Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-28, 06:11
Medlem
Return to castle wolfenstein failade p sista bossen nr jag va ca 11 r

laddade ner spelet fr ngon mnad sen och failade igen s jag trttna och skrev in god
Citera
2011-03-28, 06:31
Bannlyst
Klarade aldrig av Zelda vid yngre r. Tyckte bara att det var drygt att springa runt och brnna buskar fr hemliga passager osv d.. Men har nu dammat av mitt gamla NES s brjat s smtt p det nu iaf. Knns lite smtt pinsamt att inte krt igenom det s denna gng ska jag allt orka med det
Citera
2011-03-28, 09:25
Medlem
shinis avatar
Jag har gett upp pinsamt mnga spel, jag r av naturen skitkass p dem, trots att jag har aktivt spelat de senaste 16 ren. Min stolthet tar vid och min starka ovilja att g ner till enklaste svrighetsgraden har gjort att jag i ren frustration skadat handkontroller och tangentbord, stngt av spelet fr att sedan aldrig vnda ter.

Spelade Silver Surfer intet ont vetandes om att det var ett fruktansvrt orttvist och jttesvrt spel, jag bara tog fr givet att jag suger p allt som har med NES att gra. (Vilket jag ocks gr). Jag frskte verkligen, jag kom s lngt som till andra banan men ngonstans i mitten av den tog det stopp. Mina mardrmmar hemsks fortfarande av den dr jvla game over-skrmen.

Super Mario bros 3 har jag aldrig klarat, ngot de flesta klarade ngonstans i sjursldern bemstrar jag fortfarande inte och jag har gett det aktiva frsk flertalet gnger.

GTA IV spelade jag till 70% ungefr, det r ett bra spel men jag trttnade p uppdragen, de blev allt fr enformiga och det var roligare att bara lalla runt i staden istllet.

Grim Fandango, vilket jag lskar och lskade nr jag spelade det - har jag inte heller klarat. Vill grna tro att jag nu i ngot mer vuxen lder klarar av det men jag r bortskmd med moderna spel och blir knpp p kameran/styrningen.
Citera
2011-03-28, 12:54
Medlem
Zahles avatar
Ninja Gaiden spelen som slptes innan Xbox r tamefan helt omjliga att klara av!.
Dock s verkar allt fre 64-bitars ha en generellt hgre svrighetsgrad.
Citera
2011-03-28, 13:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowl
Bladerunner lste jag nog aldrig. Blev pissrdd nr jag blev skjuten en gng, sedan dess har jag inte vgat spela. Jsses vad jag hade velat se fler sdana spel.
Ge det en chans till! Jag har, tror jag iaf, spelat igenom alla mjliga slut och ven om det aldrig blir som frsta gngen r det fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel!
Citat:
Ursprungligen postat av shini
Jag har gett upp pinsamt mnga spel, jag r av naturen skitkass p dem, trots att jag har aktivt spelat de senaste 16 ren. Min stolthet tar vid och min starka ovilja att g ner till enklaste svrighetsgraden har gjort att jag i ren frustration skadat handkontroller och tangentbord, stngt av spelet fr att sedan aldrig vnda ter.

Spelade Silver Surfer intet ont vetandes om att det var ett fruktansvrt orttvist och jttesvrt spel, jag bara tog fr givet att jag suger p allt som har med NES att gra. (Vilket jag ocks gr). Jag frskte verkligen, jag kom s lngt som till andra banan men ngonstans i mitten av den tog det stopp. Mina mardrmmar hemsks fortfarande av den dr jvla game over-skrmen.

Super Mario bros 3 har jag aldrig klarat, ngot de flesta klarade ngonstans i sjursldern bemstrar jag fortfarande inte och jag har gett det aktiva frsk flertalet gnger.

GTA IV spelade jag till 70% ungefr, det r ett bra spel men jag trttnade p uppdragen, de blev allt fr enformiga och det var roligare att bara lalla runt i staden istllet.

Grim Fandango, vilket jag lskar och lskade nr jag spelade det - har jag inte heller klarat. Vill grna tro att jag nu i ngot mer vuxen lder klarar av det men jag r bortskmd med moderna spel och blir knpp p kameran/styrningen.
Grim Fandango lskar alla...men f lskar styrningen.
Jag r helt enig med dig hr, frutom d att jag HAR spelat igenom det, flera gnger till och med men kontrollerna r p grnsen till dealbreaker innan man vnjer sig.

De spel jag sjlv inte klarade anser jag personligen att det mer r spelets fel n mitt: ett spel som r s svrt att folk slr snder saker i frustration r i mina gon inget bra spel. Det r en fin balans mellan svrt och omjligt och som ppekats var det vanligt att NES-spel gjordes nrmast omjliga att klara frutom de som orkade sitta och nta skiten tills de kunde det utantill...och d r det inte ett spel lngre, d r det ett jobb.
Citera
2011-03-28, 13:42
Medlem
lumbas avatar
Final Fatasy IV (DS)
jag fastnade totalt fr det hr spelet, och tror jag spelade ungefr 40 timmar p 2 veckor och tror jag r ganska nra slutet, sen s tappade jag helt enkelt suget och la undan spelet fr gott.

Pokmon Soul Silver (DS)
Samma sak hr, spelade sjukt mycket under en kort period fr att sedan tappa suget helt, klarade Elite Four och ngra gym i den nya regionen man kommer till.

Knner inte att jag missat ngot direkt och jag r absolut inte besviken s spelen, jag fick ut mer av de hr spelen n mnga spel jag klarat ut.

Edit: jag har spelat alla 2d mario spel, men, jag har bara klarat ut mario bros. 2
Citera
2011-03-28, 13:44
Medlem
snuptiks avatar
Jag haller med om Grim Fandango. Alskade det men klarade det aldrig.

Star Control 2 (http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Control_II) har jag ocksa spelat skitmycket men anda aldrig klarat. Det roligaste ar ju att bygga upp skeppet och samla mineraler men nar man ar klar med den fasen sa kommer jag av mig och trottnar.

Street Rod 1 & 2 fran 1989 (http://en.wikipedia.org/wiki/Street_rod). Sista bilen man ska rejsa mot pa Mulholland Drive ar fan omojlig. Aqueduct race vinner jag dock alltid. Har aldrig vunnit mot the King och darmed varken fatt hans flickvan eller bil .

Throne of Bhaal kanske man borde ta tag i ocksa for att fa sig ett slut pa BG-sagan. BG 2 har jag annars lagt ner maaaanga speltimmar pa.

Half Life och Diablospelen har jag heller aldrig orkat klara.

Sim City 2000
Senast redigerad av snuptik 2011-03-28 kl. 13:53.
Citera
2011-03-28, 13:44
Medlem
kingdomhearts har ja inte klarat nnu men 2an var superltt.
Citera
2011-03-28, 13:53
Medlem
Final fantasy 8...kom till sissta bossen och kom p dr att man kunde "stta in materia" och f xtra krafter =DDD
Citera
2011-03-28, 20:41
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watashi-wa
Samma hr, men spelet blir helt sjukt svrt i slutet om jag inte minns fel - har fr mig att det r ngot konstigt som hnder banan innan sista bossen om det r s att vgen var random eller hur det var minns jag inte riktigt.
Jo det stmmer. Bossen, sjlvaste Teknodromen, befinner sig aldrig p samma stlle. Sista banan, innuti Teknodromen, r djvulusiskt svr - svida man inte anvnder en liten glitch i grafiken som fr vissa fiender att frsvinna..
Citera
2011-03-28, 21:22
Medlem
watashi-was avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Jo det stmmer. Bossen, sjlvaste Teknodromen, befinner sig aldrig p samma stlle. Sista banan, innuti Teknodromen, r djvulusiskt svr - svida man inte anvnder en liten glitch i grafiken som fr vissa fiender att frsvinna..

Ah d svek mitt minne inte mig helt d p ldre dar. Som sagt man klarade aldrig det men man borde kanske ge sig p det igen d.. kanske med hjlp av savestates
Citera
2011-03-28, 22:10
Medlem
wkDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Gammal kkfarare allts?

Oh yeah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto