2026-06-19, 15:05
  #1
Medlem
Alltså... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag har under de senaste 7 åren varit med om så märkliga saker att jag inte riktigt vet hur jag ska placera dom. Det har gått så långt att jag dessiutom vid ett flertal tillfällen omhändertagits av ambulans och inskjutsad till psykiatrin med enligt journaler "psykosliknande tillstånd"...

Jag köper att jag blivit inskjutsad med ambulans och jag köper att polisen vid enstaka tillfällen sått för skjutsen.

Men vad fan?!

Mina upplevelser på psykakuten hoppas jag få tillfälle att vidareutveckla i den här tråden för de är minst sagt märkliga. Ska tilläga att jag aldrig, efter inskjutsning behövt kvarstanna. Läkare har i samtliga fall skrivit ut mig dagen efter med motiveringen att jag trots misstänkta psykotiska tecken inte tycks lida av psykos.

Så långt är det lugnt kan man tycka...

Men jag blir ju jäkligt fundersam då jag vet vad mina "psykoser" bestått i... Jag kan liksom inte se det "nomala" i att bli direkt tilltalad av Gud. Jagkan inte köpa att en fängelsepräst plötsligt vill prata med mig om Jobs bok. Det fungerar inte på det sättet...

Vidare har jag fått otaliga "förnimmelser" kring mitt ursprung genom drömmar och "syner"...

Även genom digital media. Gud har i många fall bara garvat åt mig och påtalat att han lämnade stentavlor till Moses och att folk inte tycks anse att det är märkligt, han har påtalat att påverkan av digital, social media 2026 är riktigt enkelt.

På allt har jag under hyfsat mystiska omständigheter uppmanats att söka mitt ursprung, vilket jag nu gör och det blir inte vettigt nånstans. Det är så jäkla skumt att ni inte anar och jag har för avsikt att starta en tråd under "släktforskning".

Men min fråga nu är huruvida andra har liknande upplevelser?

Inte generellt skall sägas utan i de fall Gud gett er uppdrag att utföra här i jordelivet.

För egen del går det inte att blunda, Gud är verklig...
__________________
Senast redigerad av TracingHeritage 2026-06-19 kl. 15:10.
Citera
2026-06-19, 15:08
  #2
Avstängd
jag tror det är bättre du fokuserar på Jesus allmäna råd istället t ex "Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem."
Citera
2026-06-19, 15:11
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Alltså... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag har under de senaste 7 åren varit med om så märkliga saker att jag inte riktigt vet hur jag ska placera dom. Det har gått så långt att jag dessiutom vid ett flertal tillfällen omhändertagits av ambulans och inskjutsad till psykiatrin med enligt journaler "psykosliknande tillstånd"...

Jag köper att jag blivit inskjutsad med ambulans och jag köper att polisen vid enstaka tillfällen sått för skjutsen.

Men vad fan?!

Mina upplevelser på psykakuten hoppas jag få tillfälle att vidareutveckla i den här tråden för de är minst sagt märkliga. Ska tilläga att jag aldrig, efter inskjutsning behövt kvarstanna. Läkare har i samtliga fall skrivit ut mig dagen efter med motiveringen att jag trots misstänkta psykotiska tecken inte tycks lida av psykos.

Så långt är det lugnt kan man tycka...

Men jag blir ju jäkligt fundersam då jag vet vad mina "psykoser" bestått i... Jag kan liksom inte se det "nomala" i att bli direkt tilltalad av Gud. Jagkan inte köpa att en fängelsepräst plötsligt vill prata med mig om Jobs bok. Det fungerar inte på det sättet...

Vidare har jag fått otaliga "förnimmelser" kring mitt ursprung genom drömmar och "syner"...

Även genom digital media. Gud har i många fall bara garvat åt mig och påtalat att han lämnade stentavlor till Moses och att folk inte tycks anse att det är märkligt, han har påtalat att påverkan av digital, social media 2026 är riktigt enkelt.

På allt har jag under hyfsat mystiska omständigheter uppmanats att söka mitt ursprung, vilket jag nu gör och det blir inte vettigt nånstans. Det är så jäkla skumt att ni inte anar och jag har för avsikt att starta en tråd under "släktforskning".

Men min fråga nu är huruvida andra ar liknande upplevelser?

Inte generellt skall sägas utan i de fall Gud gett er uppdrag att utföra här i jordelivet.

För egen del går det inte att blunda, Gud är verklig...

Jag hoppas du får ordning på hjärnan.. Det finns hjälp att få .

Lider faktiskt med dig.

Hoppas du får en fantastisk dag.
Citera
2026-06-19, 15:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
jag tror det är bättre du fokuserar på Jesus allmäna råd istället t ex "Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem."

Det du skriver är exakt lite av det jag menar... Gud tycks mena på att jag ska gå till aktiv handling. Vet inte om det är Paulos som säger att tro utan handling är menlös?
Citera
2026-06-19, 15:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
jag tror det är bättre du fokuserar på Jesus allmäna råd istället t ex "Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem."



exakt detta!

Jesus är vår kung och vår väg !

läs bibeln, eller lyssna på den på youtube o fundera lite över det hela, det kanske är nåt för dig med ts!


mvh
Citera
2026-06-19, 15:17
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Det du skriver är exakt lite av det jag menar... Gud tycks mena på att jag ska gå till aktiv handling. Vet inte om det är Paulos som säger att tro utan handling är menlös?

Ja men jag tror det aktiva består mest i saker man göra i vardagen som kan betyda mer än man tror, t ex visa vänlighet, vara hjälpsam och liknande, snarare än att man ser sig som utvald eller inbillar sig att man ska göra märkvärdiga saker.
Citera
2026-06-19, 15:19
  #7
Medlem
Ska kanske förtydliga att jag är intresserad an andras upplevelser.

Att Gud existerar och är allt vet jag.
Citera
2026-06-19, 15:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
...snarare än att man ser sig som utvald eller inbillar sig att man ska göra märkvärdiga saker.

Fast om Gud, som i mitt fall kliver in? Är det rimligt att jag ska falla in i kören och hävda psykisk ohälsa?
Citera
2026-06-19, 15:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
läs bibeln, eller lyssna på den på youtube o fundera lite över det hela, det kanske är nåt för dig med ts! mvh

Bibeln läser jag med glädje då den genomgående tycks handla om mig och mitt liv.
Citera
2026-06-19, 15:25
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Fast om Gud, som i mitt fall kliver in? Är det rimligt att jag ska falla in i kören och hävda psykisk ohälsa?

Vad är det för uppdrag du pratar om
Citera
2026-06-19, 15:28
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Bibeln läser jag med glädje då den genomgående tycks handla om mig och mitt liv.

det gör den!

den handlar om alla, o är för alla att läsa o förtrösta på!
Citera
2026-06-19, 15:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Vad är det för uppdrag du pratar om

Det låter väl skumt och oseriöst, men uppdraget tycks handla om att sprida kärlek. Att vi alla är människor skapade till Guds avbild.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in