Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-27, 22:25
Medlem
Det kommer antagligen knullas friskt i sommar, allt enligt ett visst spelbolags oddssättningar som har lägst odds på att en unge ploppar ut nån gång under månaderna april-juni 2010. Har någon nån insikt i hur f-n man kommer fram till sånt?
Citera
2009-02-27, 22:30
Medlem
pirates avatar
Vad har Daniel i årsinkomst ?
Ingen som har tagit reda på det ?
Citera
2009-02-27, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcion
Det kommer antagligen knullas friskt i sommar, allt enligt ett visst spelbolags oddssättningar som har lägst odds på att en unge ploppar ut nån gång under månaderna april-juni 2010. Har någon nån insikt i hur f-n man kommer fram till sånt?

Låter väldigt konstigt tänkt. Mindre än nio månader mellan giftemål och baranfödande vore ju skandal i dessa kretsar.
Citera
2009-02-27, 22:39
Medlem
Oscar.JE.Jerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillha
Undra om danne e medlem här på FB?

Det var troligtvis han som startade den här tråden.
Citera
2009-02-27, 23:20
Medlem
Bogarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Dyslexi har knappast något med bildning att göra!

Alltid ngn som påstår det. Under mina 31 år på den här planeten kan jag räkna de dyslektiker jag mött som inte varit allmänt intellektuellt resursbegränsade på ena handens tår.
Citera
2009-02-28, 00:14
Medlem
GurkGmedveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar.JE.Jerker
Det var troligtvis han som startade den här tråden.

Tror jag med
Citera
2009-02-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogart
Alltid ngn som påstår det. Under mina 31 år på den här planeten kan jag räkna de dyslektiker jag mött som inte varit allmänt intellektuellt resursbegränsade på ena handens tår.
Att du kan räkna dom på din ena hands tår kanske berättar en del om vem du är, var du befinner dig samt varför du där inte träffat alla läkare, författare och vetenskapsmän som faktiskt är dyslektiker.
Citera
2009-02-28, 14:34
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Att du kan räkna dom på din ena hands tår kanske berättar en del om vem du är, var du befinner dig samt varför du där inte träffat alla läkare, författare och vetenskapsmän som faktiskt är dyslektiker.

Nämn någon! Det är ett stort handikapp att vara dyslektiker och det finns ju som bekant minst 7 olika sorters begåvningar men om man ser till kognitiv
som är den som vi oftast referrerar till så tror jag nog att det finns ett samband om än inte 100%.

Att inte kunna kommunicera skriftligt med andra människor är ett STORT
handikapp.

Att Viktoria väljer en som 2 årig Social linje på gymnasiet och sedan
tränat sig fram i livet är inte bra och han kommer att klampa i klaveret
många gånger innan dom abdikerar och lever lyckligt i alla sina dagar
körandes snöskoter och pimpla fisk utanför Ockelbo!
Citera
2009-02-28, 14:47
Medlem
reinkarnerads avatar
Danne närde länge ett stort motstånd mot att bli livegen... eh... jag menar: mot att bli prinsgemål intill döddagar. Vad var det som fick honom att ge upp detta motstånd? Sju år av intensiv övertalning från Vickans sida? Blivande svärmors varma, välkommnande famn? Ja vad?
Citera
2009-02-28, 14:58
Medlem
Citat:
Nämn någon! Det är ett stort handikapp att vara dyslektiker och det finns ju som bekant minst 7 olika sorters begåvningar men om man ser till kognitiv
som är den som vi oftast referrerar till så tror jag nog att det finns ett samband om än inte 100%.

Niels Bohr nobelpristtagare i fysik var dyslektiker.
Hans vetenskapliga uppsatser skrevs ihop först av hans mamma, senare av hans elever.
Detta enligt boken det sista vapnet av Rhodes.
Citera
2009-02-28, 15:06
Medlem
reinkarnerads avatar
Daniel dyslektiker?

Den intressanta frågan är om Danne också är dyslektiker? De klena studieresultaten och sportintresset tyder på det. I så fall lär det draget permanentas hos våra regenter de närmaste generationerna.
Citera
2009-02-28, 15:10
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Den intressanta frågan är om Danne också är dyslektiker? De klena studieresultaten och sportintresset tyder på det. I så fall lär det draget permanentas hos våra regenter de närmaste generationerna.

Vi kommer inte att behålla denna rest av feodaltiden så länge till. 30-40 år max.
Så vad deras avkomma kan eller inte kan spelar ingen som helst roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in