Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-22, 10:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag är inte rädd för beroendeframkallande droger, och skulle inte ha något emot att testa riktigt farliga saker som crack och speedballls... Dock så finns det en del drogrelaterade saker jag aldrig tänker utsätta mig för...

Jag tänker aldrig köpa droger på krita för pengar jag inte har! Detta gäller inte bara droger, jag vill inte vara ekonomiskt skuldsatt på något sätt... Jag är en positiv människa, och därför vill jag även vara god för en positiv summa pengar... Jag tänker aldrig gå på minus, I'm a free man and my blood is my own!

Jag tänker aldrig dela verktyg! My blood is my own!

Om det är några droger jag tvilar på att jag kommer att prova är änglatrumpet, spikklubba och diverse liknande växter... Jag är helt enkelt för rädd att jag skall skada mig permanent rent fysiskt, även om jag bara provar en gång... Samma sak gäller sniffandet av lösningsmedel... Ruset låter riktigt trevligt, men jag vill bevara min hjärna i toppskick!

Hur är det med er andra?? Var går eran gräns??
Citera
2006-09-22, 10:49
Bannlyst
tändargas, det är ju rent livsfarligt och verkar inte värt besväret
Citera
2006-09-22, 11:22
Medlem
Coltraners avatar
Sprutor: Nej tack! Verkligen ALDRIG!

Heroin(och en del andra opiater): Är säkert världens bästa drog men vågar helt enkelt inte då jag tror att jag skulle tycka om det såpass mycket och att jag då skulle få ångest över att jag inte skulle ta det mer för att jag vet vart det skulle leda till slut. Har man väl en gång testat det så vet man att det är inte så långt borta att göra det igen om någon erbjuder än, ni vet "äh. en gång till skadar väl inte-jargongen. Sen känns heroin som en gräns jag aldrig skulle kunna gå över.

Änglatrumpet och dylika "gift-pskykedelia": Håller med trådskaparen och man vill ju ändå kunna kontrollera sin tankegång något sådär när man är drogad.

Crack: Nej! Crack skapades för ett och bara ett syfte; att göra en drog som var dyr, extremt beroendeframkallande och med ett kortvarigt rus.

Sedan är det väl ungefär fritt fram för de mesta droger (har givetvis glömt något). Är inte så mycket av "neråt-drog-kille" (förutom cannabis då ). Gillar psykedelia men absolut inte för ofta och har en väldig respekt för sådana droger då jag inte klarar så mycket pskyedelia-flumm på en gång. Party-droger är däremot min grej då jag gillar att festa, gapa, kyssa, snacka, smeka och dansa.

Försöker hålla mitt drogintag ganska lågt då jag helt enkelt har roligare när jag väl tar det då och mår bättre i min vardag då. Har för övrigt en ganska sydeuropeisk syn på droger (eller vad man ska kalla det)

Det var lite tankar om min syn på droger och mitt sätt att bruka dem
Citera
2006-09-22, 11:31
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Håller mig till allt annat utom opiater, centrastimulanter.

Först o främst cannabis, svamp, lustgas, alkohol (nåja, då o då)
Citera
2006-09-22, 11:45
Medlem
Kricas avatar
De enda ja inte jorde i mitt missbruk var: använda sprutor, prova änglatrumpet/spikklubba. Detta e nog de enda ja kan komma på.
Citera
2006-09-22, 11:52
Medlem
speedracers avatar
Min gräns går när...

...man är påverkad av onödigt många droger samtidigt, på en och samma kväll. Till slut vet man ju inte vad man är hög på.

...delar verktyg med andra.

...man trycker i sig något man inte vet vad det är, eller hur det påverkar en.
Citera
2006-09-22, 11:55
Medlem
Ado0s avatar
Skulle nog ta så gott som allt som jag får chans till att testa(om jag har pengar och anser att de är värt stålarna), förutom butangas/bensin o dyl.
Citera
2006-09-22, 11:56
Medlem
Avgrunds avatar
det är svårt att dela verktyg om man inte ens skjuter haha.
Citera
2006-09-22, 11:58
Medlem
Sätter gränsen vid alkohol. Det räcker gott som drog för mig!

Behovet att testa andra droger har alltid varit obefintligt!
Citera
2006-09-22, 12:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
det är svårt att dela verktyg om man inte ens skjuter haha.
Men skjuter väl ibland?? Åtminstone har jag läst att du skrivit att du provat... Men det kanske var en engångsgrej??
Citera
2006-09-22, 12:21
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Dessa droger kommer jag att hålla mig till( iaf prova en gång ): Alkohol, Cannabis och Hallucinogena.

DXM låter sjukt farligt så det tänker jag aldrig prova.. inteheler MDMA.
Citera
2006-09-22, 13:03
Medlem
Nemesis nämner något av det viktigaste som finns, som i synnerhet gäller inom missbrukarkretsar, och det är inte dra på sig skulder. Att använda fräscha verktyg och tillbehör är viktigt, även om det alltid blir så för många...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in