2025-01-20, 20:33
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilyaforever
Hej,

Jag har fått Lorazepam utskrivet länge men får ibland Temesta istället. Hur kan det vara så stor skillnad på Lora och Temesta? Det ska ju vara samma innehåll men ger väldigt olika effekt. Nån som vet?

Temesta är Pfizers svenska namn för Lorazepam.
Citera
2025-01-21, 04:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Vilken sorts lorazepam tog du? Du har väl relativt hög tolerans mot benso så 3mg kanske inte gör något med 200 mg Elvanse i blodet. 4-5 mg Alprazolam bör väl få dig att landa bättre.

Jag minns inte från vilket fabrikat men jag fick se att det stod 3 mg på blistret. Små vita runda tabletter med brytskåra på ena sidan om jag minns rätt.
Tog även en Iktorivil 2 mg och sköljer ner med lite öl. Nu, såhär en dryg halvtimme efter intag så känns det såklart mkt bättre!
Citera
2025-01-21, 16:53
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag minns inte från vilket fabrikat men jag fick se att det stod 3 mg på blistret. Små vita runda tabletter med brytskåra på ena sidan om jag minns rätt.
Tog även en Iktorivil 2 mg och sköljer ner med lite öl. Nu, såhär en dryg halvtimme efter intag så känns det såklart mkt bättre!

Fast nu sabbade du ju experimentet med att utvärdera hur dina lora är i sig själva. Min ringa åsikt är att det är en av de bästa bensodiazepinerna, men i det här STASI-landet är de nästan omöjliga att skaffa lagligt. man blir möjligen erbjuden diazepam, vilket inte är en dålig benso men heller inte så bra som lora.
Citera
2025-01-21, 17:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Fast nu sabbade du ju experimentet med att utvärdera hur dina lora är i sig själva. Min ringa åsikt är att det är en av de bästa bensodiazepinerna, men i det här STASI-landet är de nästan omöjliga att skaffa lagligt. man blir möjligen erbjuden diazepam, vilket inte är en dålig benso men heller inte så bra som lora.

Jag vet, jag skulle ha börjat med Lorazepamen först och undersökt hur bra den fungerade men jag var så ivrig att komma ner i varv så jag slängde i mig båda två och halsade två starköl
Citera
2025-01-21, 19:15
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Lorus 3mg eller Loravem 3mg mest troligt? Indiska vilket gör dom svåra att identifiera som äkta vara. Kan vara tillverkade och underdoserade ifrån en källare i Indien, Myanmar eller Bangladesh

Knepigt med Lorazepam.
Citera
2025-01-22, 12:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Lorus 3mg eller Loravem 3mg mest troligt? Indiska vilket gör dom svåra att identifiera som äkta vara. Kan vara tillverkade och underdoserade ifrån en källare i Indien, Myanmar eller Bangladesh

Knepigt med Lorazepam.

Oavsett vad så fungerade dom. Jag blandade iofs med en Iktorivil 2 mg men jag vet av egen erfarenhet att efter ett tjackrace så räcker det inte med en ikto för att ta bort ångest. Enligt mig är ikto dålig mot ångest, men jag blev hursomhelst helt ångest fri efter det
Citera
2025-01-23, 18:35
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:

Knepigt med Lorazepam.

Lorus är lätta att få tag på just nu. De är bra, även om de inte riktigt är som t.ex. tyska lora. Att få lorazepam lagligt i Sverige är nästan omöjligt idag. Man kan ofta inte ens få byta diazepam mot lorazepam om man ber om det.
Citera
2025-01-24, 00:41
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Lorus är lätta att få tag på just nu. De är bra, även om de inte riktigt är som t.ex. tyska lora. Att få lorazepam lagligt i Sverige är nästan omöjligt idag. Man kan ofta inte ens få byta diazepam mot lorazepam om man ber om det.

Nästan omöjligt

Jag får den utskriven iallafall och det är en av få Bensodiazepiner man kan få utskrivet I Sverige som jag upplever ett "ruw" på, och då brukar jag ta typ 4 - 5mg antingen utspritt under dagen eller hela dosen på en gång. Också riktigt skönt att sedean avsluta kvällen/natten med något lite mer sederande samt muskelavslappnande preparat. Då jag inte upplever några speciellt sederand eeffekter av Lora'n, men den ger mig mycket eufori!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-24 kl. 00:48.
Citera
2025-04-21, 08:08
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Inte omöjligt om du åker in med akut amfetamonpsykos på pyket, fick både tabletter och injektionsform. Vissa regioner föredrar också denna som last-line benso över alpran, de som vet de vet. Håller förövrigt med, lorazepamen är kungen av benso.
Citera
Idag, 07:36
Medlem
Koteroms avatar
Lora/Temesta/Ativan går fint att lösa i varmt kranvatten!
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in