2006-09-30, 17:34
Medlem
SeymoreHunters avatar
Vilka spel kommer ni ihg som ni skaffade er men som ni aldrig "slutfrde" ?

Pandoras Directive var ett intressant spel till PC som jag lirade en del nr jag var mindre. Inte s pjkigt spel men jag blev aldrig klok p vad mlet var och drfr rann det ut i sanden.

Black & White 2 var vldigt intressant det ocks. Minns inte varfr men jag trttnade p det av ngon anledning. Tror att det var fr att jag inte riktigt fattade hur man gjorde vissa saker.

Homeworld / Homeworld 2 blev helt omjliga efter ngra banor. Vet inte hur mnga gnger jag frskte spa dessa spel men det var helt enkelt fr svrt fr mig.

Star Wars: Republic Commando kunde jag inte klara. Precis i brjan av Kashyyk-banan fanns det ett litet fort man skulle inta fr att rdda ngon ledare. Av ngon anledning var det en tervndsgrnd och efter det kom jag inte lngre. Blev inte klok p vart man skulle.

Warcraft: Orcs & Humans skulle jag nog kunna klara, men hur fasen orkar man? Spelet r ju inte precis nytt och det mrks p soldaternas hastighet.
Citera
2006-09-30, 17:38
Medlem
Most Wanteds avatar
Black & White 1 & 2. Lessnade (precis som trdstartaren) nr jag inte fattade hur jag skulle gra p vissa stllen.

Max Payne 2. P frsta stllet man skulle springa omkring i hans...
Citera
2006-09-30, 18:00
Medlem
Homeworld gav jag upp p sista banan. Det verkade helt omjligt tills jag insg att jag hade anvnt helt fel teknik. Man skulle inte bygga s mycket sjlv efter ngra levels som man gjorde i brjan utan istller "cappa" andra skepp. P nst sitsa banana fanns det typ 100 feta destroyers att cappa men jag pallade inte brja lra mig p en s avancerad niv. Brjade spela om efter nn mnad och det funkade ganska bra men orkade mig inte igenom mer n hlften av levelsen vid det laget...
Citera
2006-09-30, 18:09
Medlem
Quake 4
Skjuta skjuta skjuuuuta, trttnade
Prey
Ganska kul men blev lite fr mycket nr barn kom in i bilden, blev ingen roligt lngre
Fahrenheit
Sjukt bra ventyrspel men jag spelade de inte lngre efter ett tag, spelade mest nr andra polare var p besk d vare svinkul att turas om!
Citera
2006-09-30, 18:12
Medlem
Grim Fandango - var ett intressant spel men grymt svrt tyckt jag.

Commandos: behind enemy lines - var ett kult spel, dock s orkade jag aldrig spela mig igenom alla uppdrag d de tog s lng tid att klara av.

Police Quest 1 - gav jag upp, krde helt fast och lessnade.
Citera
2006-09-30, 18:23
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallct
Grim Fandango - var ett intressant spel men grymt svrt tyckt jag.

Samma hr, jag spelade det i ngra veckor och det gick skitbra. Sedan fastnade jag ngonstans vid hamnen. Under r 2 tror jag. Det var ett antal r sedan nu. Fr ngra veckor sedan tog jag mig i kragen och installerade om det, d jag kom ihg att det var det absolut bsta spel jag ngonsin spelat. Tog mig tre-fyra dagar innan jag klarat hela spelet, och det kndes s jvla bra!
Citera
2006-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeymoreHunter
Vilka spel kommer ni ihg som ni skaffade er men som ni aldrig "slutfrde" ?

Homeworld / Homeworld 2 blev helt omjliga efter ngra banor. Vet inte hur mnga gnger jag frskte spa dessa spel men det var helt enkelt fr svrt fr mig.

I Homeworld kom jag inte lngre n till uppdraget "The Cathedral of Kadesh", dr man skulle frstra tre nlliknande moderskepp med hyperrymdsinhibitorer. Sedan skrev jag ett litet program som modifierade ett sparat spel p det uppdraget s att jag hade 65535 krediter. Endast d kunde jag klara av uppdraget. Jag fastnade dock ngra uppdrag senare, kanske uppdrag 10 eller 11, och lngre har jag inte kommit. Jag fredrar att spela dess skirmish-mode, dr jag blivit ganska bra ven p svrighetsgrad Hard.

I Homeworld 2 klarade jag bara av ett mindre antal uppdrag innan jag fastnade och lade ned kampanjen. Skirmish-mode r dock fortfarande skoj. Frutom grafiken fredrar jag dock Homeworld framfr Homeworld 2, i den senare var det ju mycket svrare att ta ver fientliga rymdskepp, och detta var en av mina favoritstrategier i ettan.

Andra spel jag inte har klarat:

* Starcraft (klarat med fusk)
* Earth 2160
* Alex Kidd in Miracle World (p Sega Master System II)
* GTA* (alla klarade med trainer)
Citera
2006-09-30, 19:02
Medlem
Frostnatts avatar
Lost Patrol - S in i helvetes svrt amigaspel. Du r en grupp soldater som kraschlandar ett par mil frn din bas under vietnamkriget. Typ alla dina gubbar r mer eller mindre skadade frn brjan (slumpgenererat), du har pyttelite mat och knappn ngon ammo eller lkemedel och hela vgen hem kryllar av elaka vietnamesiska soldater som konstant frsker dda dig. Hur man n gr tar din utrustning slut och dina soldater blir surare och surare ifall du inte kommer fram och om de fr halva matransoner...
Citera
2006-09-30, 19:11
Medlem
EvilEyes avatar
Castle Of Illusion starring Mickey Mouse till Sega Mega Drive. Fan vad jag satt och frskte klara skiten, men det var helt omjligt fr mig p den tiden.
Citera
2006-09-30, 19:13
Medlem
IMPlicits avatar
Black & White - Jag ledsnade helt enkelt.

Rollercoaster tycoon - Samma sak dr. Det tog s frbannat lng tid att klara uppdragen mot slutndan.
Citera
2006-09-30, 19:14
Medlem
Westridges avatar
Phantasmagoria
Det var ngot som jag missat i spelet p vgen till slutet som gjorde att jag inte kunde slutfra det.

Starcraft
Trttnade till slut utan att klara det
Citera
2006-09-30, 19:21
Medlem
SeymoreHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilEye
Castle Of Illusion starring Mickey Mouse till Sega Mega Drive. Fan vad jag satt och frskte klara skiten, men det var helt omjligt fr mig p den tiden.

Det klarade jag faktiskt. Underbart. Quack Shot med Kalle Anka var svrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in