• 1
  • 2
2006-10-02, 02:39
Medlem
Jag ska köra en kur om tre månader. Mina stats är 70 kg, 173 cm, 32 år gammal och helt otränad. BF vet jag inte, men inte speciellt mycket, räknar ut det i morgon. Hälsokontroll visar utmärkta värden på allt, inkluderat lever och fritt test. Lungor och hjärta mår bra. Jag är nykterist, snusar dock en del.

Under de nämaste tre månaderna kommer jag att lyfta 3-4 ggr/vecka, ha en perfekt balanserad kost enligt alla rekommendationer (fem mål per dag, +2 gr protein/kg kroppsvikt/dag och resten av hela köret). Äta tillskott i form av kreatin, Omega-3 och rejält med vitaminer. Sömnen kommer att vara utmärkt, stretching etc. likaså. Jag har en mycket erfaren byggare som kommer att coacha mig, lära mig övningarna, komma med feedback etc. Vi kommer löst att hålla oss till AST 12-week challenge.

Sen kör jag på med 25-40 mg var ED, samt 75-150 primo ED. Splittat på morgon och kväll. Eftersom jag fortfarande kommer att vara otränad, vill jag inte växa för snabbt med skador som följd, så doserna får justeras nerifrån och upp. Båda preparaten är orala, men har korta halveringstider, så jag kan sluta kuren om jag stöter på problem. Det är därför jag inte skjuter i mig methenolone enanthate istället. Om jag mot förmodan blir allför deppig och "blå" av varet, så kan jag tänka mig att skjuta in några turinabol, men endast för humörets skull.

Jag kör båda på pulver från en kamrat, så råkar ha som en smärre hobby att skaffa olika pulver och göra lösningar som sätts i små vackra autoklaverade flaskor eller som formas till glada små tabletter. Primot är förstås acetatet, eftersom jag tar det oralt.

Jag funderar på att köra 6-8 veckor. PCT är förstås helt nödvändigt vad folk än säger om var och primo. Men där är jag litet lurig på vilken taktik jag ska följa, input någon? Jag har tillgång till allt, förutom HMG, som kan skaffas om det är så bra som en del påstår.

Så, en gissningslek:

1. kommer jag att förstöra hela kroppen?
2. kommer jag att hålla mig på en bra nivå och få ingång en rivstart på träningen?
3. hade jag kunnat få de eventuella framtida resultaten lika snabbt utan prepp?
4.hur många pannor tror ni jag fixar att gå upp och behålla under denna 3+2 månaders kur?
Citera
2006-10-02, 03:32
Medlem
Bra att du skriver om din kamrat, kanske ska lägga ut hans namn och adress här åxå, det skulle underlätta för Internetpolisen som läser här varje dag och kartlägger alla och försöker infiltrera sig med folket.

Nåja, till frågorna:

Du kan med lätthet lägga på dig minst 10kg Utan steroider första året.
Hoppar du på det helt otränad, kommer du skada dina leder, vilket du kommer känna när roidsen går ur kroppen och du får fullkontakt med din smärttröskel.

När du blir nerstängd efter kuren, kommer du tappa det mesta, då du inte har någon som helst grund. Och sedan kommer du få ett helvete att träna utan steroider och blir tvungen att köra flera kurer.

Jag tycker din ide´ är verkligen urkass och din "vän" verkar inte särskilt insatt, då han stöttar dig i ett så jävla dumt experiment.

Om man ska gå halvvägs, så låt oss säga så här.

Ät och ät och träna hårt ren i ett år, då har du säkerligen ökat minst 10kg i vikt och har således legat på ett fungerande matkoncept, som fungerar i en kur + mycket mera mat.

Om du efter det året i stället börjar kuren, har du ju ytterligare kilon+ att hämta och du har även lärt dig att utföra träningen på rätt sett.

Drar du på nu kommer du göra fel när tyngden ökar och du blir felorienterad i muskelminne, vilket är näst intill omöjligt att rätta till.

Kör du på nu, tror jag att du kommer ligga på samma vikt om ett år, kanske minus tom.

Kör rent nu och lyssna inte på pillermannen, han verkar inte bry sig om just dig, utan mest sitt ego
Citera
2006-10-02, 11:11
Medlem
När jag hörde om de som börjar planera kurer innan de ens vart på ett gym så trodde jag att de skämtade, men nu vet jag
Citera
2006-10-02, 11:16
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE

Du kan med lätthet lägga på dig minst 10kg Utan steroider första året.
Citera
2006-10-02, 13:38
Medlem
n3m3s avatar
Det blir bara värre och värre.
Hur fan kan man planera att kura när man inte ens har börjat träna?

Är du såpass lat att du inte orkar vänta på resultat eller har du bråttom någonstans?

Pröva att träna rent i ett 2-3 år innan du ens tänker på att kura.
Citera
2006-10-02, 14:36
Medlem
Danne__84s avatar
Ja tycker det luktar konstigt känner man sånt folk så brukar man inte skriva om såna saker!
eller bara ja som har konstiga funderingar om allt och alla!

lycka till och hoppas du går sönder!
du kan öka lika bra utan prepp har ja en känsla av den första tiden!
om det nu hjälper något!!!

borde inte din duktiga kompis som ska lära dig träna och allt kunna prata med dig om det här! eller är han helt dum i huvet och tryckt in det här i hjärnan på dig!

vilken jävla bra byggare du känner
han borde ju veta en hel del tycker ja!
OCH DÅ MENAT MED ATT DET ÄR FÖR TIDIGT ATT BÖRJA MED PREPP!!
Citera
2006-10-02, 14:37
Medlem
Danne__84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst

Va är det för fel på Hådes inlägg?

han verkar ju vara undernärd så va fan!
10 kilo borde ju gå rätt lätt med lite fett oxå iofs
Citera
2006-10-02, 15:09
Bannlyst
Som övanstående talare så håller jag med, inte fan ska du börja kura det
första du gör, kura är nått man gör när man tränat ett bra tag.
Dina leder och muskelfästen behöver stärkas innan du börjar köra.
Så träna rent i minst ett eller två år innan du börjar tänka kur.
Genvägar är ofta senvägar som man brukar säga.

mvh
Citera
2006-10-02, 15:42
Medlem
Alladins avatar
Kan bara hålla med övriga, idén är verkligen inte bra.
Citera
2006-10-02, 15:50
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne__84
Va är det för fel på Hådes inlägg?

han verkar ju vara undernärd så va fan!
10 kilo borde ju gå rätt lätt med lite fett oxå iofs
Ja, menar du huvudsaken fett, så går det utan tränig öht.

Men det är ju löjligt att påstå att någon ska öka 10 kg muskler på ett år (med lätthet dessutom !) utan prepp, otränad eller ej. Då ska man vara sjukligt undernärd, men en kille på 173, 70 kg, 32 år, ökar inte 10 kg muskler på ett år, icke. 5 kg är mycket bra, men då får han ligga i och sköta träning, mat religiöst.

Kura är förresten idiotiskt, vänta tills du inte ökar naturligt längre, ungefär 2 år åtminstone.
Citera
2006-10-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Ja, menar du huvudsaken fett, så går det utan tränig öht.

Men det är ju löjligt att påstå att någon ska öka 10 kg muskler på ett år (med lätthet dessutom !) utan prepp, otränad eller ej. Då ska man vara sjukligt undernärd, men en kille på 173, 70 kg, 32 år, ökar inte 10 kg muskler på ett år, icke. 5 kg är mycket bra, men då får han ligga i och sköta träning, mat religiöst.

Kura är förresten idiotiskt, vänta tills du inte ökar naturligt längre, ungefär 2 år åtminstone.

10kilo muskler har ingen sagt däremot totalt 10kilo kan han mycket väl öka på ett år då han kommer rusa upp i vikt i början så kör rent!! som redan nämts
Citera
2006-10-02, 17:59
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
10kilo muskler har ingen sagt däremot totalt 10kilo kan han mycket väl öka på ett år då han kommer rusa upp i vikt i början så kör rent!! som redan nämts
Vad är vitsen med att träna för att bli fet menar du?
Det är väl inte riktigt vad styrketräning går ut på.
Han lär ju redan ha ett späcklager han helst blir av med, men visst, stanna hemma istället för att träna och ät en pizza varje gång du får lust att gå till gymmet, så slipper du kura och har snart gått upp 10 kg, men detta är ju ännu dummare än att påstå att man lätt lägger på sig 10 kg muskler som jag välvilligt tolkade inläggets underfårstådda innebörd.
Att påstå sådana orimligheter kommer ju bara att få nybörjare att känna sig misslyckade och bli ännu mer sugna på att kura för tidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in