Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-14, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
Är det nån som vet hur tjockt avstånd det är mellan pengarna och bankomatens utsida (displayen)?

Haha. Jag kan inte tolka det på nåt annat sätt än att... det är sprängningsdax!
Citera
2006-10-14, 12:52
Medlem
Mr Coffees avatar
Insidan av en bankomat är ett rum, olika i storlek där ett rejält värdeskåp är placerat intill väggen. Det är sedan en ganska snillrik mekanik som räknar upp sedlar och för dem från skåpet till uttagsspringan. Många lyckas mest med att spränga loss bankomatens framstycke från väggen vilket inte innebär några pengar.
Citera
2006-10-18, 16:24
Bannlyst
Bankomat

Tja!

Hur är det med bankomater som sitter just utanför en bank då??

Typ påfyllnings mekanismen är inne i banken??

Finns det nåt värdeskydd då eller litar dom på själva bankens larm???!

/donnie
Citera
2006-10-18, 22:55
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnie
Tja!

/donnie

De är larmade utav helvete.
Citera
2006-10-18, 23:00
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Förr gick de på dedikerade telelinor men numera går de faktiskt via vpn-tunnlar över internet.

Vart har du funnit denna information ?
Citera
2006-10-18, 23:20
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnie
Tja!

/donnie

De har i regel ett larm till rummet där bankomaten finns, sedan ett tidslås (med larm) på själva automaten och fler än en nyckel som måste användas för att ta sig in till pengarna. Pengarna är sedan i sin tur inlåsta i kassetter som skyddas med färgpatroner. Det är, med andra ord, tämligen hög säkerhet på dem. Jag kan faktiskt ärligt talat inte erinra mig något fall då rånare kommit åt pengar via en uttagsautomat i Sverige.
Citera
2006-10-18, 23:28
Medlem
Monoceruss avatar
Jag vet en del om ATM:er men jag tänker inte berätta

Känns som att spränga bankomaten är fel väg att gå.
Tillbaka till ritbordet och tänk ut en bättre lösning istället.
Citera
2006-10-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monocerus
Jag vet en del om ATM:er men jag tänker inte berätta
Jo, men gud vad bra att du vet det mest inom ämnet och känner ett starkt behov av att berätta det för alla andra. Och i nästkommande mening så stryker du all trovärdighet för ditt tidiga uttalande. Bra gjort.
Citera
2006-10-19, 14:49
Medlem
octanes avatar
jobbade förut på ett företag som fick i uppgift av nordea att uppgradera några gamla ATM:er i stockholm. Har ganska bra koll på hur dom fungerar, men tänker inte berätta det för er
Citera
2006-10-19, 17:32
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octane
jobbade förut på ett företag som fick i uppgift av nordea att uppgradera några gamla ATM:er i stockholm. Har ganska bra koll på hur dom fungerar, men tänker inte berätta det för er

Och ?

Vad fan skriver du det för ? Tror du någon bryr sig om du vet det och inte tänker dela med dig ?

Antingen så slutar ni skriva att ni vet så jäkla mycket eller så berättar ni hela sanningen.
Citera
2006-10-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Och ?

Vad fan skriver du det för ? Tror du någon bryr sig om du vet det och inte tänker dela med dig ?

Antingen så slutar ni skriva att ni vet så jäkla mycket eller så berättar ni hela sanningen.

Har det inte slagit dig att det kan ju faktiskt vara möjligt att dom har kännedom om saker och ting fast dom får inte tala om vad dom vet för att då riskerar dom att förlora sina jobb??
Citera
2006-10-19, 22:27
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Har det inte slagit dig att det kan ju faktiskt vara möjligt att dom har kännedom om saker och ting fast dom får inte tala om vad dom vet för att då riskerar dom att förlora sina jobb??

Fortfarande, varför i helvete skriva det då ? Fucking tease...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in