2006-09-18, 16:58
Medlem
MummaPappas avatar
Tror ni att göran fölorade valet, eller lät han sig vinnas över...?
Personligen tror jag han lade sig, han har en plan. En stor plan. Till er som tycker att detta verkar som en omöjlighet säger jag bara att GP har tänkt förbi omöjligheterna, ta er bara en titt på han panna... den mannen har tänkt så det står härliga till.

Kanke har den att göra med vafläsket. Efter alla år som vänsterblocket har dominerat valvinsterna har bara högerns valfläsk blivit värre och värre. Nu kanske vår fd. statsminister tröttnat på att kämpa mot orimliga summor och istället beslutade han sig för att göra ett sk. practical joke. Han lät alliansen fläska på, för att sedan kunna luta sig tillbaka, förmodligen skratta lite då och då, och se på medans hans fina hus lyfts från skatter och sverige invarderas av norge.

Tankar, funderingar?
Citera
2006-09-19, 21:34
Medlem
Erik1974s avatar
Jag klipper in detta här från en annan tråd:

Jag tror att följande är förklaringen:

Det är knappst en hemlighet att Persson under sin tid vid makten centrerat allt till att gå via honom. Som en stor bidrottning svärmar alla kring honom och bett om lov att göra saker. Det kunde inte visa sig tydligare som den dagen tsunamin drog fram i sydostasien. Ingen visste vad de skulle göra, och Persson hade inte tid! (grova drag)

När då Persson börjar tröttna (vilket han garanterat gjort) och bara längtar hem till gården för att bedriva jordbruk så fanns det ingen kraftfull i hans närhet som kunde ta över. Se bara på hans påhopp under debatterna där han visade exakt sitt ledarskap. Buffligt, översittande och nästan diktatoriskt.

För vem skulle annars driva en trovärdig valspurt om inte Persson gör det? Nuder? Winberg? Orback? Jan- Emanuel? Anna Sjödin? Danielsson? Freivalds? Messing?

Slutligen ger jag mig fan på att Persson röstade på centern också. Det är garanterat hans dröm att sitta i en regering tillsammans med centern. Han ser så besvärad ut varje gång han sitter i TV debatter med Ohly, Wetterstrand och Eriksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in