2020-11-07, 13:44
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Enligt en del kllor har han s mnga som nio stycken olika examina frn hgskola/universitet. Jag stller mig tveksam till detta. Hur ska han ha lst in s mnga i fngelse?
Citat:
Jag jobbar deltid som journalist
Ett vnligt rd: Arbeta inte p deltid som journalist, du passar bttre fr ngot annat nr du uppenbart inte vet att examina r ngot man kan kolla med ett telefonsamtal eller mejl.
Citera
2020-11-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Ett vnligt rd: Arbeta inte p deltid som journalist, du passar bttre fr ngot annat nr du uppenbart inte vet att examina r ngot man kan kolla med ett telefonsamtal eller mejl.

Jag r naturligtvis medveten om mjligheten att ringa eller e-posta samtliga lrosten fr att drigenom se vad som finns registrerat om Nilsson. Och jag har varit i kontakt med samtliga lrosten, och har d ftt fram tre examina. Vissa lrosten hnvisar till att Nilsson har skyddade personuppgifter och lmnar drfr inte ut information. Andra lrosten verkar inte veta om att han har skyddade personuppgifter och ger drfr info. Min pong i mina tidigare inlgg r att jag inte finner nio examina troligt.
Citera
2020-11-07, 14:55
Medlem
Citat:

Min pong var ven att inga medier har hnvisat till ngon objektiv klla sett till Nilssons nio examina eller ens en av hans examen, inte en enda gng. Att jag har hittat tre, frntar inte ansvaret frn media att faktiskt kolla upp och i relevanta fall, klargra vilken klla man har.
Citera
2020-11-08, 11:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag r naturligtvis medveten om mjligheten att ringa eller e-posta samtliga lrosten fr att drigenom se vad som finns registrerat om Nilsson. Och jag har varit i kontakt med samtliga lrosten, och har d ftt fram tre examina. Vissa lrosten hnvisar till att Nilsson har skyddade personuppgifter och lmnar drfr inte ut information. Andra lrosten verkar inte veta om att han har skyddade personuppgifter och ger drfr info. Min pong i mina tidigare inlgg r att jag inte finner nio examina troligt.
Han har studerat i vldigt mnga r s varfr tycker du nio examina r otroligt?

Det handlar ju inte om examina i nio flerriga skilda mnen, utan examina kan man ta ut p olika stt.
Du kan t ex med en grund uppn frutsttningar fr hgskoleexamen i tv olika omrden.

https://www.uu.se/student/examen/utb...ivaer_examina/
Citera
2020-11-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har studerat i vldigt mnga r s varfr tycker du nio examina r otroligt?

Det handlar ju inte om examina i nio flerriga skilda mnen, utan examina kan man ta ut p olika stt.
Du kan t ex med en grund uppn frutsttningar fr hgskoleexamen i tv olika omrden.

https://www.uu.se/student/examen/utb...ivaer_examina/

Jo, det handlar just om nio olika mnen. Utifrn vad jag lst om i olika artiklar, bloggar och sociala medier, s r det bland annat fljande examina:

Filosofie Magisterexamen i rttsvetenskap (motsvarar fyra rs heltidsstudier)

Filosofie Magisterexamen i psykologi
(motsvarar fyra rs heltidsstudier)

Filosofie Magisterexamen i sociologi

Filosofie Kandidatexamen i religionsvetenskap
(motsvarar tre rs heltidsstudier)

Detta r bara fyra examina, och det sgs finnas fem till. Rttsvetenskap r till exempel vsenskilt frn psykologi och religionsvetenskap, hur skulle de kunna komplettera varandra?

Jag sger INTE alls att jag vet mig ha rtt i att ngot inte stmmer. Jag stller bara en frga om ngot som verkar vara suspekt. Jag kanske har fel.
Citera
2020-11-08, 15:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, det handlar just om nio olika mnen. Utifrn vad jag lst om i olika artiklar, bloggar och sociala medier, s r det bland annat fljande examina:

Detta r bara fyra examina, och det sgs finnas fem till. Rttsvetenskap r till exempel vsenskilt frn psykologi och religionsvetenskap, hur skulle de kunna komplettera varandra?

Jag sger INTE alls att jag vet mig ha rtt i att ngot inte stmmer. Jag stller bara en frga om ngot som verkar vara suspekt. Jag kanske har fel.
Eller s har du helt rtt, ser man p din upprkning s r jag bjd att slla mig till dig och undra ver om det som uppges verkligen stmmer.
Citera
2020-11-08, 15:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag hittade en sida dr han sjlv anger vilka examina det skall handla om - dr framgr ocks vilka universitet som r aktuella om man vill kolla upp att det stmmer:

Magisterexamen i rttsvetenskap (Degree of Master in Law), rebro universitet

Filosofie magisterexamen i psykologi (Master of Social Science in Psychology), Mittuniversitetet

Filosofie magisterexamen i sociologi (Master of Social Science in Sociology), Lunds universitet

Kandidatexamen i juridik (Degree of Bachelor in Law), Mittuniversitetet

Filosofie kandidatexamen i handelsrtt (Bachelor of Social Science in Commercial Law), Uppsala universitet

Filosofie kandidatexamen i litteraturvetenskap (Bachelor of Arts in Comparative Literature), Linnuniversitet

Filosofie kandidatexamen i religionsvetenskap (Bachelor of Arts in Religious Studies), Uppsala universitet

Hgskoleexamen i rttssociologi (University Diploma in Social Science in Sociology of Law), Lunds universitet

Hgskoleexamen i litteraturvetenskap, kreativt skrivande, (Higher Education Diploma in Comparative Literature, Creative Writing), Mittuniversitet

Drutver r jag ven civilekonom

https://web.archive.org/web/20190107...sitetsexamina/
Citera
2020-11-11, 10:49
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Jag vet vad jag har gjort och kommer ha suttit inlst i 20 r effektiv tid fr detta. Att en del inte tycker jag ska slppas ut har jag full respekt fr, ven om jag naturligtvis inte hller med.

Just detta finner jag lite mrkligt? Hur kan man ta 3 mnniskors liv och anse att det skall vara verspelat efter 20 r? Hur vrderar man dessa tre mnniskor liksom? r grningsmannens liv allts mer vrt att ta hnsyn till?
Citera
2020-11-11, 19:55
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Han publicerade idag en krnika p Magasinet Paragraf (en kriminalblogg som mestadels verkar handla om hur dlig Trump r): https://www.magasinetparagraf.se/nyh...aret-i-frihet/

Utdrag:
Citat:
Min frihet har inneburit att jag gjort vissa val. En del av dessa har frvnat mnga, inte minst trollen p Flashback. Ett sdant val r att sluta vara med i offentliga sammanhang.

Trots regelbundna frfrgning om mediala framtrdanden s har jag kategoriskt tackat nej i ver ett halvr, trots att vissa av uppdragen hade inneburit en vlbehvlig extrainkomst.

Fr mig handlar det om att frska hlla en lg profil och att hitta mig sjlv samt min plats i samhllet efter alla r som fnge.
Detta skulle d frklara varfr han hller lg profil. Det frklarar dock inte varfr han har skyddade personuppgifter.

Fint skrivet p slutet:
Citat:
Framtiden fr mig r ett oskrivet blad. Jag kommer ta vara p denna mjlighet som getts mig och fortstta kmpa fr att visa mig vrdig en andra chans. Jag var en ung 23-rig man som greps och dmdes till livstids fngelse, nu r jag medellders och full av lrdomar som kommer leda mig rtt.
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2020-11-11 kl. 19:58.
Citera
2020-11-11, 20:12
Medlem
Citat:
Han publicerade idag en krnika p Magasinet Paragraf (en kriminalblogg som mestadels verkar handla om hur dlig Trump r): https://www.magasinetparagraf.se/nyh...aret-i-frihet/

Utdrag:

Detta skulle d frklara varfr han hller lg profil. Det frklarar dock inte varfr han har skyddade personuppgifter.

Fint skrivet p slutet:

Vad krvs det egentligen fr att f "skyddade personuppgifter"? Rcker det med ett pstende att man r utsatt fr hot? Ett eller flera.

Den dr Magasinet Paragraf-tidningen kan inte kallas fr kriminalblogg... det brjade kanske som det en gng i tiden men sen gick man och skaffade massa ilskna vnsterskribenter. Nu r det en politiksida, dlig sdan.

Dick Sundevall intygade att Ricard skulle f fast eller deltidsjobb p tidningen frut... hur blev det med det? Var det en lgn fr att Ricard enklare skulle f livstiden omvandlad? Magasinet Paragraf genererar vl knappast ngra intkter.

Ricard r mycket bra p att uttrycka sig och jag nskar honom mycket gott i sitt framtida liv, hur mnga personer han r mrdat tjnar samhllet inte p att han hamnar i misr. Vissa hller kanske inte med, kommer srskilt att tnka p en speciell Flashback-skribent, knd fr sina regelmssiga uthngningar.
Senast redigerad av InformationSociety 2020-11-11 kl. 20:14.
Citera
2020-12-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1945
Just detta finner jag lite mrkligt? Hur kan man ta 3 mnniskors liv och anse att det skall vara verspelat efter 20 r? Hur vrderar man dessa tre mnniskor liksom? r grningsmannens liv allts mer vrt att ta hnsyn till?
4 liv
Glm inte Lelle
Citera
2020-12-10, 15:10
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Ricard r mycket bra p att uttrycka sig[/b]
Vilket r ett knnetecken p en manipulativ psykopat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera