2009-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Jag tror kanske att man kan fantisera/visualisera ngot man vill uppleva och att ngot snarlikt sedan hnder, men inte "p riktigt". Har man dremot hjlp av personer i andevrlden s kan det ske p riktigt. Alla i andevrlden r dock inte helt godhjrtade.

Okej, men hur stller du dej till AstralProjectors kortexeperiment d? Han hade inget vsen till hjlp ju.
Citera
2009-06-25, 19:28
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Okej, men hur stller du dej till AstralProjectors kortexeperiment d? Han hade inget vsen till hjlp ju.

Hur vet han det? Bara fr att man inte ber om hjlp s innebr inte det att man inte fr "hjlp" eller "stjlp". Han kan inte gra detta p egen hand, inte kortexperimentet eller liknande.
Citera
2009-06-25, 21:45
Medlem
Citat:
Hur vet han det? Bara fr att man inte ber om hjlp s innebr inte det att man inte fr "hjlp" eller "stjlp". Han kan inte gra detta p egen hand, inte kortexperimentet eller liknande.

.. "han kan inte gra detta p egen hand". Du kan inte anta dessa grejjer eftersom man inte kan bevisa ngot, oavsett vad du hrt eller hur dina egna upplevelser varit. Alla upplevelser r ju subjektiva och registrerade av kroppen fr att du skall kunna bertta om dem. Min egen uppfattning r att det lter vldigt orimligt att ngon ande skulle vnta p mig vid sngen och dra mig ur min kropp varje gng jag hamnar i vibrationsstadiet.

De frsta tv gngerna som jag hamnade i vibrationsstadiet och fick en OBE s kndes det som att det var en nrvaro som drog ut mig, vilket var vldigt lskigt. Dock, om man tex tittar p youtubevideorna som lnkats till i denna trden s fr man lite annat perspektiv p det iom att han har en rimlig teori. Numera s knner jag inte lngre vid ngon nrvaro. i 80% av fallen som jag kommit ut s har vrlden varit helt tom p "varelser", och i de fallen som jag trffat p ngot s har jag uppfattat det som mnniskor, dock s r jag i dessa fallen osker p om OBE:n har blivit en drm.

Menmen! Imorse fick jag en ny OBE! - och den var den lngsta hittills! (de blir bara bttre fr var gng). Jag vaknade, kndes varmt och jobbigt, och tnkte -aaahhh!, klockan mste vara 9 och dax att ta frugge, fast klockan var bara 5 . Somnade om och vaknade, stillade mitt sinne och vibrationerna kom. Snart var de ver och jag gled ut. Tittade p sngen, och den var tom. Men! s dk jag upp och jag sg min mustasch.

Just denna grejjen liknar ngon annans spelkortsscenario (minns inte om jag lst det i denna trden eller ngon annanstans). Han var inne i sin OBE, hittade spelkortet men kunde inte lsa av det. Nr han gav upp, s sg han ett annat kort bredvid - som han kunde lsa. Han vaknade, kontrollerade, och det stmde.

Med detta vill jag pvisa, att om man frvntar sig saker i sin OBE, s kommer de fram till slut, men d kan man ifrgastta - utifrn hur verkligheten i en OBE ter sig - om det som skedde var ngot som min hjrna har skapat och frndrat OBE:n med. Jag frvntade mig att jag lg i sngen och drmed uppenbarade sig min kropp. Han frvntade sig ett spelkort, fast det kortet som han lste p var inte det riktiga spelkortet utan ett som han tnkt fram sjlv. Man fr inte frvnta sig saker fr mycket, utan bara uppleva det som man ramlar ver, annars blir upplevelsen frvanskad av hjrnans drmmar.

Jag skall gra tv versioner av korttestet hrnest:

1. Den vanliga varianten - placerar ett kort ngonstans utan att titta p det och letar upp det nr jag fr en OBE och jmfr med det fysiska nr jag vaknat.
2. Jag tar ett kort, placerar det p ett stlle under x minuter/timmar. Tar sedan bort det och river snder det. I OBE:n tar jag mig nu till samma stlle som kortet lg p. Om jag lyckas hitta kortet dr jag placerade det under en tid och lser av det rtt, s betyder det att tid under en OBE inte r parallell med vr tid, vilket r ngot jag misstnkt lnge. (mbler r p fel plats, kroppen ligger inte i sngen efter att jag lmnat den)

Skall bli spnnande om man lyckas med detta. Nu skall jag printa ut ett antal siffror. (ger ingen kortlek)
Citera
2009-06-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurksoppa
.. "han kan inte gra detta p egen hand". Du kan inte anta dessa grejjer eftersom man inte kan bevisa ngot, oavsett vad du hrt eller hur dina egna upplevelser varit. Alla upplevelser r ju subjektiva och registrerade av kroppen fr att du skall kunna bertta om dem. Min egen uppfattning r att det lter vldigt orimligt att ngon ande skulle vnta p mig vid sngen och dra mig ur min kropp varje gng jag hamnar i vibrationsstadiet.

De frsta tv gngerna som jag hamnade i vibrationsstadiet och fick en OBE s kndes det som att det var en nrvaro som drog ut mig, vilket var vldigt lskigt. Dock, om man tex tittar p youtubevideorna som lnkats till i denna trden s fr man lite annat perspektiv p det iom att han har en rimlig teori. Numera s knner jag inte lngre vid ngon nrvaro. i 80% av fallen som jag kommit ut s har vrlden varit helt tom p "varelser", och i de fallen som jag trffat p ngot s har jag uppfattat det som mnniskor, dock s r jag i dessa fallen osker p om OBE:n har blivit en drm.

Menmen! Imorse fick jag en ny OBE! - och den var den lngsta hittills! (de blir bara bttre fr var gng). Jag vaknade, kndes varmt och jobbigt, och tnkte -aaahhh!, klockan mste vara 9 och dax att ta frugge, fast klockan var bara 5 . Somnade om och vaknade, stillade mitt sinne och vibrationerna kom. Snart var de ver och jag gled ut. Tittade p sngen, och den var tom. Men! s dk jag upp och jag sg min mustasch.

Just denna grejjen liknar ngon annans spelkortsscenario (minns inte om jag lst det i denna trden eller ngon annanstans). Han var inne i sin OBE, hittade spelkortet men kunde inte lsa av det. Nr han gav upp, s sg han ett annat kort bredvid - som han kunde lsa. Han vaknade, kontrollerade, och det stmde.

Med detta vill jag pvisa, att om man frvntar sig saker i sin OBE, s kommer de fram till slut, men d kan man ifrgastta - utifrn hur verkligheten i en OBE ter sig - om det som skedde var ngot som min hjrna har skapat och frndrat OBE:n med. Jag frvntade mig att jag lg i sngen och drmed uppenbarade sig min kropp. Han frvntade sig ett spelkort, fast det kortet som han lste p var inte det riktiga spelkortet utan ett som han tnkt fram sjlv. Man fr inte frvnta sig saker fr mycket, utan bara uppleva det som man ramlar ver, annars blir upplevelsen frvanskad av hjrnans drmmar.

Jag skall gra tv versioner av korttestet hrnest:

1. Den vanliga varianten - placerar ett kort ngonstans utan att titta p det och letar upp det nr jag fr en OBE och jmfr med det fysiska nr jag vaknat.
2. Jag tar ett kort, placerar det p ett stlle under x minuter/timmar. Tar sedan bort det och river snder det. I OBE:n tar jag mig nu till samma stlle som kortet lg p. Om jag lyckas hitta kortet dr jag placerade det under en tid och lser av det rtt, s betyder det att tid under en OBE inte r parallell med vr tid, vilket r ngot jag misstnkt lnge. (mbler r p fel plats, kroppen ligger inte i sngen efter att jag lmnat den)

Skall bli spnnande om man lyckas med detta. Nu skall jag printa ut ett antal siffror. (ger ingen kortlek)

Ditt inlgg gav mig verkligen en mer positiv instllning n frut av ngon anledning, tack s mkt !
Citera
2009-06-25, 22:26
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:

Jag antar inte, det r personer i andevrlden som har berttat hur/vad som hnder.

Antingen blir det en mycket verklighetstrogen "fantasi" eller ocks finns nrvaro av personer i andevrlden som gr att man upplever det man upplever. Nej, vi jordemnniskor kan inte resa i tiden, varken med vr kropp eller utan. Det r personer i andevrlden som visar er vad de vill visa er, om nu ngot hnder ver huvud taget. De kan manipulera med jordemnniskors sinnen/medvetanden (inklusive det omedvetna och det undermedvetna) hur de n vill.

Jag ville bara sga, ta det frsiktigt, be grna om hjlp frn personer i andevrlden som vill vl. Det finns inga garantier, men det kar kanske chansen att man fr hjlp.

En annan tanke, jag vet inte om det hjlper, men tnk mer "globalt" kanske, att anledningen till att ni gr det ni gr r fr att ni vill gra gott, eller "nytta" som jag brukar kalla det. Var inte fr sturska bara. "Bva" r ett bra ord fr hur man br bemta personer i andevrlden. Om ngon gr detta och det hnder annorlunda saker n tidigare, bertta grna det fr mig! Vill man inte skylta med det s gr det att skicka privata meddelanden.
Citera
2009-06-25, 22:37
Medlem

Hur vet du att det inte r "onda" vsen som har manipulerat dig sjlv och sagt att det gr till s hr bara fr att, ja vet inte, frska frstra din frihetsknsla kanske. Robert Peterson och flera andra erknda astralresenrer nmner ingenting om att man mste ha hjlp av vsen fr att resa, och de har ocks sttt p en hel del s.k. entities i sina dagar, bde godhjrtade och mindre godhjrtade. Dremot sger de att vsen frn de lgre planen, dvs. de "onda" kan mycket vl frska att manipulera resandes med att tillmtesg dem som en sjlslig och astral guide.
Citera
2009-06-25, 22:41
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Jag antar inte, det r personer i andevrlden som har berttat hur/vad som hnder.

Urskta mig men, blablabla

Citat:
Imorse fick jag en ny OBE! - och den var den lngsta hittills! (de blir bara bttre fr var gng)

Underbar lsning! Har inte projicerat p vldigt lnge nu, frmodligen fr att jag varit s mentalt upptagen med andra saker som r vldigt knslomssigt involverande p sistone. Nr du skrev hur denna senaste upplevelse var lngre n dina frra s mindes jag min klaraste och lngsta projektion ngonsin som skedde ngon gng under frra ret. D var jag 100% fokuserad i ungefr en kvart vilket var en helt otrolig upplevelse. Viljan att uppleva det igen, srskilt nu nr jag blev pmind av din berttelse, r stor nu s det ska nog projiceras dagarna framver.

Stoffeboyi: Angende vsen o.s.v. kan jag hlla med om att det nmns en del om hemska upplevelser och vsen som folk sttt p men jag kan helt rligt sga att jag under mina skert 25+ projektioner aldrig sttt p ngon entitet som varit "ond". Faktum r att jag inte kan sga skert att ngon varelse jag sttt p i mina projektioner ver huvud taget verkligen existerar dr ute och inte bara r ngot jag mentalt genererat under upplevelsens gng. Dremot har jag ngra f gnger sttt p ting som knts obehagliga men dom har jag skrmt ivg. Eftersom jag inte har ngra bevis fr att de jag sttt p och kommunicerat med under dessa r verkligen existerar, oberoende av mig, i det "astrala" s lgger jag ingen tankekraft p dessa, n mindre huruvida de skulle vara onda eller inte. Nr jag r i projicerat tillstnd knner jag mig vldigt stark och mktig och knner jag ngon gng att rdslan r p vg s slr jag snabbt bort det och tar kontrollen igen. Den frmgan kommer nog med vana. Precis som i Gurksoppas fall s r majoriteten av mina projektioner fria frn andra "varelser".

Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Hur vet du att det inte r "onda" vsen som har manipulerat dig sjlv och sagt att det gr till s hr

Om nu "overjordiskt" inte bara r en knppskalle s har jag faktiskt ocks tnkt samma sak. Att det skulle vara en "lurendrejare" p astralplanet som jvlas ;P Skulle kunna vara samma sak med religioner. Att profeter rkat projicera och dr sttt p vsen som lurar dom och skrattar gott som fan sen
Senast redigerad av AstralProjector 2009-06-25 kl. 22:51.
Citera
2009-06-25, 23:02
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector

Om nu "overjordiskt" inte bara r en knppskalle s har jag faktiskt ocks tnkt samma sak. Att det skulle vara en "lurendrejare" p astralplanet som jvlas ;P Skulle kunna vara samma sak med religioner. Att profeter rkat projicera och dr sttt p vsen som lurar dom och skrattar gott som fan sen

Jag kommunicerar med bde godhjrtade och mindre godhjrtade personer i andevrlden. Detta vet jag.

Ja, vad som r sant eller ej kanske visar sig s smningom. Jag kanske har blivit lurad en del, och ni kanske har blivit lurade en del. Vem vet. Jag terger bara vad jag fr berttat fr mig/frgat mig fram till.

Hm, att du kunnat lura ivg ngot otckt ser jag som helt otnkbart, om det har varit en "ond entitet". Dremot kanske de vill lura dig att tro att du r mktig, att du har makt, att du s smningom kanske blir frestad att tro att du kan f makt ver andra mnniskor och s vidare.

Var bara frsiktiga, det r allt jag vill sga. Vad kan det gra fr skada att frska be om hjlp frn godhjrtade personer i andevrlden?
Citera
2009-06-25, 23:13
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Hm, att du kunnat lura ivg ngot otckt ser jag som helt otnkbart, om det har varit en "ond entitet". Dremot kanske de vill lura dig att tro att du r mktig, att du har makt, att du s smningom kanske blir frestad att tro att du kan f makt ver andra mnniskor och s vidare.

Jag har en stark knsla av att vi mnniskor r multidimensionella varelser. Jag tror ocks att vi r ganska hgt upp i hierarkin i det "astrala". tminstone i vr absoluta nrhet dr de flesta av oss astralresenrer befinner oss nr vi projicerar. Nr jag r i projicerat tillstnd har jag vissa instinkter som gr att jag har handlat p det vis jag gjort nr jag rkat ut fr otrevligheter. Dessa instinktiva knslor fr vad jag har fr frmgor och styrkor r vad som gr att jag knner att jag fr de ting jag sttt p r vermktig. P samma stt som jag viftar bort flugor nu under sommarmnaderna fr att f bort dom (med dligt resultat m jag erknna ) eller skrmmer bort ormar jag stter p under skogspromenader s skrmmer jag bort eventuella otrevliga saker i mina projektioner. As simple as that!
Citera
2009-06-25, 23:23
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Jag har en stark knsla av att vi mnniskor r multidimensionella varelser. Jag tror ocks att vi r ganska hgt upp i hierarkin i det "astrala".

Vi r ganska lngt ner i den "astrala hierarkin". De allra flesta utomjordingar ligger hstlngder fre/"ver" oss och personer i andevrlden ska vi bara inte tala om hur mycket "ver" oss de r. En del r helt enkelt inte helt och hllet godhjrtade. Det r dessa jag vill varna fr.
Citera
2009-06-26, 00:13
Medlem
Det hr verkar s sjukt! Hur kan det stmma? Hur ska jag veta s ni inte ljuger om det astrala och obe osv?
Citera
2009-06-26, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmania
Det hr verkar s sjukt! Hur kan det stmma? Hur ska jag veta s ni inte ljuger om det astrala och obe osv?

Fr snart kommer vi och DRAR UT DIG I ASTRAL SPEJS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in