Citat:
Ursprungligen postat av
Replipunkt
Antar att du inte använder en pc, allt fungerar smidigare på en pc jämfört med en mac, inte bara kortkommandona.
Använder båda. Men PC är skräp. Både hårdvaran och mjukvaran är oändligt mycket bättre på mac.
Apples tillkortakommande har varit Spel.
Dvs PC kunde tillgodose hela familjens önskemål.
Jag tror det var slarvigt ett en gång i tiden inte ta upp kampen om spelarna.
Det finns oxå ett fördel till PC för vissa unika program som kanske främst riktar sig till företag.
Historien varför mac hamnade på efterkälken gällande vilka operativ som vissa unika programvaror stödde vet jag inte riktigt.
Min 10 år gamla Macbook pro (ingen värsting) är mycket snabbare än min nya jobblaptopp i5 32gig ram.
Nästa privata dator blir en ny Macbook pro igen. Ingen tvekan kring det.