2006-10-03, 20:25
Medlem
pentrys avatar
Mannen jag beundrar och samtidigt ser som en äkta "stiff upper lip". Ständig sekreterare i den svenska akademin. Han är dock mycket intelligent och verbal som ytterst få. Jag förundras över mannens närvaro samtidigt som jag ser en människa med stor komplexitet och förakt för pöbeln. Det MÅSTE finnas skvaller om ett murket förflutet/sexliv/maktkamp angående denna hatkärlek vid namn Horace Engdahl.
Citera
2006-10-03, 20:32
Medlem
Hade ett bråk med Ulrika Knutsson på Månadsjournalen när hon ville att fru Horace (Ebba W) skulle vara med på omslaget med honom. (eller hur det nu var?)

Kompis med Stig Larsson.

Tycker att karln är ganska kommunikativ i jämförelse med andra i hans ställning.

Har slutit fred med Gert Fylking.
Citera
2006-10-04, 23:33
Medlem
Bacchus94s avatar
Peter Birro kallade honom för "Hor-as" i radio en gång. Vår käre Hor-as hade tydligen sagt följande i en intervju: "Jag mår illa varje gång jag ser en jagsvag människa". Då svarade Birro med: "Jag mår illa varje gång jag ser Hor-as Engdahls självgoda ansikte".
Citera
2006-10-05, 02:45
Moderator
Oddballs avatar
Han är en sån som jag skulle gissa att är bisexuell. Han och Carl-Jan Granqvist skulle bli ett fint par om han skippar Ebba.
Citera
2006-10-05, 09:47
Medlem
När Horasets lägenhetsaffärer i Gamla Stan var uppe i media för ett par år sedan skall han ha blivit riktigt förbannad på en viss journalist. När Horace träffade journalisten sade han: "Du har rövknullat mig din jävel".

Bra sagt.

Snille och smak.
Citera
2006-10-05, 11:49
Medlem
pimmes avatar
Hm... tar inte också han den där bak? Hade varit mycket underligt annars!
Citera
2006-10-05, 12:27
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Hans son Marcel är min barndomsvän.

Där har ni skvaller!
Citera
2006-10-05, 12:29
Medlem
roccosiffredis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah

Där har ni skvaller!
Var är skvallret?
Citera
2006-10-05, 12:35
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

Där har ni skvaller!

Vem är du då?
Citera
2006-10-05, 14:09
Medlem
pentrys avatar
Citat:

Där har ni skvaller!

Då vill jag få lite mer utförlig info tack.
Citera
2006-10-05, 14:12
Medlem
Jag satt bredvid honom vid en uttagning till Adolf Fredriks musikklasser, han och jag försökte få in våra respektive söner där. Han satt och berättade för sin son om kulturministern "du vet den där farbrorn med stor näsa som är pyttekort". Det lät inte snyggt alls.

Vet ej om hans son kom in på AF.
Citera
2006-10-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Peter Birro kallade honom för "Hor-as" i radio en gång. Vår käre Hor-as hade tydligen sagt följande i en intervju: "Jag mår illa varje gång jag ser en jagsvag människa". Då svarade Birro med: "Jag mår illa varje gång jag ser Hor-as Engdahls självgoda ansikte".
Många missuppfattade hans uttalande som luktade övermänniska långan väg. Men jag tror att H E nämnde "jagsvaghet" i samband med att han mobbades som barn, det var alltså vart sånt kan leda till; fånigt flockbeteende.

En bra grej med H E är att han tycker att 68-generationen var patetisk. Har ni tänkt på att det faktiskt inte sitter nån 68 i SA? Hoppas man hoppar över en hel generation.

Visst ser han yngre ut än vad han är, han har en viss student-look med sitt pagehår eller vad det är. När är han född?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in