Citat:
Som jag skrev tidigare så verkar det vara du själv som delar upp människor i olika grupper och ger dom godtyckliga egenskaper, Är du verkligen så hemmablind att du inte ser detta?
Jag lägger ingen moral i det, jag förklarar hur de beter sig och hur de ser på världen. Det är rätt så konsekvent när det gäller politiska frågor. Desto mer vänster, desto mer uttalat.
De delar upp människor i två motstående kollektiv där det ena är förtryckare och det andra förtryckta utifrån kollektivens ekonomi, klass. Sedan står de på de förtryckas sida mot förtryckarna. Proletärer mot kapitalister.
De delar upp människor i två motstående kollektiv där det ena är förtryckare och det andra förtryckta utifrån kollektivens ekonomi, klass. Sedan står de på de förtryckas sida mot förtryckarna. Proletärer mot kapitalister.
Citat:
Konstigt, jag är vänster och umgås med andra inom vänstern och ingen av oss vill utrota någon eller ens hatar någon grupp, visst kan vi hata någon men då är det den specifika personen vi hatar, inte gruppen han tillhör.
Målet är att avskaffa skillnaderna, orättvisorna och skapa jämställdhet. Det ska ske genom att utrota den förtryckande klassen som man hatar. Som antirasister angriper man ilsket vita privilegier, fast man är vita själva. Som feminister angriper man män, fast man är män själva. Man ska avskaffa de ekonomiska skillnaderna mellan kollektiven. Andra män och andra vita ska stå tillbaka, inte de själva.
Jag har festat med med nynazister utan problem flera gånger utan att det ens blivit ett gräl, vissa av oss (inte du tydligen) kan skilja på åsikt och person.
Citat:
Och där visade du prov på din extremt svart-vita människosyn.
Som antirasister kallar man andra nazister, som Palestinaaktivister står man på samma sida som de som vill utrota judar.
Dom flesta inom vänstern stödjer Palestinas rätt att existera men jag har aldrig träffat en vänsteraktivist som stödjer Hamas terrorattacker eller massmord på judar.
Du är precis som nazisterna när du delar upp människor enligt en påhittad mall där vänster är onda och höger är goda.
Det finns ingen större tvekan om att du skulle vara bland dom första att heila om du levt på trettiotalet.
Hitler själv kallade bolsjevikrevolutionen i Sovjet för en judisk konspiration och många av ledarna i ryska revolutionen var kommunistiska judar, så steget mellan att hata judar och att hata vänstern är inte så långt som du låtsas.