Flashback bygger pepparkakshus!
2006-09-02, 20:29
Medlem
Pelliass avatar
Min tanke var allts att man i denna trd kunde bertta om sina egna praktiska erfarenheter av att resa astralt (= astralprojektion), samt diskutera upplevelserna och fenomenet i sig, (t.ex tolka resor, relatera till olika teorier som finns om den astrala dimensionen). Tnkbara vetenskapliga, eller naturliga frklaringar av fenomenet r ocks okej att ta upp, men utan att skeptikers krav p bevis trasar snder trden.

Skfunktionen p FB r ju trasig s jag har inte hittat gamla astraltrdar. Men jag frvnades ver att hr funnits s mnga som beskrivit sina erfarenheter av OBE/UKU och klardrmmar, men inte "nsta steg", dvs astralprojektion. En hel del har ju uppenbarligen haft mkt gynsamma frutsttningar att lyckas, gnm att t.ex utan trning spontant hamna i vibrationsstadiet fr en OBE/astralprojektion, eller att ofta uppleva klardrmmar. De besitter allts det man kan kalla fr naturtalang fr att kunna uppleva den astrala dimensionen, men de har inte frsttt att utnyttja den.

Efter att ha lst trden "Vad har ni upplevt fr vernaturligt??" slogs jag av att frutom "anden i glaset" (som fr mnga r en stark konkret upplevelse av "den andra sidan") saknas upplevelser som bde r dramatiska och vertygande, som kan upprepas och praktiseras och som har stor relevans i ett existentiellt och andligt perspektiv. Astralprojektion omfattar ju allt detta.

Jag brjar drfr med att dela med mig av min frsta erfarenhet i kort version:

Jag hade en tid frskt att projicera astralt genom det enda stt jag knde till, nmligen genom att djupmeditera. Hade inte lst s mkt om olika tekniker d (vilket var mindre n 2 r sedan) eller verhuvudtaget om vad astralvrlden egentligen r, utan hade mest pratat med en duktig astralresenr som gett mig en del tips. Jag lrde mig grunderna fr meditation (eller det jag trodde var grunderna), men lyckades inte projicera. Jag kom inte ens i nrheten av vibrationsstadiet.

Av ngon anledning fick jag sedan en klardrm, utan att ha tnkt p ngot srskilt nrmaste tiden dessfrinnan, hade ven legat lgt med mina meditationsfrsk. I klardrmmen var jag fullt medveten (vaken) i en ljudls men kristallklar vrld. Det pgick ngra minuter, p slutet flg jag hgt ver en bred flod. Medan jag flg "svartnade" synfltet pltsligt och drmmen brts, varp jag hade "hamnat" i min kropp liggandes i sngen, men paralyserad, dv och omgiven av en tt dimma. Allt slppte efter 5-7 sek.

Jag var vaken men i ett tillstnd som liknar trans. P ngot stt frstod jag direkt att detta var en jttechans fr att lyckas med en astralprojektion. S strax drp fokuserade jag p "min sjl" (en del kallar det fr att "vnda sig int", att bli ett med sitt riktiga "jag") och tvingade den med viljekraft att separera frn kroppen. Det susade och vibrerade etc, tills jag trngt ur och kunde svva fritt. Flg omkring i min lgenhet ngra turer, genom vggar t.ex men omgiven av en gr dimma som varierade i tthet varfr jag inte vgade flyga ut. Jag visste inte d att man mste skapa en portal fr att n astralvrlden, s flygturerna den dagen rknas bara som OBE. Men det fick mig att justera min meditation s att jag s smningom lyckades n astralvrlden, fast jag har fortfarande en frustrerande stor misslyckandefrekvens.

Jag r helt medveten d jag reser, och upplevelsen knns lika verklig som att vara i den fysiska vrlden, fast fr mig har det varit ljudlst hittills. Det skiljer sig s radikalt mot en vanlig drm att man ska inte ens tnka p upplevelsen i en drm fr att kunna f en aning om hur det knns.
Citera
2006-09-03, 13:32
Medlem
cephs avatar
Haj! Vet ingenting om astral-prylar och snt dr, LD's har jag haft ett antal gnger dock och det r rtt ballt. Hur som helst, upplevde en skoj sak fr inte s lnge sen. Vaknade p morgonen av klockan tror jag, men var s trtt att jag bara slog av den och sov vidare. Precis innan jag somnade s hamnade jag i en vanlig smnparalys, r bekant med fenomenet sen tidigare s det tedde sig inte s skrmmande den hr gngen, tyckte det mest var ballt. Pltsligt s lmnade jag dock kroppen, hela rummet var dimmigt och ngon slags lysande aura omgav precis allting. Fick kisa med gonen fr att inte bli blndad.
Helt tyst var det ocks, sen tittade jag runt litegrann och beslt mig fr att testa en sak... Jomenvisst, fan, det gick att flyga och ha sig. Blev barnsligt lycklig fr en stund, men innan jag visste ordet av s "sgs" hela synfltet tillbaka in mot mig, svrt att frklara men iallafall... Sen for jag upp ur sngen, klarvaken och lycklig, sprang direkt fr att skriva ner allt om upplevelsen.
Vet inte om detta var nn form av LD eller om jag lyckades leka med hjrnan p ngot annat stt, men kul var det!
Citera
2006-09-04, 20:49
Bannlyst
Drmde att jag astralprojicerade inatt, men det var inte mer n en drm. Framsteg i var fall...
Citera
2006-09-11, 20:19
Medlem
hello, har haft en del erfarenheter. Fr en 10 r sen lg jag och lyssnade mycket p musik i lurar och brjade koncentrera mig p en punkt i mrkret nr jag blundade och gjorde detta kvll efter kvll och fick till slut upp en vldigt bra koncentration efter en tid (har lst denis lindboms bcker och om hans metod att lmna kroppen eftert och det r liknande jag gjorde) och lyckades tillslut f vad jag hrt "eftert" var en eterisk projection istllet fr astral? (en eterisk projection ska vara sllsynt vad jag har hrt men vet inte om det stmmer) men jag lyckades "flyga" ut ur kroppen och for genom vggen och bort frn mitt hus och sen flg jag ver marken ner till havet (dr jag bor) och fortsatte ngra kilometer tills jag till slut "snpptes" tillbaka in i kroppen igen...har senare lyckats gra ngra astrala ut ur kroppen upplevelser mest genom att programera mig att vakna upp efter att jag somnat med affirmationer eller suggesioner eller vad det kallas...
Citera
2006-09-12, 11:37
Bannlyst
Hejsan,

Har ocks haft en del erfarenheter...

Den frsta erfarenheten jag hade var nr jag rkade ut fr en olycka och brt nyckelbenet nr jag var i 9-rs ldern. Var med om en OoBE (Out of Body Experience) vid det tillfllet.

Det r ju iofs inte exakt samma grej som astralprojektioner och jag var ju dessutom ung. Nr jag blev lite ldre och funderade p vad som hnde den dagen blev jag mer intresserad och brjade leta information...

Hittade vid ntt tillflle en intressant text om att medvetet (eller undermedvetet) kunna "trigga" astrala projektioner under djup trans med hjlp av en speciell meditationsteknik. Tekniken gr i korthet ut p att anvnda lagrad energi i chakra-centrena...

Tog ett tag att trna upp tekniken, men har haft positiva erfarenheter med hjlp av den. Och sedan har meditationen haft en positiv inverkan p vlmendet verlag ocks.
Citera
2006-09-16, 06:55
Awaiting Email Confirmation
Hade fr ca 45min sen det mest framgngsrika frsket hitills.
Som vanligt vaknar jag att jag dras uppt ovanfr huvudet, tappar fokus och faller tillbaka, typiskt. Frsker en gng till, dras uppt, frsker att inte tappa koncentration vilket r jvligt svrt d tankarna ltt brjar komma nu.
Jag lyckas lyfta mina hnder och underarmar frn kroppen (astralkroppen? Var iaf inte mina vanliga armar.) , ligger allts p rygg med hnderna p magen, men sugs fort tillbaka p plats igen, nr jag brjar tnka: wow vad hftigt! Frsker fokusera mig fr att inte tappa suget ovanfr skallen och falla tillbaka. Pltsligt knns det som jag brjar snurra runt skallen, svrt att frklara, frst fortare och fortare men sen avtar det d jag brjar tnka fr mycket, sklart!
Eftert nr allt lagt sig har jag en brusande knsla i hela kroppen, kanske har nt med nervsystemet att gra? Bestmmer mig fr att ppna gonen, kliva upp och g och pissa.

Det verkar ju g framt iaf.
Citera
2006-09-16, 12:34
Medlem
Pelliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prak
Som vanligt vaknar jag att jag dras uppt ovanfr huvudet, tappar fokus och faller tillbaka, typiskt. Jag lyckas lyfta mina hnder och underarmar frn kroppen (astralkroppen? Var iaf inte mina vanliga armar.) , ligger allts p rygg med hnderna p magen, men sugs fort tillbaka p plats igen, nr jag brjar tnka: wow vad hftigt!

Aj vad frustrerande att delar av astralkroppen lsgrs men s hinner upphetsningen frstra allt! Du r ju s nra. Sjlv rkar jag ha turen att min astralkropp lossnar ltt, dremot r vgen till vibrationsstadiet lng och svr.
"Som vanligt", hur ofta innebr det? Lter som att du nr vibrationsstadiet "gratis" i samband med att du vaknar?
Citera
2006-09-16, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av Pellias
Aj vad frustrerande att delar av astralkroppen lsgrs men s hinner upphetsningen frstra allt! Du r ju s nra. Sjlv rkar jag ha turen att min astralkropp lossnar ltt, dremot r vgen till vibrationsstadiet lng och svr.
"Som vanligt", hur ofta innebr det? Lter som att du nr vibrationsstadiet "gratis" i samband med att du vaknar?

Sjlva bruset, att det brusar i kroppen och i ronen har jag bara upplevt tv gnger, antar att det r det som r vibrationsstadiet. Nu i morse och fr ett par veckor sedan. Dremot sjvla knslan att man dras/sugs uppt ovanfr skallen har jag upplevt ganska ofta. Men frn den knslan och till vibrationsstadiet verkar det vara en bit emellan. Koncentration som gller dr kanske?

Brukar innan jag gr och lgger mig intala fr mig sjlv att inatt ska frska f en astralprojektion. Verkar funka ganska bra, vaknar tidigt p morgonen att jag sugs uppt. Sen r det bara att frska hlla sig kvar i det stadiet och inte bli fr exalterad, vilket r svrt.
Det r nr tankarna brjad flda som det gr t helvete.

Det var hftigt nr man lyckades lyfta armarna, om n bara ngon decimeter. Den fysiska knseln med hnderna mot magen vart verkligen ptaglig i ngon sekund direkt efter att mina "astrala armar" sugits tillbaka in i mina riktiga armar.
Citera
2006-09-16, 13:51
Medlem
Om man r intresserad av att frska men inte vill kpa ngon bok, var finner man d bst information om olika tekniker p ntet?
Citera
2006-09-16, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Hullo
Om man r intresserad av att frska men inte vill kpa ngon bok, var finner man d bst information om olika tekniker p ntet?

Hr kan du kanske hitta nt...
http://paranormal.se/topic/instrukti...pplevelse.html
Citera
2006-09-16, 19:16
Medlem
Pelliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prak
Sjlva bruset, att det brusar i kroppen och i ronen har jag bara upplevt tv gnger, antar att det r det som r vibrationsstadiet. Nu i morse och fr ett par veckor sedan. Dremot sjvla knslan att man dras/sugs uppt ovanfr skallen har jag upplevt ganska ofta. Men frn den knslan och till vibrationsstadiet verkar det vara en bit emellan. Koncentration som gller dr kanske?

Nej, fr man sugknslan du beskriver s r man vldigt nra vibrationsstadiet. D gller det att koncentrera sig ja, och "ratta in rtt frekvens" en aning (s upplever jag det) s att det brjar vibrera som i en tunn hinna runt kroppen. D r det dags att "vilja" sig (sin sjl) ut ur kroppen.

Du har mycket gratis som befinner dig direkt i sug-/vakumknslan d du vaknar. Det gr jag nstan aldrig, utan mste ta den lnga vgen genom att meditera.
Citera
2006-09-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellias
Nej, fr man sugknslan du beskriver s r man vldigt nra vibrationsstadiet. D gller det att koncentrera sig ja, och "ratta in rtt frekvens" en aning (s upplever jag det) s att det brjar vibrera som i en tunn hinna runt kroppen. D r det dags att "vilja" sig (sin sjl) ut ur kroppen.

Du har mycket gratis som befinner dig direkt i sug-/vakumknslan d du vaknar. Det gr jag nstan aldrig, utan mste ta den lnga vgen genom att meditera.

Mitt frsta inlgg hr tror jag. och d har jag fljt just det hr forumet vldigt lnge.

Det hr var bst hittills!! Jag kmpar och kmpar fr att hja min frekvensniv utan att veta hur jag ska gra, egentligen.

Snlla, kr ett schema fr hur jag kan f det hr o fungera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in