Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-04-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Du har rätt, problemet idag är att många i mitt umgänge är sånna är de sjuka så säger de är sjuk and that’s it , de går vidare med sitt liv medan när jag blir sjuk så blir jag ifrågasatt och ingen tror att jag är så sjuk som jag påstår att jag är. Hänt innan att jag åkt sjuk på resa slutade med 40 grader feber och inlagd med dropp i Spanien

Det är det här jag menar med att man med denna personlighetstyp är oärlig. Du vill ha medlidande från din omgivning och får det inte på det sätt du vill ha, då ifrågasätter du hela din världsbild istället för att möta själva problemet: vill jag åka eller inte?
Citera
2025-04-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CriDuCoeur
Tamiflu kan användas både profylaktiskt och behandlande och utskrivning av det läkemedlet ska ta hänsyn till influensavirusets karaktär, virusets känslighetsmönster, avvikelser i populationsgrupper osv.

Du och TS har inte ens samma problematik även om du nämnde du hade liknande symtom.TS har enl sig själv varit hos doktor, blivit diagnostiserad med virusutlöst ÖLI och fått hostmedicin. Gott så.

Jag tycker DU ska jobba på dina fördomar.

Du behöver oftast inte ens söka läkare för influensa. Det här är riktlinjerna för när man ska söka vård för säsongsinfluensa:

1.Du har hög feber som inte går ner efter fyra dygn.
2. Du har hög feber som har gått ner och som sedan börjar stiga igen.
3. Du har symtom på influensa OCH en ökad risk att bli allvarligt sjuk. Tänk cancer, hiv, diabetes, kroniska lungsjukdomar, du äter immunosuppresiva läkemedel osv.

Medicinen jag fått har inte hjälpt ett dugg. Hostar ännu mer och det gör ont när jag andas, febern pendlar mellan 38,2-39,1 och går ner med febernedsättande så fort lag går upp till toa köket blir jag andfådd
Citera
2025-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är det här jag menar med att man med denna personlighetstyp är oärlig. Du vill ha medlidande från din omgivning och får det inte på det sätt du vill ha, då ifrågasätter du hela din världsbild istället för att möta själva problemet: vill jag åka eller inte?

Ok åk gärna på resa med 39,5 i feber där varje hosta och andetag gör ont vem fan vill inte resa?? Är du frisk som en mört så drar du iväg då har man energi matlust och lust att dricka.
Citera
2025-04-24, 01:53
Medlem
Citat:
Medicinen jag fått har inte hjälpt ett dugg. Hostar ännu mer och det gör ont när jag andas, febern pendlar mellan 38,2-39,1 och går ner med febernedsättande så fort lag går upp till toa köket blir jag andfådd

Varför skriver du det till mig?
Citera
2025-04-24, 10:51
Medlem
Citat:
Det är sant vartenda ord som Sg säger. Det är det enda raka, TS!
Folk kommer aldrig att respektera dig så länge du slår knut på dig själv för att vara till lags! Bara sluta med det så kommer du även att börja bygga upp lite självrespekt, och det kommer att göra väldigt stor skillnad för dig.

Även det att bli sjuk stup i kvarten försvinner när du börjar respektera dina egna gränser. (Gissa hur jag vet.)

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Om du inte klarar av att sätta gränser och stå upp för dig själv så tappar folk respekten och kör över dig. Detta för att du vill göra dig till för att bli omtyckt. Det kommer tyvärr behöva hända något dramatiskt i ditt liv för att du ska ändra dig. Ju mer du gör dig till och försöker vara andra till lags, desto mindre respekt kommer folk ha för dig.
Det är bättre att vara en ensamvarg som folk respekterar, än en åsna som alla kan rida på.

Så är det. Sluta vara en people pleaser IDAG. Stött på flera som beter sig som du och kan säga att du kommer framstå som svag och mesig inför andra om du inte klarar av att säga nej. Folk kommer märka att du gör dig till för att vara andra till lags och folk respekterar inte såna personer.

Om du lär dig säga nej kommer du även bli sjuk mer sällan.
Senast redigerad av busy-signal 2025-04-24 kl. 10:59.
Citera
2025-09-10, 00:30
Bannlyst
People pleaser? Du är en attention whore! Din kompis tror du menar lite förkyld, så där ont i halsen och Max må lite småkasst. Förkylning kan vara allt från lite svagt ont i halsen, kanske lite irriterande snuva, men prima i övrigt —>
till 40 graders feberfrossa, grov hosta, ont i halsen så man inte kan svälja eller prata.

Den första förekommer oftare än den andra.

Så länge man vill något själv är man inte en people pleaser. Man gör det för sin egna skull, oavsett vad andra kallar en… Men att vilja att andra blir oroliga för dig, och ha uppmärksamhet och valideringar om att du inte borde åka. Är inte people pleaser. Attention whore? Validation-seeker?

Är du så sjuk att inte orkar åka så gör du ju inte det!!!
Senast redigerad av SopbilenLuktarGott 2025-09-10 kl. 00:32.
Citera
2025-09-10, 01:58
Medlem
DrJolls avatar
Sluta säga ja på autopilot. Börja smått: testa att säga nej en gång om dagen. Du kommer märka att världen inte går under... och att respekt växer snabbare än när man försöker behaga alla.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in