Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-22, 19:47
Medlem
banxss avatar
ska flytta till Avesta snart (dalarna) och undrar om nån vet några bra fiskeställen runt om? och var i älven är bäst?

gjärna om harr,öring osv..
Citera
2006-09-22, 20:47
Medlem
erlgs avatar
Jag kan rekommendera Tyttbo och Gysinge, där det är ganska bra fiske efter främst öring, men även harr. Båda ställena är dock ganska tillrättalagda och exploaterade. Ett riktigt bra tips, om du har båt, är att du tar dig till Leknäs och Forsboforsen!

Ofta bra fiske efter gös i fjärdarna också!
Citera
2006-09-23, 00:10
Medlem
paridas avatar
Välkommen!

Harr fanns i älven förrut, men nu är det ganska dött.
Vart ska du flytta?

Finns två sjöar utåt där jag bor som heter Näcktjärn och Sköldtjärn.
Var ett tag sen jag fiskade, men då kunde man köpa fiskekort för att fiska där men nu har jag hört att dom är helt privata...

Annars så är Tyttbo och Gysinge känt för bra fiske som erlg säger..
Citera
2006-10-11, 14:52
Medlem
banxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parida
Välkommen!

Harr fanns i älven förrut, men nu är det ganska dött.
Vart ska du flytta?

Finns två sjöar utåt där jag bor som heter Näcktjärn och Sköldtjärn.
Var ett tag sen jag fiskade, men då kunde man köpa fiskekort för att fiska där men nu har jag hört att dom är helt privata...

Annars så är Tyttbo och Gysinge känt för bra fiske som erlg säger..

tackar ska flytta till Avesta kolgillaregatan för va exakt

okej okej.. tackar för svaren.. är deta put and take ställen? eller är det helt vanliga sjöar. bor nere i skåne just nu (flyttar om 2 veckor) så har inte så bra koll.

men i älven, är det bra med öring där då? eller gädda/aborre. såg sist jag va där att det va 2 killar som stog och flygfiska, sugen som fan blev man, men grejerna va nere i skåne, tyvärr

finns det annars några bra put and take ställen?
har märkt att sjöarna där uppe är som ett halvt hav genför med här nere hehe.. har tyvärr ingen båt
Citera
2009-12-19, 20:20
Medlem
Mulhollands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banxs
tackar ska flytta till Avesta kolgillaregatan för va exakt

okej okej.. tackar för svaren.. är deta put and take ställen? eller är det helt vanliga sjöar. bor nere i skåne just nu (flyttar om 2 veckor) så har inte så bra koll.

men i älven, är det bra med öring där då? eller gädda/aborre. såg sist jag va där att det va 2 killar som stog och flygfiska, sugen som fan blev man, men grejerna va nere i skåne, tyvärr

finns det annars några bra put and take ställen?
har märkt att sjöarna där uppe är som ett halvt hav genför med här nere hehe.. har tyvärr ingen båt
¨

Lite sent svar men flyttade du upp nån gång ? I så fall vill jag höra om du hittat några hot spots ?
Citera
2010-07-26, 15:29
Medlem
runt om i älven men om du vill fiska laxfiske kan jag rekomendera grönsinka, ligger utanför horndal som ligger utanför avesta, kan rekomendera sjöarna klarskissen´, skammorasjön och mörsen, det krävs dock fiskekort och det kan du köpa på preem i avesta. du kan fiska öring röding och regnbåge, ligger ca 3-4 mil utanför avesta.
Citera
2012-05-01, 16:06
Bannlyst
Det finns en del sjöar runt horndal, Mörsen, Liss annas tjärn(Bara flugfiske) mfl. runt i kring där jag har fallit för Mörsen specielt.
Citera
2012-05-05, 02:21
Medlem
Pilsnerglass avatar
Harren är definitivt utdöd i Tyttbo, inte sett en sån på flera år där. Öringen är väl sisådär, enda gången man har chansen att vara garanterad fisk är då dem släpper i dem varje onsdag/torsdag då fisken inte har hunnit orienterat klart. Sen är det ganska svår fiskat om dem får gå ett tag, men visst, smäller du draget/flugan på rätt ställe, så sitter det säkert en äldre firre på kroken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in