2009-05-05, 22:21
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Precis! Dr har du det RIKTIGA vibrationstillstndet. Mnga ligger och frsker projicera och knner myror i bena o.s.v. och tror det r vibrationerna. Drfr jag brukar svara med att dom ska ha tlamod fr nr de RIKTIGA vibbarna kommer s gr det inte att ta miste p dom.
Allt eftersom man blir mer och mer van vid att projicera brukar vibrationerna bli lugnare men det hnder fortfarande d och d att jag upplever dom vansinnigt starka, nstan smrtfulla vibrationerna. Jetmotor var faktiskt en bra liknelse
Rekommenderar ven dig att kolla igenom youtube-spellistan som nmns ngra inlgg ovanfr. Dr nmns vad vibrationstillstndet egentligen r. En annorlunda framstllning som jag nskar jag hade ftt ta del av tidigare.

Vad gller oro s frsk slppa den helt genom att acceptera att detta hnder varje natt oavsett om du r vid medvetande eller ej. Det r helt naturligt s det r inte s att man inducerar ett fenomen som vi inte r byggda fr.

Grattis och lycka till!

Hller med till 100%!
Om man behver undra om man ntt vibrationsstadiet, d har man inte ntt dit. Har man ntt dit s finns det INGEN tvivel alls d det verkligen vibrerar i hela kroppen som en jkla slagborrmaskin, det gr inte att ta miste p.
Citera
2009-05-05, 22:47
Bannlyst
Ehe, jag har ju ADD s det r fan omjligt fr mig att hlla koncentrationen.
Skulle inte ens klara av det i absolut tystnad.
Citera
2009-05-06, 04:59
Medlem
S_o_Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diphallia
Ehe, jag har ju ADD s det r fan omjligt fr mig att hlla koncentrationen.
Skulle inte ens klara av det i absolut tystnad.

Meditera tror jag faktiskt alla kan gra, oavsett "sjukdom"... Brja p liten skala och bara stta dig ner och slappna av till lite schysst ambient. Nr du knner att du kan klara av det kan du frska meditera djupare

Frvrigt har det varit rtt tyst p min resekalender ett tag nu.. Har lyckats vnda p dygnet nu nr jag blivit arbetsls s jag ska vnda tillbaka p det och frska vibrera p morgonen ist.
Hitills har jag ju bara frskt p kvllen, och jag har insett att jag inte kommer s vrst mycket lngre n vibrationerna
Tror metoden som snubben beskriver i avsnitt 7 p "den bermda youtubelnken" kan vara vldigt effektiv men ven att g upp vid 03.00 ngon natt och lsa lite om OBE's en 45min innan jag gr o lgger mig igen..
Jag menar, nu nr jag r arbetsls har jag ju all tid i vrlden att trna!!

...Om det inte vore fr att man fastnar framfr Flashback varje jvla kvll

//S_o_N
Citera
2009-05-06, 21:05
Bannlyst
Ville dela med mig av min "frsta medvetna h wtf upplevelse". Lg och sov i sjlva verket, men jag trodde jag vilade, brjade lta AUMM, som meditationsljudet, Aaauuummm, fast i astralkroppen! Vet inte varfr, men. Det lt ganska vackert med min rst fast vldigt klar och fin ton. Brjade susa och sedan vaknade jag i vibrationsstadiet, knde efter om jag hade rrt munnen men n den var som fastklibbad och hade d ltit oohmm nn annan stans, kanske drm, men kndes som att det var en kropp i min egen kropp. ppnade gonen, det pep och susade mitt i huvudet, vibrerade oerhrt kraftigt i hnder och kroppen men typ frmst i skallen, lg inte direkt bekvmt s jag kunde slappna av ordentligt, men jag tnkte snabbt oj, vibrationsstadiet och kade p suset. Det susar n s enormt kraftigt och hgt! Jetmotor var jttebra liknelse, det liknande pipsuset som r p en jetmotor hrde(?) jag. Men sen skrattade jag till av lite gldje fr att jag hade kunnat ka p vibrationerna, samtidigt lite skraj ver vad jag skulle stta p om jag lt det susa p max, skulle jag d? vad finns p andra sidan? Hamnar jag i realtime zone eller skjuts jag rakt in nnstans jag ej vill vara och d slutade dom.

Har haft drmmar till och frn om astral har susat tidigare kraftigt i drmmarna, typ s det brjar knastra i drmsynen, men inte s att jag har vaknat och varit vaken och sedan ppnat gonen och kunnat susa p kraftigare, s det var ngot nytt, har brjat fra drmdagbok och kontemplerar lite av drmmarna, dom r ganska spaceade nr man kollar efter. Det verkar helt klart som att ju mer man skriver ner drmmarna, och ju mer medveten man gr sig om fenomenet verkar ka chanserna fr att ngot ska hnda.

Skrev i trden fr lnge sen att jag skulle komma med resultat, hr r ngot i varje fall! Tack alla som skriver tips och s. Krleksfull vnlighet till er! "Vilken jvla smll!" dynamitharry
Senast redigerad av pallm 2009-05-06 kl. 21:12.
Citera
2009-05-06, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorEvil
Jaa jag tror ocks att en vldig massa saker som ses som vernaturliga egentligen kan frklaras av vetenskap, bara det att man inte har lyckats med det n.

Eller s r vetenskapen mer "vernaturlig" n vi tror. Bara fr att vissa saker kan frklaras med hjlp av atomer, molekyler osv betyder det inte att det r mindre simsalabim fr det Det beror p hur vi ser p saken.

ONT, knner ngon till hr ngon hemsida eller liknande fr "avancerad astral projektion"? Jag gr det visserligen inte lika ofta lngre, men knner att jag klarar att komma ut utan ngra problem. Jag vill g djupare in i astral projektion..vad kan jag gra dr? Kan jag t.ex pverka andra, "ladda ner" kunskap osv.
Citera
2009-05-06, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Eller s r vetenskapen mer "vernaturlig" n vi tror. Bara fr att vissa saker kan frklaras med hjlp av atomer, molekyler osv betyder det inte att det r mindre simsalabim fr det Det beror p hur vi ser p saken.

Ja s kan man ju ocks se det. Hur som helst ska man nog inte vara fr snabb att dra en grns mellan "naturligt" och "vernaturligt"
Citera
2009-05-07, 01:41
Medlem
Astral.explorers avatar
Citat:

ONT, knner ngon till hr ngon hemsida eller liknande fr "avancerad astral projektion"? Jag gr det visserligen inte lika ofta lngre, men knner att jag klarar att komma ut utan ngra problem. Jag vill g djupare in i astral projektion..vad kan jag gra dr? Kan jag t.ex pverka andra, "ladda ner" kunskap osv.

Finns ju lite forum du kan hnga p dr du kan f information..

www.astraldynamics.com
www.astralpulse.com
www.dreamviews.com
Citera
2009-05-07, 09:37
Medlem
Flashborns avatar
Citat:

Finns ett forum som heter astralpulse som riktar sig mot resenrer i det astrala planet!!
Citera
2009-05-07, 12:34
Medlem
N fy jag vill inte....

Jag har ingen kontroll ver det utan hamnar snabbt, spontant och utan frvarning i vibrationsstadiet...hela kroppen vibrerar som av elektricitet och jag befinner mig i ett slags mrker svartare n svart men nd med ngt slags svagt "ljussken" (jag kan inte frklara "ickeljuset") och med glasklara tankar..

Frsta gngen var jag bara 7 r och blev livrdd..kan lova att jag knappt vgade somna under mnga r..Sedan dess har det hnt titt som ttt ...

Problemet r att jag verkligen inte vill men vet inte hur jag ska stoppa det eftersom det alltid hnder helt spontant....Nr det hnder tar det en evighet (knns det som) att kmpa emot och vgra fara ivg och "elektriciteten" slpper

Nn som vet hur man frhindar att ht hamna i vibrationsstadiet ?

Min sjl ska stanna i min kropp tills det r dags att checka in fr evigt !!
Citera
2009-05-07, 12:39
Bannlyst
Magomago, jag tror faktiskt att det r ett tecken att du br vara mer sjlslig om man fr vibrationer! Kan ju vara s.
men hur vet man att sjlen ens finns i kroppen just nu?
kanske man bara anvnder en annan kropp och sjlen alltid finns i centret av allt? :O som ba byter kanal som p en tv? :P

G in med hela livet och bemstra konsten om astralprojektion! Om man s ska d ska man ut ur kroppen! Sen finns det ju astralprojektionstips som kan frhindra att man fr vibbar eller ngot snt, iallafall avbryta paralysgrejen! Fett bra om det han sger r sant: http://www.youtube.com/watch?v=Tb8eG...5599E3&index=1
Citera
2009-05-07, 20:41
Medlem
Tack fr svar och lnken

Citat:
Ursprungligen postat av pallm
Magomago, jag tror faktiskt att det r ett tecken att du br vara mer sjlslig om man fr vibrationer! Kan ju vara s.
men hur vet man att sjlen ens finns i kroppen just nu?
kanske man bara anvnder en annan kropp och sjlen alltid finns i centret av allt? :O som ba byter kanal som p en tv? :P

G in med hela livet och bemstra konsten om astralprojektion! Om man s ska d ska man ut ur kroppen! Sen finns det ju astralprojektionstips som kan frhindra att man fr vibbar eller ngot snt, iallafall avbryta paralysgrejen! Fett bra om det han sger r sant: http://www.youtube.com/watch?v=Tb8eG...5599E3&index=1

men hmmm grejen r att jag verkligen inte vill gra ngn astralresa...det rcker gott med de 2 jag fick "ofrivilligt" som ung innan jag fatta att jag mste kmpa emot fr att stanna kvar...dvs motsatsen till de flesta som fr anstrnga sig fr att hamna dr det gr att lmna kroppen samt vga slppa taget om det fysiska.....Inte fr ngt hemskt hnde men jag r alldeles fr "jordbunden" fr att ens vilja lmna min kropp innan den r "frdigbrukad" i detta liv...Begreppet resa fr mig r med en tg/flygbiljett i handen

Jag grejar inte riktigt varfr s mnga mste anstrnga sig, fr mig r det ngt nrmast automatiskt

Kanske fr att jag inte vill !!??..

(vanligt r t ex nr jag ska sova och "stnger av/ner" kroppen och lter tankarna/sinnet svva sin egen vg fr att bli avbruten av att ngn snarkar och jag inser att det r jag sjlv som snarkar...)

Vet inte heller om jag br vara mer sjlslig snarare tvrtom...
Utanfr mnet astralresor s kan jag sga att jag r en i raden i rakt nedstigande led kvinnor med "gvor"...sanndrmmar,franingar,starkt mediala frmgor etc har alla kvinnor haft (olika gvor frn kvinna till kvinna) i min slkt p min mors sida...Tyvrr r jag den enda som tydligen ftt hela "kittet" och lite till....man kan se det som gvor ja visst....men jag skulle hellre vilja slippa fr vissa saker r j*kligt sknt att inte knna av eller veta i frvg...

S min frga kvarstr....Hur gr jag fr att helt stnga av nr sjlen vill ut och resa??
dessutom utan att f smnproblem eller tvingas ta till sovpiller (vilket faktiskt hjlpt de perioder jag haft dem) ??
Citera
2009-05-08, 13:49
Bannlyst
du verkar ha ett syfte med ditt liv, jag tror det r ut flyga som gller fr dig. anta att man har ett hgre jag, det styr ens liv, lita p den! Det verkar som att verkligheten inte funkar p det sttet att om man tnker jag vill inte.. livet svarar bara p vad man vill, det frstr inte ordet inte, s tnker man p det, ven med ordet inte i tanken, s hnder det mer troligt. Som med ngest till exempel. Man ska tnka p vad man vill och inte det som man r rdd fr. Jag tror det skulle gra gott fr hela mnskligheten om du vgade dig ut och flyga. ja...

med mer sjlslig menar jag i mer balans med det inre, typ meditation eller ngot liknande. kanske ta kontroll ver drmvrlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in