Igår, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om kvinnorna är smartare än män, varför tjänar de då sämre? Antagligen för att det är tvärtom.

Förutom högre IK har kvinnor även högre EQ än många män och då tänker man inte bara ekonomiskt.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Säg vad en manlig man är för något då.

Ta en titt på hur män betedde sig förr. Hem och barn var kvinnans ansvar.
Och jämför utseendet på t.ex 40-talets män med dagens svenska män.
Citera
Igår, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ta en titt på hur män betedde sig förr. Hem och barn var kvinnans ansvar.
Och jämför utseendet på t.ex 40-talets män med dagens svenska män.

Det är mannens ansvar om kvinnan vill göra karriär och satsa på jobbet.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
I din dröm broshan att män styr världen. Hur vi än vänder och vrider så är det kvinnor som styr världen och män är våran hängiven tjänare som ska behagar oss

>Hur känns det då ?

OBS det är Gud som styr världen.

Gud skapade kvinnan till sin förebild sen födde hon en man som skulle betjäna henne.
Citera
Igår, 09:29
Medlem
Citat:
Om kvinnorna är smartare än män, varför tjänar de då sämre? Antagligen för att det är tvärtom.

Unga kvinnor i UK tjänar mer än män.

https://britishbusinessexcellenceawa...w-out-earn-men

Kvinnor är inte dummare än män ,de klarar skolan bättre och studerar på högre utbildningar mer.

94% av de i fängelse är män ,det tyder på att många män inte är så smarta.

Fler genier är män , fast det kan mycket väl ändras till att det blir än jämn fördelning.

Fast ska den här världen fungera måste kvinnorna också vara intresserade av att föda barn och män måste vara med att göra dem mer entusiastisk för den uppgiften ,hjälpa dem mer
Citera
Igår, 09:33
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Intelligens är svårt att jämföra eftersom män och kvinnors IQ är väldigt olikt fördelat. I princip alla med extremt högt och extremt lågt IQ är män. Redan vid MENSA nivå finns det avsevärt färre kvinnor. Antalet manliga genier är många gånger högre än antalet kvinnliga genier. Samtidigt är antalet män med lågt IQ också många gånger högre.

När det gäller inkomst är det många faktorer som styr, män jobbar mer timmar och män dras till yrken som skalar bättre (STEM) medan kvinnor dras till omsorg/vårdyrken som vi nog förstår är väldigt viktiga men det är svårt att öka produktiviteten med automatiseringar.
Så kvinnor kunde alltså tjäna mera pengar om de valde andra yrken då. Dvs, OM de verkligen VAR smartare än män.
Vi hör ju alltid hur orättvisa löneförhållande är. Om de var så smarta borde det ju vara lätt som en plätt att fixa det.
Jag påstår inte att kvinnor är dummare men de verkligt smarta människorna jag har träffat har alla varit män.
Senast redigerad av llundberg57 Igår kl. 09:36.
Citera
Igår, 10:02
Medlem
Citat:
Så kvinnor kunde alltså tjäna mera pengar om de valde andra yrken då. Dvs, OM de verkligen VAR smartare än män.
Vi hör ju alltid hur orättvisa löneförhållande är. Om de var så smarta borde det ju vara lätt som en plätt att fixa det.
Jag påstår inte att kvinnor är dummare men de verkligt smarta människorna jag har träffat har alla varit män.

Genomsnittet blir i princip detsamma men det är inte medelmåttorna som är intressanta i slutändan. De flesta genier är män, det är ju en liten grupp människor det gäller men i princip alla är män "på den nivån".

Nu har jag själv träffat flera kvinnliga genier via tex jobb (doktorer i matematik/fysik) men det är inte precis vanligt. Den mest effektiva beräkningsingenjör jag arbetat med var kvinna, hon producerade i princip dubbelt så mycket som sina kollegor och det var inga latmaskar eller medelmåttor där.

Men det handlar om fördelningen, kvinnor befinner sig generellt sällan vid extremerna. Det märks om man jämför könsfördelningen bland nobelpristagare och i fängelse.
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Att vara kvinna är tufft... Speciellt om du också är en idiot.

Både ja och nej. Karriärmässigt så är det tufft.

En kvinna kommer ofta inte så långt. De flesta kvinnor studerar vidare och få någon kontorstjänst.

Man ser aldrig någon kvinna som viger sitt liv för teknologisk vetenskap. Däremot ser man många kvinnor som viger sitt liv för fitness. Vilket är positivt. Jag önskar jag vore också fitness
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in