Igår, 23:06
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Blir på sociala medier överöst av konton som promotar sin livsförändring till att "ta kontroll över sin tid", "jobba mindre för samma pengar", "ta vara på barnens uppväxt", resa hejvilt o liknande. Att "hacka" sig ifrån 40h-veckor i ekorrhjulet.

Är förstås mycket skeptisk mot detta, eftersom inget av kontona specificerar vad de ägnar sig åt för att lyckas med detta. Fokus är enbart att de vill inspirera och kan jag kan du. Ofta många som är aktiva i kommentarsfälten.

Nån som vet vad detta går ut på? Känns instinktivt bedrägligt. Säljer de kurser eller liknande?
Citera
Igår, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Blir på sociala medier överöst av konton som promotar sin livsförändring till att "ta kontroll över sin tid", "jobba mindre för samma pengar", "ta vara på barnens uppväxt", resa hejvilt o liknande. Att "hacka" sig ifrån 40h-veckor i ekorrhjulet.

Är förstås mycket skeptisk mot detta, eftersom inget av kontona specificerar vad de ägnar sig åt för att lyckas med detta. Fokus är enbart att de vill inspirera och kan jag kan du. Ofta många som är aktiva i kommentarsfälten.

Nån som vet vad detta går ut på? Känns instinktivt bedrägligt. Säljer de kurser eller liknande?

Jag förstår din skepsis. Jag tror många av dessa konton säljer kurser eller coaching där de lovar att hjälpa dig "ta kontroll över din tid" eller "jobba mindre för samma pengar", men de specificerar sällan hur de har lyckats eller vad de faktiskt gör. Ofta bygger de på att skapa en känsla av socialt bevis där andra delar sina framgångshistorier, vilket gör att det känns som om alla kan uppnå samma resultat. Om det känns för bra för att vara sant, är det ofta så.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
laxen69s avatar
Citat:

Generellt kan man säga att all reklam som ser ut att vara av typen "Så tjänar du pengar utan att anstränga dig" och liknande, är bluff.
Om någon vat hur man gör detta, varför dela med sig av den informationen gratis?

Allt är bara ett sätt att försöka få lättlurade individer på kroken för att sedan lura pengar av dem.
Citera
Igår, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Generellt kan man säga att all reklam som ser ut att vara av typen "Så tjänar du pengar utan att anstränga dig" och liknande, är bluff.
Om någon vat hur man gör detta, varför dela med sig av den informationen gratis?

Allt är bara ett sätt att försöka få lättlurade individer på kroken för att sedan lura pengar av dem.

Visa går på det. Tråkigt.
Citera
Idag, 00:38
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69

Är precis som du inne på det spåret. Vad jag är mest fundersam över är hur konceptet ser ut/egentligen går ut på. Är det nåt slags MLM/pyramidspel? Prenumeration? Kontokapning?
Citera
Idag, 01:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Är precis som du inne på det spåret. Vad jag är mest fundersam över är hur konceptet ser ut/egentligen går ut på. Är det nåt slags MLM/pyramidspel? Prenumeration? Kontokapning?
Om du tänker dig Andrew Tate fast med kvinnor som huvudsaklig målgrupp?
Citera
Idag, 02:39
Medlem
Citat:

För som många andra. Stäng av annonserna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in