Citat:
Ursprungligen postat av Bowl
Bladerunner lste jag nog aldrig. Blev pissrdd nr jag blev skjuten en gng, sedan dess har jag inte vgat spela. Jsses vad jag hade velat se fler sdana spel.
Ge det en chans till! Jag har, tror jag iaf, spelat igenom alla mjliga slut och ven om det aldrig blir som frsta gngen r det fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel!
Citat:
Ursprungligen postat av shini
Jag har gett upp pinsamt mnga spel, jag r av naturen skitkass p dem, trots att jag har aktivt spelat de senaste 16 ren. Min stolthet tar vid och min starka ovilja att g ner till enklaste svrighetsgraden har gjort att jag i ren frustration skadat handkontroller och tangentbord, stngt av spelet fr att sedan aldrig vnda ter.
Spelade Silver Surfer intet ont vetandes om att det var ett fruktansvrt orttvist och jttesvrt spel, jag bara tog fr givet att jag suger p allt som har med NES att gra. (Vilket jag ocks gr). Jag frskte verkligen, jag kom s lngt som till andra banan men ngonstans i mitten av den tog det stopp. Mina mardrmmar hemsks fortfarande av den dr jvla game over-skrmen.
Super Mario bros 3 har jag aldrig klarat, ngot de flesta klarade ngonstans i sjursldern bemstrar jag fortfarande inte och jag har gett det aktiva frsk flertalet gnger.
GTA IV spelade jag till 70% ungefr, det r ett bra spel men jag trttnade p uppdragen, de blev allt fr enformiga och det var roligare att bara lalla runt i staden istllet.
Grim Fandango, vilket jag lskar och lskade nr jag spelade det - har jag inte heller klarat. Vill grna tro att jag nu i ngot mer vuxen lder klarar av det men jag r bortskmd med moderna spel och blir knpp p kameran/styrningen.
Grim Fandango lskar alla...men f lskar styrningen.
Jag r helt enig med dig hr, frutom d att jag HAR spelat igenom det, flera gnger till och med men kontrollerna r p grnsen till dealbreaker innan man vnjer sig.
De spel jag sjlv inte klarade anser jag personligen att det mer r spelets fel n mitt: ett spel som r s svrt att folk slr snder saker i frustration r i mina gon inget bra spel. Det r en fin balans mellan svrt och omjligt och som ppekats var det vanligt att NES-spel gjordes nrmast omjliga att klara frutom de som orkade sitta och nta skiten tills de kunde det utantill...och d r det inte ett spel lngre, d r det ett jobb.