Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Fått höra/läsa att det är enbart ger kallbrand ifall man missar venen och kör in i muskeln?

Nu är detta ett förhållandevis gammalt inlägg men jag vill ändå poängtera vad det handlar om.

Det stora problemet är inte när de missar utan om de träffar. Detta på grund av att de inte filtrerar överhuvudtaget och själva lösningarna är gjorda på tabletter. Det är helt galet hur de skjuter ofiltrerade lösningar och är således inte en raketforskning att förstå att blodkärlen kommer att täppas igen.

Att syntesen sedan sker genom en blandning av kodeintabletter, jod och röd fosfor som dessutom görs av smutsiga ryssar utan något som helst säkerhetstänk leder till att slutprodukten blir extremt oren och frätande är inte heller snällt mot den direkta vävnaden vid missade injektioner. Det största problemet ligger dock som sagt i att blodkärlen helt enkelt blir igenpluggade och blod flyter inte igenom som därefter följs av vävnadsdöd.

Tillbaka till trådens fråga:

Jag har väldigt, väldigt svårt för sprutor. Är det något jag är rädd för är det injektioner och jag blir illamående när jag ska ta blodprover på sjukhuset. Således kommer jag inte att injicera droger och har aldrig haft tanken att göra det heller. Där går min brännpunkt. Att röka, snorta, svälja eller plugga droger är ingen fara; bara jag slipper att skjuta dem.
Citera
2014-06-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Du vet att man inte behöver ta heroin i armen för att uppnå ett rus va?
Jaså? Ja som sagt jag är amatör när det gäller droger, men skulle ändå aldrig testa heroin av andra anledningar.
Citera
2014-06-06, 23:22
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Sluta vara så emot rc-droger, många är faktiskt helt ok, gör man bara sin research först så.
Punda RC's så mycket du vill, det bekommer mig inte. Frågan var vad varje person för sig aldrig skulle prova i drogväg, och för mig ingår RC droger i det.

fridens.
Citera
2014-06-06, 23:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Jaså? Ja som sagt jag är amatör när det gäller droger, men skulle ändå aldrig testa heroin av andra anledningar.

Visst, funkar både att snorta & svälja oralt för att uppnå rus, men såklart slår de snabbast & kanske bäst vid en spruta!

Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Punda RC's så mycket du vill, det bekommer mig inte. Frågan var vad varje person för sig aldrig skulle prova i drogväg, och för mig ingår RC droger i det.

fridens.

Själv så fattar jag inte grejen då en kran på gatan lika gärna kan ha lagt ner eller bankat sina olagligheter med RC. Vissa RC har varit RC i flera generationer & förtjänar inte ens att gå under namnet reachers chemicals.

Edit: Jag pundar ingeting, varken RC eller andra droger. Bra att du har dragit din gräns då.
Citera
2014-06-06, 23:45
Medlem
orrecrists avatar
[quote=orrecrist|49094144]Visst, funkar både att snorta & svälja oralt för att uppnå rus, men såklart slår de snabbast & kanske bäst vid en spruta!

Går även att röka såklart....
Citera
2014-06-07, 05:01
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Nu är detta ett förhållandevis gammalt inlägg men jag vill ändå poängtera vad det handlar om.

Det stora problemet är inte när de missar utan om de träffar. Detta på grund av att de inte filtrerar överhuvudtaget och själva lösningarna är gjorda på tabletter. Det är helt galet hur de skjuter ofiltrerade lösningar och är således inte en raketforskning att förstå att blodkärlen kommer att täppas igen.

Att syntesen sedan sker genom en blandning av kodeintabletter, jod och röd fosfor som dessutom görs av smutsiga ryssar utan något som helst säkerhetstänk leder till att slutprodukten blir extremt oren och frätande är inte heller snällt mot den direkta vävnaden vid missade injektioner. Det största problemet ligger dock som sagt i att blodkärlen helt enkelt blir igenpluggade och blod flyter inte igenom som därefter följs av vävnadsdöd.

Tillbaka till trådens fråga:

Jag har väldigt, väldigt svårt för sprutor. Är det något jag är rädd för är det injektioner och jag blir illamående när jag ska ta blodprover på sjukhuset. Således kommer jag inte att injicera droger och har aldrig haft tanken att göra det heller. Där går min brännpunkt. Att röka, snorta, svälja eller plugga droger är ingen fara; bara jag slipper att skjuta dem.
Just därför jag skrev att jag bara hade läst/hört det, vet en del av processen från Citadon till Desomorfin, speciellt ryska "receptet" som inte verkar helt 100 att köra in i kroppen.
Förstår inte varför ryssarna inte lär sig CWE så dom enbart får ut kodein och sedan skjuter det.(Vet inte om det är bättre, men då slipper man rätt mycket av det "äckliga".)
Citera
2014-06-07, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Just därför jag skrev att jag bara hade läst/hört det, vet en del av processen från Citadon till Desomorfin, speciellt ryska "receptet" som inte verkar helt 100 att köra in i kroppen.
Förstår inte varför ryssarna inte lär sig CWE så dom enbart får ut kodein och sedan skjuter det.(Vet inte om det är bättre, men då slipper man rätt mycket av det "äckliga".)

Rent kodein är dock livsfarligt att administrera intravenöst. Det är en knepig substans. Syntesen som görs är just för att kodeinet ska kunna skjutas, vilket det inte gör i ren form. Just varför det är så att inte ren kodein går att injicera vet jag inte. Det jag har hört är att det ska finnas väldigt stor risk för anafylaxi och lungödem vid injektioner av det. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

Det absolut "bästa" vore egentligen att använda heroin rätt upp och ner istället för dessa substitut. Att det går så långt som det gjort för missbrukarna i Ryssland att de faktiskt överväger om det är värt kontra inte att använda droger som krokodil är avskyvärt. Då är livet inte mycket värt alltså.
Citera
2014-06-07, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Det absolut "bästa" vore egentligen att använda heroin rätt upp och ner istället för dessa substitut. Att det går så långt som det gjort för missbrukarna i Ryssland att de faktiskt överväger om det är värt kontra inte att använda droger som krokodil är avskyvärt. Då är livet inte mycket värt alltså.

Man tänker inte så om man är fast i tunga opiater... Det är bara här och nu som gäller. Frågan om vad livet är värt då är irrelevant, och det är alltså INTE =livet inte är så mycket värt. Andra kanske kan tycka det, men det är en annan sak.
Citera
2014-06-07, 12:57
Medlem
RapLifes avatar
Beror på hur sugen/uttråkad man är. Gränsen är ganska flexibel.
Citera
2014-06-07, 13:23
Medlem
FashionMonsters avatar
-Injicera något som inte administreras av en nykter sjuksköterska.
-PCP, Datura / Änglatrumpet, BromoDF eller nåt sånt.
-Sub eller tugga plåster
Är rätt försiktig i dom flesta fall men detta är a no no go.
Citera
2014-06-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Man tänker inte så om man är fast i tunga opiater... Det är bara här och nu som gäller. Frågan om vad livet är värt då är irrelevant, och det är alltså INTE =livet inte är så mycket värt. Andra kanske kan tycka det, men det är en annan sak.

Förmodligen är det väl så. Jag själv har aldrig haft något tyngre opioidmissbruk mer än tramadol, fast det är inte i närheten av hur tyngre opioider eller opiater ter sig kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in