Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-02, 23:10
  #1
Medlem
Kicker.s avatar
För er som kollare på 100 höjdare för några minuter sen så fick ni se "jimmy bölja" och hans karriär.

var finner jag hans musik?

shit va FB keffar kasetten...
//K
Citera
2006-10-02, 23:51
  #2
Medlem
De finns till salu i töreboda, han säljer dem själv om jag inte missminner mig.
Jag har faktiskt sett honom några gånger, han brukar hänga i affärer med en bandspelare och spela sina hits. Lätt begåvningshandikappad kille

Ska köpa några skivor av honom Kan lägga upp senare!
Citera
2006-10-03, 00:05
  #3
Medlem
Finns en film om honom också...
Citera
2006-10-03, 00:08
  #4
Avstängd
Citat:
Jimmy Bölja, född 9 april 1975 i Skövde, svensk artist bosatt i Töreboda. Bölja inledde sin amatörkarriär med att uppträda på Törebodafestivalen 2000. Böljas musik har en poetisk popstil och kännetecknas bl.a. av influenser från Thomas Di Leva. Han skildrades i dokumentären Jimmy Böljas fantasitrubadurpopskola i regi av Martina Bigert och Kicki Kjellin. Dokumentären har visats i SVT2 år 2003 och 2005.

Född -75. Han såg ju ut att vara 17 år gammal.
Citera
2006-10-03, 10:54
  #5
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Jimmy Bölja!

Nu vet jag inte om jag kanske skulle ha postat den här tråden i Humordelen av forumet eller om jag har postat rätt. Men är det någon som vet om man kan få tag på hans musik via internet? Tack för tips!
Citera
2006-10-03, 13:40
  #6
Medlem
Corazons avatar
Undrar samma sak.
Citera
2006-10-03, 14:12
  #7
Medlem
Jimmy_Boelja-Dom_Blandade_Tidernas_Tid-SE-2004-FFaCC

Den finns på swebits
Citera
2006-10-03, 15:16
  #8
Medlem
Coolcittes avatar
Haha, han var ju helt underbar, gissar att dom flesta såg honom på "100 Höjdare" igår. Borde inte Jimmy Bölja gå att få tag på, på te x LimeWire?
Citera
2006-10-03, 18:45
  #9
Medlem
Howlin Albins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Säg mig, lever du i Töreboda? Är han "kändis" där?

Killen är helt underbar! Bor i Töreboda deltid och ja, han är väll lite av en "kändis" i Töreboda.
Han brukar cykla runt centrum, vara glad som fan och hälsa på alla.

Den enda som kan gå in på konsum, välja en dricka, gå ut och smaka på den och komma in igen för att fråga om han kan få byta den

Kan ju tipsa om hans rockumentär "Jimmy Böljas rockskola". Brukar gå på tvåan ibland. Otroligt skojjigt. Vi får lärs oss bland annat om hur många sjalar man kan ha på sig innan det ser konstigt ut.
Citera
2006-10-04, 13:26
  #10
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
Killen är helt underbar! Bor i Töreboda deltid och ja, han är väll lite av en "kändis" i Töreboda.
Han brukar cykla runt centrum, vara glad som fan och hälsa på alla.

Den enda som kan gå in på konsum, välja en dricka, gå ut och smaka på den och komma in igen för att fråga om han kan få byta den

Kan ju tipsa om hans rockumentär "Jimmy Böljas rockskola". Brukar gå på tvåan ibland. Otroligt skojjigt. Vi får lärs oss bland annat om hur många sjalar man kan ha på sig innan det ser konstigt ut.
Hahaha, du måste skoja? Berätta mer om den här underliga typen, idelöra!
Citera
2006-10-04, 18:21
  #11
Medlem
Pellenezs avatar
Trådar sammanslagna!

/Mod
Citera
2006-10-04, 19:14
  #12
Medlem
Kicker.s avatar
ja. alla flashback-vänner. någon som lyckas på tag i det och kan lägga upp det?
...eller ska man behöva vända sig till undergroundforumet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback