2026-06-12, 22:17
  #1
Medlem
FisringRickards avatar
Hejsan bästa flashback... jag har en intressant fråga... Om ni var seriemördare hur hade ni varit? Jag undrar typ hur ni hade gått tillväga, vilka vapen, vilka offer, och hur ni skulle fly från rättvisan?

OBS JAG UPPMUNTRAR INTE SÅNT BETEENDE... DETTA ÄR BARA TEORETISKT
Citera
2026-06-12, 22:20
  #2
Medlem
AhmedAbdullahis avatar
Bra fråga. Jag hade nog varit som Dr. Danco som är i dexter böckerna. Jag hade kidnappat mina offer. Kört spel och om de hade förlorat så hade jag amputerat en kroppsdel. För att fly undan polisen så skulle jag inte lämna spår samt byta land efter varje dåd.

OBS jag tänker inte göra detta
Citera
2026-06-12, 22:25
  #3
Medlem
Oj detta var en väldigt intressant frågeställning. Vapnet jag hade valt skulle nog ha varit något i stil med ett basbollträd och försöka minimera blod för att minska bevisen, skulle absolut inte valt en pistol då kulorna är för enkla att spåra. Jag hade haft plasthandskar för att inte lämna några fingeravtryck. Jag hade använt mig utav bil med täckta reg plåtar och det vanligaste utav spår på däcken för att minska risken att bli hittad. Hade valt människor som är ensamma för att få så liten uppmärksamhet draget mot mordet som möjligt. Hade begått brotten på en ort minst 2 timmar bort för även där minska uppmärksamheten hade även lackerat om bilen eller bytt igenkännande faktorer på bilen innan varje besök i orten. Hade enbart begått brott i orten och skulle absolut inte stanna för att handla där, så få koplingar till orten desto bättre.

OBS skulle aldrig göra något sådant men en kul tanke övning
Citera
2026-06-12, 22:25
  #4
Medlem
HEGGEbois avatar
Hej, jag hade nog kört lite bundy vibe. Fast mina offer hade nog varit män. Annars så kan man va seriemördare i förorter och få de se ut som gängskjutningar. kanske inte de bästa medtanke på att många är beväpnade där.

Till min bundy vibe hade jag nog gått på män påväg hem från klubbar. Snacka fotboll med dem. Sen slå till. För att fly polisen hade jag sett till att ingen ser mig samt att dölja bevismaterial
Citera
2026-06-12, 22:27
  #5
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringRickard
hur ni hade gått tillväga, vilka vapen, vilka offer, och hur ni skulle fly från rättvisan?
Kidnappa, våldta tortera och äta upp levande.
Barn. Små välskapta blonda barn.
Citera
2026-06-12, 22:27
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Den gyllene åldern för seriemördare är borta. Idag är det nog svårt. Men finns ju flera olika att förhålla sig till.

Vi i Sverige tänker ju mest på amerikanska seriemördare. Men de ligger i lä i antal offer innan upptäckt. De som "leder" är från Ryssland eller Sydamerika. Förmodligen finns det ännu värre i typ Kina där man fortsatt inte gärna rapporterar om det.

Men om man ser det klassiska amerikanska seriemördaren. Så fanns det ju vissa saker att ha bra koll. Välja offer som ingen saknar. Som anhöriga inte kommer rapportera som saknade. Främst då runaways unga. Unga som sålde sex. Där ingen brydde sig. Om de hade fått vänner i en stad. Så brydde de sig inte om att anmäla till polisen om de försvann. För dels de trodde att de bara dragit vidare, eller så ville de inte ha med polisen att göra. Högst gärna missbrukare också. De gick in i bilen helt frivilligt.

Det är ju det vanliga med seriemördare. Finns ju knappt några som är som Dexter eller Mr. Brooks. Väldigt smarta som liksom kommer undan med i princip allt.
Citera
2026-06-12, 22:28
  #7
Medlem
FisringRickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Kidnappa, våldta tortera och äta upp levande.
Barn. Små välskapta blonda barn.

intressant, så du kör lite epsteinvibe? De funkar men känns som polisen skulle leta efter dig extra mycket om de rörde sig om barn
Citera
2026-06-12, 22:30
  #8
Medlem
FisringRickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den gyllene åldern för seriemördare är borta. Idag är det nog svårt. Men finns ju flera olika att förhålla sig till.

Vi i Sverige tänker ju mest på amerikanska seriemördare. Men de ligger i lä i antal offer innan upptäckt. De som "leder" är från Ryssland eller Sydamerika. Förmodligen finns det ännu värre i typ Kina där man fortsatt inte gärna rapporterar om det.

Men om man ser det klassiska amerikanska seriemördaren. Så fanns det ju vissa saker att ha bra koll. Välja offer som ingen saknar. Som anhöriga inte kommer rapportera som saknade. Främst då runaways unga. Unga som sålde sex. Där ingen brydde sig. Om de hade fått vänner i en stad. Så brydde de sig inte om att anmäla till polisen om de försvann. För dels de trodde att de bara dragit vidare, eller så ville de inte ha med polisen att göra. Högst gärna missbrukare också. De gick in i bilen helt frivilligt.

Det är ju det vanliga med seriemördare. Finns ju knappt några som är som Dexter eller Mr. Brooks. Väldigt smarta som liksom kommer undan med i princip allt.

Men hur hade DU gått tillväga?
Citera
2026-06-12, 22:33
  #9
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringRickard
intressant, så du kör lite epsteinvibe? De funkar men känns som polisen skulle leta efter dig extra mycket om de rörde sig om barn
Ja, Epstein är intressant.
Det gäller att vara värst.
Hela grejen med att vara värst är att alla ska bli ren tvättade av att se på mig.
En hustru mördare kan förlåta sig själv och känna sig som en värdefull människa när han ser på mig.
Därmed frälser jag hela världen.


Det bästa är att man inte behöver göra något heller .
Man behöver bara få folket att tro på dig.
Om dom tror på ditt offer, så är dom frälsta.

Att det aldrig fanns något barn spelar ingen roll alls
__________________
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-06-12 kl. 22:46.
Citera
2026-06-12, 22:33
  #10
Medlem
FisringRickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungFlensostIII
Oj detta var en väldigt intressant frågeställning. Vapnet jag hade valt skulle nog ha varit något i stil med ett basbollträd och försöka minimera blod för att minska bevisen, skulle absolut inte valt en pistol då kulorna är för enkla att spåra. Jag hade haft plasthandskar för att inte lämna några fingeravtryck. Jag hade använt mig utav bil med täckta reg plåtar och det vanligaste utav spår på däcken för att minska risken att bli hittad. Hade valt människor som är ensamma för att få så liten uppmärksamhet draget mot mordet som möjligt. Hade begått brotten på en ort minst 2 timmar bort för även där minska uppmärksamheten hade även lackerat om bilen eller bytt igenkännande faktorer på bilen innan varje besök i orten. Hade enbart begått brott i orten och skulle absolut inte stanna för att handla där, så få koplingar till orten desto bättre.

OBS skulle aldrig göra något sådant men en kul tanke övning

Väldigt intressant taktik
Citera
2026-06-12, 22:34
  #11
Medlem
FisringRickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedAbdullahi
Bra fråga. Jag hade nog varit som Dr. Danco som är i dexter böckerna. Jag hade kidnappat mina offer. Kört spel och om de hade förlorat så hade jag amputerat en kroppsdel. För att fly undan polisen så skulle jag inte lämna spår samt byta land efter varje dåd.

OBS jag tänker inte göra detta

Dr danco är intressant.
Citera
2026-06-12, 22:38
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringRickard
Men hur hade DU gått tillväga?

Jo men det är ju detta. Med offer som tar lång att sakna. Som polisen möjligen skulle klassa som frivilligt försvinnande/självmord. En kropp som inte hittas. Jag menar det är ju liksom där det är kört för de flesta om polisen drar igång en mordutredning. Om du stalkat ditt offer ett tag, så kommer det ju garanterat finns något litet du glömt bort där. Som gör att du är körd.

Men långt från sin egen domän kanske är grundläggande. Som vi ser idag med möjliga mord så topsar polisen alla som befunnit sig lokalt i området. Ska du kanske bli seriemördare och komma undan så mer kanske ser över landsgränser. EU fri rörlighet. Där blir det svårare för polisen att koordinera.

Inte för att ge tips eller något. Men seriemördare har länge varit en fascination och man läst mycket om dom. Även hur spaning efter dom sker. Det är ju om det klassas som mord eller inte, frivilligt försvinnade eller ej, sedan hur nära dessa mord/försvinnanden inträffar. Som gör om det blir en extrem polisutredning eller ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in