Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det handlar väl egentligen om 2 st käppar i hjulet:
1) Kristina Axén Olin. Om tullarna inte permanentas får hon börja sitt bossande över Sthlms stad med att köra över majoriteten. Inte så taktiskt inför nästa val.
2) Centerfittorna. De blir våta i byxorna vid blotta tanken på att "profilera sig" och "sticka ut" trots att de gått till val som en tajt allians.
Några bra förslag på att lösa 1 och 2 utan att det straffar sig senare?
Jo det är ju såhär jag också såg det hela! Varför måste centern vara med i alliansen?
Inte själva försöket jag irriterar mig över. Utan sättet det kom igenom på och sättet det nu håller på att permatiserat!
Horan Billström sa nej till trängselförsöket live, stockholmarna sa nej. Ändå gick det igenom pga att sossarna var tvungna utav miljöpomparna. Redan där skulle det ha blivit kravaller! Men nej nej Svenskarna tiger som vanligt!
Nu då. Större delen utav alliansen sa att om vi vinner så BLIR det ingen trängselskatt om det är det som Stockholmarna vill. Och det vill vi INTE. Det hade ju inte spelat någon roll om 100% utav Stockholms invånare sa nej. Det hade ju ändå blivit av pga konstiga paragrafer mellan partierna som vi väljare inte får se!
Så varför är det ingen som ställer sig och ock skriker ut sitt tycke? Reinfeld borde ju säga nej. Men han säger ju bara -inga kommentarer, jag måste prata med mina partikamrater!