2006-09-24, 21:31
Medlem
likeithards avatar
MDPV psts vara en ren energigivande produkt, med ritalinliknande effekt & mnet i sej ska tydligen vara en variant utav methylone - 2 orsaker som gr detta mne extremt intressant tycker jag!

det knns som man br bunkra upp, bra lagliga stimulanter finns det ju inte allt fr gott om.. & dom brukar frsvinna lite fr fort frn marknaden!

MDPV kan nog tnkas vara en oerhrt god energizer exemeplvis om man ska jobba & har sovit dligt, eller om man helt enkelt r trtt & sliten.
det kan nog tnkas vara ett hyfsat substitut till tjack vid festliga tillfllen.

en sak till: ngon som sitter inne p mer info om mnet? det var lite svrt att hitta ngon info om MDPV

edit: ND & CA r terfrsljare av MDPV.
Citera
2006-09-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
MDPV psts vara en ren energigivande produkt, med ritalinliknande effekt & mnet i sej ska tydligen vara en variant utav methylone - 2 orsaker som gr detta mne extremt intressant tycker jag!

det knns som man br bunkra upp, bra lagliga stimulanter finns det ju inte allt fr gott om.. & dom brukar frsvinna lite fr fort frn marknaden!

MDPV kan nog tnkas vara en oerhrt god energizer exemeplvis om man ska jobba & har sovit dligt, eller om man helt enkelt r trtt & sliten.
det kan nog tnkas vara ett hyfsat substitut till tjack vid festliga tillfllen.

en sak till: ngon som sitter inne p mer info om mnet? det var lite svrt att hitta ngon info om MDPV

hur r det med methylone egentligen?
r det lagligt i sverige eller r det listat?
kan inte hitta ngn info
Citera
2006-09-24, 21:49
Medlem
r inte methylone det aktiva mnet i ADHD medicin?
Citera
2006-09-24, 21:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
N, du tnker p metylfenidat... Metylon var en forskningskemikalie som vissa tyckte liknande MDMA (medan andra blev vldigt besvikna p)...
Citera
2006-09-24, 22:07
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

methylone (metylendioxymetkatinon, bk-MDMA, MDMC) r nra slkt med MDMA (som ni givetvis redan har listat ut, d namnen r slende lika).

metamfetamin > MDMA
metkatinon > metylone

typ.

edit: vill man, s kan man som Nemesis1 anvnda det svenska ordet "metylon"

fresten, vad tror ni andra om saken? MDPV - bra eller anus?
Citera
2006-09-24, 22:39
Medlem
negativeApes avatar
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=47047
Citera
2006-09-24, 22:48
Awaiting Email Confirmation
Jag vill utfrda en varning fr MDPV och lderlappen r lika oansvarig som vanligt som beskriver det som ett alternativ till Methylone.

Ruset r inte det minsta lik Methylone, och stimulerande effekten r rtt oansenlig. Dock kan det vara rtt beroendeframkallande p ngot konstigt stt. Ingen direkt eufori infinner sig men man vill nd p det igen. Avtndningen obehaglig med krypningar och ryck i kroppen.

Rektal administrering i SM (SM!!!) doser ger en rtt kraftfull men mycket kortvarig rush.

Skerheten hos mnet har diskuterats p vissa forum. Man vet inte mycket om det, men diskussionerna har varit orovckande ibland.

Detta r ingen drog jag vill se en stor massa brja anvnda. Dosering r mycket svrt, ruset pissigt men beroendeframkallande samt att riskprofilen inte ser lovande ut. Bort frn marknaden direkt tycker jag!

Jag uppmanar alla att inte bestlla detta mne.
Citera
2006-09-25, 13:51
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negativeApe
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=47047

Tack, d vet vi. Det var med andra ord ANUS ANUS ANUS. Fan tnker aldrig testa :/
Citera
2006-09-25, 19:32
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitae
Ingen direkt eufori infinner sig men man vill nd p det igen. // Avtndningen r obehaglig // ruset pissigt men beroendeframkallande.

det lter vldigt likt metylfenidat, ett diffust, vagt upptrus, i princip utan eufori - men end behagligt.
Citera
2006-09-25, 19:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
det lter vldigt likt metylfenidat, ett diffust, vagt upptrus, i princip utan eufori - men end behagligt.

Mycket mjligt. Det har diskuterats att det nog r en mycket specifik dopaminerg terupptagshmmare. Bde metylfenidat och kokain r dopaminerga terupptagshmmare. Har aldrig provat ngot av dem s jag kan inte jmfra.
Citera
2006-09-26, 00:13
Medlem
rcilikes avatar
Hittade lite mer information om MDPV p bluelight:
http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...highlight=mdpk
Citera
2006-09-26, 02:26
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
methylone (metylendioxymetkatinon, bk-MDMA, MDMC) r nra slkt med MDMA (som ni givetvis redan har listat ut, d namnen r slende lika).

metamfetamin > MDMA
metkatinon > metylone

typ.

edit: vill man, s kan man som Nemesis1 anvnda det svenska ordet "metylon"

fresten, vad tror ni andra om saken? MDPV - bra eller anus?

metamfetamin > MDMA ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in