Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-29, 14:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
höll på att snacka med en kompis om just det här om att säga ifrån o sånt, och han tänkte på att om tex det är första gången man är hos nån tatuerare så känns det inte riktigt ok att säga ifrån för snubben kan ta illa upp och jävlas. Vad skulle ni har gjort? sagt ifrån o sen dragit lr hållt käften o gjort klart sen aldrig gå dit mer?
"Jag" råkade ut för detta förra året då jag var i England och skulle sitta med när en polare skaffade sin första.

Fick en liten halv mysko känsla över hela studion så jag valde att spela allan och ställa de mäst idiotiska frågorna på ungefär samma vis som alla riksmongon gör i denna forumdel. Fick aldrig några riktiga svar om hygienen, autoklaven, städschemat etc etc men brydde mig inte nämdvärt tills killen drar ut en låda med en sån där plastgrej som man har besticken i, fylld med div oförpackade nålar, plockar up en utan att använda handskar, monterar på maskin utan handskar. Sedan när han började gräva i glasburken efter de där små kopparna som man har färgen i så brast det för mig.
Gav killen en verbal avhyvling på svenskdialektigengelska, röck med mig polaren ut på gatan och förklarade situationen.
Studion är idag stängd då någon lekte med bensin och tändstickor där inne.
Citera
2006-10-30, 13:10
  #14
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
"Jag" råkade ut för detta förra året då jag var i England och skulle sitta med när en polare skaffade sin första.

Fick en liten halv mysko känsla över hela studion så jag valde att spela allan och ställa de mäst idiotiska frågorna på ungefär samma vis som alla riksmongon gör i denna forumdel. Fick aldrig några riktiga svar om hygienen, autoklaven, städschemat etc etc men brydde mig inte nämdvärt tills killen drar ut en låda med en sån där plastgrej som man har besticken i, fylld med div oförpackade nålar, plockar up en utan att använda handskar, monterar på maskin utan handskar. Sedan när han började gräva i glasburken efter de där små kopparna som man har färgen i så brast det för mig.
Gav killen en verbal avhyvling på svenskdialektigengelska, röck med mig polaren ut på gatan och förklarade situationen.
Studion är idag stängd då någon lekte med bensin och tändstickor där inne.


fan jag hade också stuckit med kompisen, men om snubben sköter sig ända tills du redan har börjat? o sitter med en nästan halvgjord hade du då stuckit med halva tatueringen?
Citera
2006-10-30, 13:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
fan jag hade också stuckit med kompisen, men om snubben sköter sig ända tills du redan har börjat? o sitter med en nästan halvgjord hade du då stuckit med halva tatueringen?
Ja.

Det här är ingenting som man ska slarva med.
Citera
2006-10-30, 13:22
  #16
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Ja.

Det här är ingenting som man ska slarva med.

heheh ok, fan vet inte hut jag hade reagerat men sur som satan hade jag blivit..


snetax verkar vara jävligt känslig, får hänga mer i fb
Citera
2006-10-30, 15:55
  #17
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat, SenthaX får en tillsägelse, jag är trött på ditt bjäffsande och dubbelpostande. Höj nivån, det här är ingen chat utan ett diskussionsforum. Jag råder och Quid och andra debattörer inte lägga ner för mycket krut på småsaker som vissa användare klamrar fast vid, det drar ner en annars seriös tråd till en låg nivå. Jag eller MisterGG kommer hitta dom här inläggen förr eller senare och radera dom ändå, så ni behöver inte banka skallen blodig i tagentbordet för att förklara ett visst ordval..

//Mod
Citera
2006-10-30, 16:30
  #18
Medlem
Det är många här som hänger upp sig på att "plasta in" och "byta handskar", men allt detta förlorar sin funktion om man inte spritar av allt som är inplastat samt torkar händerna med sprit.
Citera
2006-12-17, 23:25
  #19
Bannlyst
Man spritar ju händerna innan man sätter på sig handskarna så att man inte har något barriärskydd efter ca 30 minuter har väl inte sån stor betydelse. (Undrar just vilken kirurg som håller på med en lång operation springer och byter handskar flera ggr under operationen? och då är de ändå inne och gräver i kroppen på folk)
Sen spritar man maskiner etc och har plast på flaskor å allt möjligt självklart. Sladden kan ju hur som helst komma åt över tatueringen när man tatuerar men inte maskinen. Föresten undrar jag hur många kort du såg på hemsidan där tatuerarna hade inplastade maskiner?
Har du själv någon autoklav när du sitter hemma i lägenheten och tatuerar?
Citera
2006-12-18, 16:12
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewSchool
Man spritar ju händerna innan man sätter på sig handskarna så att man inte har något barriärskydd efter ca 30 minuter har väl inte sån stor betydelse.
Vill först upplysa dig om att det finns betydligt bättre grejor för händerna än att doppa dem i dunken, t.ex Alcogel.
Tro inte att händerna mår så bra efter ett par spritdopp om dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av NewSchool
(Undrar just vilken kirurg som håller på med en lång operation springer och byter handskar flera ggr under operationen? och då är de ändå inne och gräver i kroppen på folk)
Kirurger kör oftast med 2 lager och de brukar inte använda så mycket Vaselin* när de är inne och gräver i tarmpaketet på folk.

*Petrolium baserad gucka som gillar att lösa upp handskar. Dock så orkar Nitrilhandskar bra mycket mer än sina Latex och Vinly kusiner men detta kan jag typ nada om så jag väljer att hålla käft.
Citera
2006-12-20, 09:01
  #21
Medlem
TheLibertines avatar
Tragiskt att inte ens professionella yrkesmän klarar av att hålla på hygienen. Vem fasen ska annars göra det? Som kund borde man ju faktiskt kunna förvänta sig att artisten vet vad han gör utan att behöva ta reda på allt själv - det är därför hen existerar.
Tyvärr gäller inte det här varken piercing eller tatuering, så vi andra får nog bara sucka, skaka på huvudet och åtminstone glädjas åt att vi inte la ut pengar på dylika kvacksalvare.
Citera
2006-12-20, 15:59
  #22
Bannlyst
Quid! Självklart pratar jag inte om nån spritdunk. Utan alcogel eller likvärdigt. om man inte vill ha händerna förstörda. :P

och det är väldigt trist att många inte håller hygienen.
Jag menade inget illa med mitt inlägg. Men att byta handskar var 30.e min är lite väl att ta i och säga att man "ska" göra. Men direkt man gör något annat än å ta på sina tatueringsgrejjer ska man självklart byta handskarna.
Tur är väl att man inte sitter och röker och tatuerar på mässorna längre. Något som jag tycker ser väldigt illa ut. och äckligt är det. Sen att folk sitter och dricker dricka i snuskiga burkar är inte heller så trevligt. man kan ju plasta in burken...
Citera
2006-12-20, 16:54
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewSchool
Men att byta handskar var 30.e min är lite väl att ta i och säga att man "ska" göra. Men direkt man gör något annat än å ta på sina tatueringsgrejjer ska man självklart byta handskarna.
Nu verkar du ha hakat upp dig på att det är enbart för den personen som blir tatuerads skull som tatueraren har handskar på sig. Så är icke fallet då det är kunden i fråga som ligger och blöder medans den som tatuerar inte har någon som helst koll på vilka sorters virus som kan döljas i just dessa droppar.

Tänk att det är som en kondom, skydd för båda parter.
Citera
2006-12-20, 17:16
  #24
Medlem
ÄlskaMigs avatar
kanske ska påpekas att risken för att få någon infektion av bakterier på flaskor och liknande är liten. viktigaste är att nålar är sterila och att blod/kroppsvätskor blandas. Vi får i oss mängder av mikrober hela tiden som inte gör oss någon skada, men Hepatit B virus vill man inte ha i närheten av ens tatuering direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in