Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-01, 20:59
Medlem
kakburks avatar
Intressant mne.
Men kan man bevisa att man verkligen varit ute och svvat?
Om man t ex svvar utanfr huset och letar upp ett objekt, en bil som nyss parkerat lngre ner p gatan, kan man d bekrfta detta genom att suga in sig i kroppen igen och rusa ut och se om det stmmer?

Kan man stta p andar nr man r ute och svvar?

Eller om man r tv stycken som har frmgan, kan man trffas i astralt tillstnd d?
Citera
2006-10-02, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Intressant mne.
Men kan man bevisa att man verkligen varit ute och svvat?
Om man t ex svvar utanfr huset och letar upp ett objekt, en bil som nyss parkerat lngre ner p gatan, kan man d bekrfta detta genom att suga in sig i kroppen igen och rusa ut och se om det stmmer?

Kan man stta p andar nr man r ute och svvar?

Eller om man r tv stycken som har frmgan, kan man trffas i astralt tillstnd d?

borde vara fullt mjligt tycker jag.
Citera
2006-10-02, 07:47
Medlem
kakburks avatar
Testat. Nr jag gick och lade mig igr s frskte jag fokusera p en punkt med slutna gon. Ett visst "tomgngsbrus" fanns dr.
Inget hnde. Jag tyckte det brjade klia verallt och kunde inte koncentrera mig.
Jag somnade och vaknade efter 1-2 timmar. D provade jag igen.
Det var lttare att koncentrera sig d. Efter en liten stund brjade det "vobbla" kraftigt i huvudet och i synnerhet vid ronen.
Lt ungefr b-r-r-r-r-r-r-r-r-r-r. r det vibrationsstadiet??
Jag tyckte det kndes otckt. Om jag bara frskte glida in i smn igen
kndes inga vobblingar. Endast nr jag fokuserade.
Det r med skrckblandad vrdnad jag kommer att prova igen.

OK. Till min tidigare frga. Vad kan man gra i sin astralkropp?
Kan man glida ut och se saker som man i sin fysiska kropp kan g ut och bekrfta??
Kan jag glida ner till banken, astralt, och osynligt se vad bankdirektren har fr kod till kassavalvet? Vad?
Citera
2006-10-02, 10:01
Medlem
Citat:
Efter en liten stund brjade det "vobbla" kraftigt i huvudet och i synnerhet vid ronen.
Lt ungefr b-r-r-r-r-r-r-r-r-r-r. r det vibrationsstadiet??
Jag tyckte det kndes otckt. Om jag bara frskte glida in i smn igen
kndes inga vobblingar. Endast nr jag fokuserade.
Det r med skrckblandad vrdnad jag kommer att prova igen.

s lngt kom jag ocks, och ven jag kan konstatera att dert var inte det mest avslappnande jag varit med om, s jag slutade. var p grnsen till otckt.

vad var det som hnde?
Citera
2006-10-02, 13:18
Bannlyst
Hr r en lnk till guiden jag har anvnt mig av i mina experiment...

http://www.v-j-enterprises.com/rbastral.html

Hoppas den kan vara till nytta fr de som vill prova p olika metoder och tillvgagngsstt!

Om inte annat s r det en bra klla till information om de olika astrala planen samt skillnaderna mellan astrala projektioner, OoBE och Lucid Dreaming.

...

Tillgg:

Utskriftsvnlig PDF finns att ladda ner hr: http://www.astraldynamics.com/download/Treatise.pdf
Citera
2006-10-02, 13:40
Medlem
ooh tack! jobbit att den var p utrikiska, men det hr ska jag definitivt plja mig igenom!
Citera
2006-10-03, 07:41
Medlem
kakburks avatar
Tack fr lnken.

Jag provade igen. Inget vidare resultat. Bara antydan och inga vibrationer.
Kan det vara s att jag frvntar mig fr mycket nu?
Var jag mer ppensinnig frra gngen?

Jag ska lsa mer om mnet och knna mig fr. Helt klart tycker jag det r intressant.
Citera
2006-10-03, 09:05
Bannlyst
Citat:
Kan det vara s att jag frvntar mig fr mycket nu?
Var jag mer ppensinnig frra gngen?

Kan vara en kombination av mnga faktorer skulle jag tro. Tror att man ska experimentera utan att ha ngra frvntningar. Pressar man sig sjlv blir besvikelsen bara strre och strre ju mer man "misslyckas".

Sedan r det vl s att en metod som fungerar fr en person inte ndvndigtvis fungerar fr en annan...s det gller att prova sig fram. T.ex. lyckades jag aldrig med "repet" som beskrivs i guiden - dremot var anvndandet av chakras mer effektivt fr mig.

Fortstt experiementera, och gr det med rtt instllning och sinnes-stmning s lr det skert generera resultat.
Citera
2006-10-03, 10:30
Medlem
Rickenbacker69s avatar
r det ngon av er troende som har testat er "frmga", t ex genom att dra ett spelkort p mf och lgga det p en hg hylla utan att titta p det? Om ni sedan kan se kortet nr ni "projicerar" vet ni ju att ni kan gra det, och om inte vet ni att det antagligen bara r en lucid drm. Vore intressant att hra...
Citera
2006-10-03, 11:21
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
r det ngon av er troende som har testat er "frmga", t ex genom att dra ett spelkort p mf och lgga det p en hg hylla utan att titta p det? Om ni sedan kan se kortet nr ni "projicerar" vet ni ju att ni kan gra det, och om inte vet ni att det antagligen bara r en lucid drm. Vore intressant att hra...
Jag hade en rtt konstig upplevelse nr jag gjorde lumpen fr 2r sedan. Vi hade precis kommit hem frn flt den dagen och materielvrden var avklarad och vi hade slutat fr dagen. Klockan var kanske runt 16-tiden. Lg p min sng i mitt logement, var jvulskt trtt och hade inte sovit p 2 dygn, ville helst av allt sova. Dessvrre var det typ 10pers runt bordet och spelade kort och satt och skrek, s det var i prinicip omjligt att somna.

S jag tnkte frska mig p att lmna kroppen, inga strre problem d. Frskte rkna personerna runt bordet fr att f det bekrftat att det var p riktigt. Men allt jag sg var en tjock rkig dimma dr det satt mnniskor. Allt i hela rummet var fr vrigt rejlt diffust ocks. Frskte ka genom vggen ut p kaserngrden, men det gick fan inte, kom halvvgsigenom sen trycktes jag tillbaka. D trodde jag att det var hjrnan som hittade p allt, nu r jag mer osker om det var p riktigt.
Citera
2006-10-05, 05:59
Medlem
Mizz Sknes avatar
Rdslan r min strsta fiende... jag har frr frstadiet till astralprojection i 25 r... 25 har jag trott att jag haft vrldens mest sjuka mardrmmar.. nu vet jag att jag kan vakna i drmmen...
Jag brukar frklara det till mina vnner som s att: alla sover, alla r i den vrlden varje natt,drmmarnas vrld r det, skillnaden r bara... jag vaknar i den..
Citera
2006-10-05, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69

Man skulle faktiskt testa det. Har inte gjort det.

Nr jag upplevde en OoBE (realtidsprojektion) i samband med en olycka s fick jag dock bekrftat eftert att det jag sg hnda runtomkring mig faktiskt hade utspelat sig s som jag sg det. Det var det som fick mig intresserad av astrala projektioner och ut-ur-kroppen upplevelser.

Kan vl inte pst att jag r "troende" direkt (det r ju ingen religion det handlar om)...dremot intresserad och nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in