Hej, ni som lever med kronisk ångestsjukdom. Hur orkar man det i längden?
Är själv diagnostiserad sedan ca 10 år med gad. Har testat igenom den mesta psykofarmakan och terapi. Men den kroniska ångesten och muskelspänningarna finns alltid där. Kan aldrig koppla av och känna mig lugn. Är väldigt driven och högfungerande utåt sett men det spelar ingen roll i sammanhanget.
Varit svårt med relationer till främst kvinnor då ssri sänker sexlusten rejält men överlever inte utan. Har sån jävulsk ångest utan som jag skulle kalla idiopatisk. Dvs jag kan inte hitta någon anledning.
Min hjärna går ständigt på högvarv och problemlöser. Helt omöjligt för mig att stänga av. Har gått i terapi mkt men tkr inget hjälper riktigt.
Jag överväger faktiskt självmord som en skön utväg. Är så jäkla trött på att kämpa dag ut och dag in i såhär många år och jag klandrar ingen.
Känner mig mätt på livet och färdig på ngt sätt. Ser bara år framför mig av mer lidande och kämpande. Ca 10 år totalt nu. Hade jag haft en cyanidkapsel hade jag nog fan tagit en. Men vill ändå bolla innan jag tar mitt definitiva beslut.
Är det värt att fortsätta kämpa när gadden tar över de flesta delar i ens liv? Varför ska man fortsätta att vara ihärdig med träningen (löpning), terapi etc när det ändå inte blir ett acceptabelt lidande?
Vill inte låta självömkande utan mer åt de hållet att jag accepterar mitt öde och sjudom. Men varför ska man fortsätta kriga? Till vilken nytta.
Hoppas ni där ute mår bättre 💐
Är själv diagnostiserad sedan ca 10 år med gad. Har testat igenom den mesta psykofarmakan och terapi. Men den kroniska ångesten och muskelspänningarna finns alltid där. Kan aldrig koppla av och känna mig lugn. Är väldigt driven och högfungerande utåt sett men det spelar ingen roll i sammanhanget.
Varit svårt med relationer till främst kvinnor då ssri sänker sexlusten rejält men överlever inte utan. Har sån jävulsk ångest utan som jag skulle kalla idiopatisk. Dvs jag kan inte hitta någon anledning.
Min hjärna går ständigt på högvarv och problemlöser. Helt omöjligt för mig att stänga av. Har gått i terapi mkt men tkr inget hjälper riktigt.
Jag överväger faktiskt självmord som en skön utväg. Är så jäkla trött på att kämpa dag ut och dag in i såhär många år och jag klandrar ingen.
Känner mig mätt på livet och färdig på ngt sätt. Ser bara år framför mig av mer lidande och kämpande. Ca 10 år totalt nu. Hade jag haft en cyanidkapsel hade jag nog fan tagit en. Men vill ändå bolla innan jag tar mitt definitiva beslut.
Är det värt att fortsätta kämpa när gadden tar över de flesta delar i ens liv? Varför ska man fortsätta att vara ihärdig med träningen (löpning), terapi etc när det ändå inte blir ett acceptabelt lidande?
Vill inte låta självömkande utan mer åt de hållet att jag accepterar mitt öde och sjudom. Men varför ska man fortsätta kriga? Till vilken nytta.
Hoppas ni där ute mår bättre 💐