Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Nu är ju de flesta webbläsare väldigt säkra för gemene man, men med Sandboxie blir de oerhört säkra, i stort sett skadebefriade.
Säkerhetshål samt kernelproblem är oerhört sällsynta i Sandboxie. Oerhört. Mig veterligen. Annan info än så får du gärna posta här som upplysning.
Nej, de är absolut inte "väldigt säkra"..Sen blir det såklart ett ytterligare säkerhetslager med Sandboxie.
Ex. på säkerhetshål relaterade till Sandboxie:
Ex. CVE-2026-34459, kunde ge hackers fullständiga systembehörigheter..
CVE-2025-64721, i princip lika illa..osv osv. Finns många rapporter om säkerhetshål.
https://github.com/sandboxie-plus/Sandboxie/security
Nu säger det inte allt om verkligheten, då alla har listor över hot och patchar för dessa.
Men det där är hål som ändå får anses vara allvarliga.
Sen får man komma ihåg att mörkerantalet är hyfsat stort.
Så länge du inte har ett säkrare operativsystem eller gör dig mer anonym på nätverk är du sårbar. Tro inget annat. För en duktig hacker är det inte extremt svårt att hitta vägar för att prata med host OS på ett sätt man inte vill eftersom Sandboxie är programvarubaserad isolering..
Sitter man på en Windows burk som många gör kan man lika gärna använda Windows Sandbox.. Bättre.