2024-12-18, 18:12
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
r det din egen tolkning eller?

Den generella tolkningen p Wikipedia r:

Det r min tolkning utifrn vart bevisen pekar.
Citera
2024-12-18, 18:15
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jag menade om du hrt om folk som sett sig genomskinliga i det tillstndet. Det finns ju ven den allmnna uppfattningen om spken som genomskinliga. S detta kunde ju pverkat undermedvetet hur du sg dig sjlv. Svrt att veta sklart.

Nej, inte vad jag minns iallafall. Men tror inte det r s omjigt att frestlla sig en genomskinlig skepnad nr det gller ordet astralkropp.
Utan att ha lst om det.
Citera
2024-12-18, 19:46
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det r min tolkning utifrn vart bevisen pekar.

Vilka bevis d?
Citera
2024-12-18, 20:34
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Vilka bevis d?

Rttare sagt bristen p bevis, ingen har ngonsin kunnat bevisa utomkroppslighet.
Citera
2024-12-18, 20:41
Avstngd
i en drm jag hade s var det som om jag lyftes upp ovanfr skapelsen(eller det vi "vet" om universum typ) och var i rymden svvandes (space), allt var svart frutom tydliga ljustecken hr och dr, och jag frstod det som stjrnorna. s jag brjade att rkna dessa ljuspunkter, fr jag tnkte p vad det stod i bibeln, om Herrens lfte i bibeln till Abraham (OM du kan rkna stjrnorna du ser).. men precis nr jag brjat rkna s var det som om min syn zoomades ut nnu mer och det jag ser snart framfr mig r som om en gubbe med alla dessa ljusprickar i sin kropp , och han ler emot mig och pekar nedt.

och det jag tnkte d r "helvete igen d", sen vaknade jag
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-18 kl. 20:43.
Citera
2024-12-19, 17:28
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Upplever du att du r i vr vanliga verklighet nr det sker?

Jag har aldrig personligen kommit lngre n att ha knt en kropp inuti kroppen som jag frskt gunga ut men aldrig lyckats. Aldrig upplevt vibrationer, dremot ett skumt ljud. haha Ett falskt uppvaknande har jag dock varit med om, som var p pricken som om det verkligen hnde p riktigt. Ngra klardrmmar ocks och en del annat "paranormalt". Jag har verkligen velat tro p allt detta, och att medvetandet kan existera skiljt och verleva dden, men har tappat hoppet nr det aldrig ngonsin lyckas i experiment. Senaste besvikelsen var AWARE-studierna p NDEs.

Tyckte vl att jag knde igen ditt namn. Sg att jag diskuterat allt detta med dig redan fr ett r sedan. Och ven ftt svar p frgan jag nu stllde. haha

Ingen fara
Vet inte om jag skrivit det innan, men ett tips nr du knner dig separerad ("ha knt en kropp inuti kroppen som jag frskt gunga ut") r att inte frska rra dig som om du r i en fysisk kropp. Om du istllet frsker tnka att du vill till en plats i rummet och fokuserar p det s tror jag det kommer ndra sig.
Citera
2024-12-19, 17:53
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:
Vilka olika "stadium" passerar man innan vibrationsstadiet?

Vad r din teori att hur energikroppen kan se och uppfatta?

terigen kan jag bara utg frn mig sjlv. Det jag upplevt r dels att vakna upp i smnparalys innan vibrationsstadiet och att hamna direkt i vibrationsstadiet nr jag inser att jag har en klardrm. Frutom det har jag inte upplevt ngra stadier innan.

ven om det finns en del gemensamma upplevelser som klardrmmar, smnparalys, oljud och vibrationsstadium s r min erfarenhet, efter att ha pratat med andra, att en hel del ven r individuella upplevelser och att inte finns ett "schema" med olika stadier att g igenom. Man fr helt enkelt hitta sin egen metod.

Teoretiskt stt s borde man ju kunna uppleva mer i sin astralkropp eftersom medvetandet d inte r bundet till de fem sinnena, men personligen har jag inte upplevt det, snarare tvrtom. Jag knner inga lukter, jag knner inte p samma stt som med min hud (t ex kyla, vrme, tryck), men om jag berr freml s knns det som en svag strm i mina hnder. Hrseln r normal och min syn oerhrt skarp och klar.

Jag ser ven astrala intryck, men det gr alla som "tar sig ut".
Citera
2024-12-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrandehuevo
Ingen fara
Vet inte om jag skrivit det innan, men ett tips nr du knner dig separerad ("ha knt en kropp inuti kroppen som jag frskt gunga ut") r att inte frska rra dig som om du r i en fysisk kropp. Om du istllet frsker tnka att du vill till en plats i rummet och fokuserar p det s tror jag det kommer ndra sig.

Nej jag hll p ett tag utan att lyckas, jag bara vaknade mer och mer snarare n att jag rrde p min kropp.

Ja det r verkligen ett hgst underligt fenomen vad det nu n r det rr sig om, det r en sak som r sker. haha Har noterat att det trots allt finns en hel del som haft mnga OBE som nd tror det enbart r i hjrnan det utspelar sig. Men majoriteten verkar dock vertygade om att dom verkligen lmnar kroppen och r i ngon annan slags verklighet.
Citera
2025-01-30, 09:34
Avstngd
DonFoldits avatar
Jag snubblade ver ett bibelkapitel som pratar symboliskt om att vi har en kropp fr Jorden och en kropp fr astralresor himmelriket. Det vill sga vi har en fysisk kropp och en astralkropp.

39 Allt ktt r inte detsamma: Mnniskor har en sorts ktt, djur har en annan, fglar en annan och fiskar en annan.
40 Det finns ocks himmelska kroppar och det finns jordiska kroppar; men de himmelska kropparnas prakt r ett slag, och de jordiska kropparnas prakt r ett annat.
41 Solen har en sorts prakt, mnen en annan och stjrnorna en annan; och stjrnan skiljer sig frn stjrnan i prakt.
42 S kommer det att vara med de ddas uppstndelse. Den kropp som ss r frgnglig, den hjs ofrgnglig;
43 det ss i vanra, det uppstr i hrlighet; det ss i svaghet, det hjs i kraft;
44 det ss en naturlig kropp, det hjs en andlig kropp. Om det finns en naturlig kropp, finns det ocks en andlig kropp.
Klla: https://www-biblestudytools-com.tran...v&_x_tr_pto=rq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in