Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-18, 06:52
Medlem
1000 ”VISA”:s är indragna.

Finns en lista?

Är det 1000 pro-Hamas som utvisas? Är det då inte en fantastisk sak? Eller är Trump djävulen själv och kör konstitutionen i botten? Landet MÅSTE ledas. Ingen skillnad i USA från Sverige.

Universitet har i alla tider varit en plats där många olika saker möts. Obekväma åsikter tex som att Israel är världens avskum kan drygtas där.

Men om sanningen skall fram. Efter terrorattacken. Inte har väl Trump fel. Nu har jag inte sett listan men stöttar man Hamas så har man satt sin sista potatis? Så borde det vara i Sverige också. Men det är min åsikt. Vad anser resten av pöbeln?

https://edition.cnn.com/2025/04/17/us/university-international-student-visas-revoked/index.html
Citera
2025-04-18, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
1000 ”VISA”:s är indragna.

Finns en lista?

Är det 1000 pro-Hamas som utvisas? Är det då inte en fantastisk sak? Eller är Trump djävulen själv och kör konstitutionen i botten? Landet MÅSTE ledas. Ingen skillnad i USA från Sverige.

Universitet har i alla tider varit en plats där många olika saker möts. Obekväma åsikter tex som att Israel är världens avskum kan drygtas där.

Men om sanningen skall fram. Efter terrorattacken. Inte har väl Trump fel. Nu har jag inte sett listan men stöttar man Hamas så har man satt sin sista potatis? Så borde det vara i Sverige också. Men det är min åsikt. Vad anser resten av pöbeln?

https://edition.cnn.com/2025/04/17/us/university-international-student-visas-revoked/index.html

Trump kör med trial and error för tillfället. Allt han gör blir inte bra, men det är ganska enkelt att åtgärda i efterhand när det blivit helt fel.

Hans försök att ”fixa” hela USA på 4år är nog lite som att sminka en gris, om ingen annan tar över vid nästa presidentperiod.

Personligen så tycker jag att Trump borde hamna i historieböckerna som mannen som ändå försökte göra något åt denna sjuka värld som vi lever i idag.
Citera
2025-04-18, 07:05
Medlem
Mullrets avatar
Trump leds av dels Putin, dels Netanyahu. Han måste ha en märklig uppfattning om verkligheten.

De som är i den akademiska världen anser att han är tokig. Även rätt många normala människor har den åsikten.

Själv hopas jag på en rask förändring, antingen att en ny adress för dåren blir ett fängelse eller någon redneck skjuter av honom skallen.
Citera
2025-04-18, 09:13
Medlem
Mycket bra av Trump. Man ska vara där och studera. Inte förstöra och störa ordningen.
Citera
2025-04-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Mycket bra av Trump. Man ska vara där och studera. Inte förstöra och störa ordningen.
Menar du att Trump och hans fans ska ha monopol på att störa ordningen?
Citera
2025-04-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Menar du att Trump och hans fans ska ha monopol på att störa ordningen?

Nej, man kan protestera fredligt och säga vad man tycker. Men man ska inte tro att man kan vara på studentvisa i USA och bete sig hur som helst.
Citera
2025-04-18, 09:48
Medlem
Trump dränerar USA på kunskap och framtida utveckling - PRO Palestina eller ej.
Citera
2025-04-18, 10:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Trump dränerar USA på kunskap och framtida utveckling - PRO Palestina eller ej.
JA, precis så analyserade jag det också, och som ett enda stort skott i foten.
Citera
2025-04-18, 10:25
Medlem
Jag tycker det är bra att han ordnar upp i det träsket.
Man ska gå i skolan för att studera och inte bedriva politisk aktivism som det utvecklats till och USA var tidigare den värsta platsen av alla.
Bara utvisa packet.
Citera
2025-04-18, 10:27
Medlem
Citat:
Nej, man kan protestera fredligt och säga vad man tycker.
Det gjorde inte Trumpfansen vid stormningen av Capitolium...
efter uppviglingstalet - eller vad man ska kalla det - av Trump. Sedan benådade Trump dem,
liksom han har benådat bedragare, som stött honom!
Citera
2025-04-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det gjorde inte Trumpfansen vid stormningen av Capitolium...
efter uppviglingstalet - eller vad man ska kalla det - av Trump. Sedan benådade Trump dem,
liksom han har benådat bedragare, som stött honom!

Det är skillnad om man är amerikansk medborgare. Är du där på gästvisum kan du inte bråka eller störa ordningen. Det förstår du väl ?
Citera
2025-04-18, 10:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Man ska vara där och studera. Inte förstöra och störa ordningen.
"More than 1,000 international students and recent graduates at more than 130 schools in the US have had their visas or statuses revoked // In most cases, universities discovered the visa revocations by checking the system. Only a handful of universities said they knew why their students’ visas or SEVIS accounts were terminated" ur artikeln, så ingen ordning alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in