• 1
  • 2
2006-10-03, 16:41
Medlem
aegs avatar
Sådär, nu var allt planerat för en resa till vårt kära grannland Danmark. Frågan blir då givetvis vad jag skall köpa. Jag är en kille på 19 vårar som gillar groggar, drinkar och shots i alla dess slag och därför vill jag bygga upp ett litet förrådd av drycker så att man kan blanda ett grundutbud av drinkar.

Vad kan tänkas ingå i ett ungdomligt, billigt och går att blanda många olika drinkar på?

Pris för hela kalaset kan variera mellan 1000 - 2000 kr.

På krogen brukar jag främst köra på Long Island Ice Tea, Tequilashots, Redbullvodka eller Öl.
Citera
2006-10-03, 16:48
Medlem
ChrillKriminells avatar
då kanske du ska köpa öl, redbull, vodka, tequila och ingredienser till long Island Ice Tea?
Citera
2006-10-03, 17:00
Medlem
En schysst single malt whisky bör finnas i baren för de lite lugnare kvällarna när man sitter och smuttar och diskuterar livet. Laphroig brukar vara rätt billig i Danmark om du gillar rökighet, annars kanske Glendronach som är väldigt prisvärd och lite mildare.
Citera
2006-10-03, 17:03
Medlem
dunkenbergmans avatar
Passa dig för Redbull och vodka. Risken att du dör av alkoholförgifting är större än med "vanliga" drinkar.

Har ngt att göra med att redbullen tas upp snabbare i blodet, och blandar man med Alhohol så följer det med.
Citera
2006-10-03, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunkenbergman
Passa dig för Redbull och vodka. Risken att du dör av alkoholförgifting är större än med "vanliga" drinkar.

Har ngt att göra med att redbullen tas upp snabbare i blodet, och blandar man med Alhohol så följer det med.

Näeee är det sant? Shiznit.
Citera
2006-10-03, 17:43
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunkenbergman

Myt! Däremot gör sockret att man får större insulinpåslag.

Men om man omformulerar sig lite då. Vad ingår i en standardbar?
Citera
2006-10-03, 18:01
Medlem
wondRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Myt! Däremot gör sockret att man får större insulinpåslag.

Men om man omformulerar sig lite då. Vad ingår i en standardbar?

skulle säga att en, 10L vodka, 10L gin, och 10L olika likörer ..
Citera
2006-10-03, 21:13
Bannlyst
10L av allt är väl att ta i, kanske om man ska klara den långa vintern

Om jag förstår dig rätt är det för hemmabruk, om jag inte missat något?
Är själv lite nyfiken vad ett "grundsortiment" som man har hemma ståendes i hyllan består av. Någon erfaren som kan berätta lite? =)
Citera
2006-10-03, 21:52
Medlem
Heinekens avatar
Okej, nu har vi verkligen borjat fa for manga av dessa tradar...
Citera
2006-10-04, 16:12
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Okej, nu har vi verkligen borjat fa for manga av dessa tradar...
Då föreslår jag att du formar din mun till en liten tratt och därefter suger min stjärt varsamt men bestämt

Alla trådar jag hittade handlade mer om Whiskey och specifika sorter. Så vitt jag kunde se fanns det ingen som handlade om ett standardförråd hemmavid.
Citera
2006-10-04, 16:17
Awaiting Email Confirmation
http://www.flashback.org/showthread.php?t=369341

Passar väl rätt ok eller?
Citera
2006-10-04, 23:51
Medlem
kissmeslows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Sådär, nu var allt planerat för en resa till vårt kära grannland Danmark. Frågan blir då givetvis vad jag skall köpa. Jag är en kille på 19 vårar som gillar groggar, drinkar och shots i alla dess slag och därför vill jag bygga upp ett litet förrådd av drycker så att man kan blanda ett grundutbud av drinkar.

Vad kan tänkas ingå i ett ungdomligt, billigt och går att blanda många olika drinkar på?

Pris för hela kalaset kan variera mellan 1000 - 2000 kr.

På krogen brukar jag främst köra på Long Island Ice Tea, Tequilashots, Redbullvodka eller Öl.

I min bar har jag bland annat:
Absolut Vodka
Absolut Citron
Absolut Apeach
Plymouth Gin
Macallan Whisky
Grönstedts Cognac
Sambucca
Gammeldansk (bra att köra till öl!)
Minttu
Tequila
Xanté

Går att blanda rätt mycket på...Sambuccan och Cognacen kan man nog vara utan! De smaksatta Absolut Vodkorna går det att hitta på många olika groggar med! Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in