänn Kristus med din mun, helst inför flera åhörare.
Skicka gärna meddelande till mig privat om du vill.
Medlem
Vad är det för typ av smärta och vet du varför du har den?
Har du fått den pga en skada etc?
Medlem
Vad har du provat för att få ned smärtan?
Prova ormslava.
Värme som vetekude eller "heatpacks" som du kan hitta om du kollar runt på amazon.
Har du kollat efter övningar?
https://www.vox.com/science-and-heal...vs-alternative

Skulle ha frågat var smärtan ligger.
2025-04-12, 20:55
Medlem
Steg ett bota din smärta

MEDISINSK CANNABIS

Steg två

Börja meditera, eller gör det redan i steg ett. Andningsövningar, gå in i dig själv, lär känna dig själv.

STEG ALLTID

Läs bokserien The Law of One och du kommer förändra hela din syn på livet
2025-04-12, 20:59
Medlem
Trist. Hang in there. Ddt finns väl något hopp om medicin eller utväg?
2025-04-12, 21:05
Medlem
Citat:
Förstår att det kan vara tufft, har själv en släkting som lider av svår smärta även hon blivit bollad inom vården. Försök kämpa dig igenom smärtan. Sista du ska göra är att hoppa från någon bro. Det är ingen lösning på problemet.
2025-04-12, 21:05
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

En grej du skulle kunna prova är att höra av dig till oss i den här tråden varje dag under ett helt år.

Och också göra en eller flera armhävningar per dag och sedan rapportera här i tråden hur det går med armhävningarna.
2025-04-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Vad har du provat för att få ned smärtan?
Prova ormslava.
Värme som vetekude eller "heatpacks" som du kan hitta om du kollar runt på amazon.
Har du kollat efter övningar?
https://www.vox.com/science-and-heal...vs-alternative

Skulle ha frågat var smärtan ligger.
Har extrem kronisk migrän. Nu har all ork gått ur mig och jag vill bara lämna allt detta hemska.Önskar jag var ett djur som kan avlivas på humant sätt. Vården bara säger ja vi ska testa denna medicinen och så får man vänta i månader, sen samma sak och vänta i månader igen. Så har det hållit på i två år nu och inget har hjälpt. Planen att ta min ihopfällbara träpall och åka till en hög bro i STHLM. Ställa mig på pallen för att komma över skyddsräcket och kravla mig över. När det är mörkt ute så ingen ser.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in