2026-06-18, 19:49
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8jQ84/regionpolitiker-bajsade-pa-slottets-golv

Citat:
Vid förra sammanträdet för regionfullmäktige i Uppsala, som hölls på Uppsala slott, skedde en otäck incident.

En ledamot blev dålig i magen och utförde sina behov på golvet i konstmuseet som ligger i slottet, rapporterar P4 Uppland.

Till kanalen säger ledamotens parti att ett nödläge uppstod samtidigt som båda de intilliggande toaletterna var upptagna.

Är det ett normalt beteende att skita på golvet när man inte har tillgång till toalett? Varför inte springa ut och skita i en buske?

Vilken politiker handlar det om?
Citera
2026-06-18, 20:45
  #2
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Nu behåller ni byxorna på och låter bli att tramsa annars kan den här tråden också korgas som minst två tidigare /MOD
Citera
2026-06-18, 20:46
  #3
Medlem
Jag ser att det är rejäl nyhetstorka (när det inte är något nytt kopplat till fotbolls-VM då) så att man måste skriva om det här och leka Hänta Extra
Citera
2026-06-18, 20:49
  #4
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Ja det är väl inte så konstigt, kan hända vem som helst!
Citera
2026-06-18, 21:14
  #5
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det är väl inte så konstigt, kan hända vem som helst!

Skulle du välja att bajsa på golvet också än att gå undan och bajsa på sig?

Var det Regionfullmäktige den 10 juni?

Mötet går att se samt de namnger vilka som lämnat sammanträdet.
Citera
2026-06-18, 21:16
  #6
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Skulle du välja att bajsa på golvet också än att gå undan och bajsa på sig?

Var det Regionfullmäktige den 10 juni?

Mötet går att se samt de namnger vilka som lämnat sammanträdet.

Svårt att hålla det man inte har i händerna, har du aldrig varit magsjuk, ditt klappmongo?
Citera
2026-06-18, 21:29
  #7
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svårt att hålla det man inte har i händerna, har du aldrig varit magsjuk, ditt klappmongo?

Du bajsar alltså hellre på golvet, ja där ser man.

Ja vi är alla olika och löser det på olika sätt.

Verkar som du tycker detta var lite känsligt.
Citera
2026-06-18, 21:33
  #8
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Du bajsar alltså hellre på golvet, ja där ser man.

Ja vi är alla olika och löser det på olika sätt.

Verkar som du tycker detta var lite känsligt.

Allt löser sig, nej men magsjuk har jag varit där det kommer från alla håll samtidigt!
Citera
2026-06-18, 21:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svårt att hålla det man inte har i händerna, har du aldrig varit magsjuk, ditt klappmongo?

Magsjuk eller ej så sätter man väl sig inte och skiter på golvet?

Jag har varit magsjuk på en charterflight på 4-5 timmar där det var upptaget på toaletterna stup i kvarten och inte fan sket jag i mittgången för det. Man håller sig tills det blir ledigt.
Citera
2026-06-18, 21:42
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Magsjuk eller ej så sätter man väl sig inte och skiter på golvet?

Jag har varit magsjuk på en charterflight på 4-5 timmar där det var upptaget på toaletterna stup i kvarten och inte fan sket jag i mittgången för det. Man håller sig tills det blir ledigt.
Då har du inte haft en riktig rännsketa.

Och varför ställde du dig inte i kö om du nu var dålig i magen?
Citera
2026-06-18, 21:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då har du inte haft en riktig rännsketa.

Och varför ställde du dig inte i kö om du nu var dålig i magen?

Jag menade att man ställer sig i kön och får vänta tills det är en tur naturligtvis. Det var riktig rännskita där det var som att pissa från röven.
Citera
2026-06-18, 21:46
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag menade att man ställer sig i kön och får vänta tills det är en tur naturligtvis. Det var riktig rännskita där det var som att pissa från röven.
Om du var så dålig i magen och kunde hålla dig 4-5 timmar, då lär dina anusmuskler vara en superkraft utan dess like.

Jag tror knappast politikern sket där hen gjorde om det hade funnits någon annan möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in