Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag kan ju sammanfatta de "fem hemliga tecken" som "Bröllopsbladet" räknade upp den 16 juni:
- Det magiska datumet (se ovan)
- Den osannolika barnmorskan:
När kronprinsessan föds på Karolinska sjukhuset i Solna den 14 juli 1977 heter den första personen som ser henne Westling i efternamn.
- Det hemliga föräldramötet:
Victorias och Daniels föräldrar träffades långt före deras barn. På 80-talet var kungen och drottningen på Eriksgata i Ockelbo. Daniels pappa Olle, som var socialchef i kommunen, höll då ett tal för kungaparet.
- Det förtrollade namnet:
Innan Victoria blev tillsammans med Daniel Westling var hon tillsammans med en annan Daniel i åtta år: Daniel Collert.
- Det övernaturliga kanalbygget: När man byggde kanalen vid Brunnby slussar vid sjön Roxen 1819 korsades vägarna för Victorias och Daniels ättlingar. Hennes släkting, kung Karl XIV Johan, inspekterade medan hans (Daniels) släkting, vicekorpral Jonas Dahl, grävde.
Förutom namnet, som jag tycker helt saknar relevans, är det fascinerande sammanträffanden! Hur är det möjligt?
Intressant. Det finns alltså någon form av ockult koppling där, även om den inte är glasklar. Barnmorskan och födelsedatumet är helt klart det starkaste.
Det här hade jag inte väntat mig av det jämngrå kungahuset... men är vi säkra på att detta stämmer? Datumet förstås , men det andra? Kan det vara sånt man uppgett för att verka intressant, det kan lika väl vara psykologi bakom sånt här också, för att få Daniel accepterad såsom "förutbestämd". Hmmm
Varifrån har bröllopsbladet fått dessa uppgifter, minns du det? Å andra sidan om man jämför två random personer så är det oundvikligt att ett antal sammanträffanden infaller. Frågan är då: hur många och vilka kan skyllas på slumpen resp. något "övernaturligt"?